Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Megjelent a Magyar Public Relations Szövetség „CSR Best Practice 2007.” kiadványa

2008.12.10
Good és Best Practice Klaszter - Vállalkozói Klaszter a Jó és Legjobb üzleti gyakorlatok elterjesztéséért!

Megjelent a Magyar Public Relations Szövetség által második alkalommal meghirdetett „CSR Best Practice” pályázat győztes munkáit tartalmazó kiadvány. A 2007. évi legjobb gyakorlatokat bemutató könyvből 10 vállalat tanulságos és felelős üzleti gyakorlata ismerhető meg.

A Magyar Public Relations Szövetség 2008. elején már második alkalommal hirdette meg a „CSR Best Practice” pályázatát azzal a céllal, hogy feltárja és összegyűjtse a felelős vállalatirányítás Magyarországon megvalósult legjobb gyakorlatait, és mindezzel elősegítse a CSR magyarországi térnyerését.

A pályázatokat elbíráló zsűri olyan neves szakemberekből áll, akik az általuk vezetett szervezetek révén sokat tettek a CSR magyarországi elismertetéséért:
Czakó Borbála – a Magyar Köztársaság londoni nagykövete, a HBLF elnöke
Demcsák Mária - a Piac&Profit magazin főszerkesztője, az Üzleti Etikai Díj alapítója
Lakatos Zsófia – az MPRSZ alelnöke
Dr. Szeles Péter – az MPRSZ elnöke
Dr. Tóth Gergely- a KÖVET főtitkára
Varga István – a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért elnöke

A mai napon bemutatott kiadványban tíz vállalat esettanulmánya kapott helyet. A zsűri csak azon pályázatokat fogadta el, azaz minősítette ily módon publikálhatónak, amelyekből egyértelműen kitűnt, hogy a pályázó rendelkezik kidolgozott CSR stratégiával, felelősségvállalása áthatja napi működését és az megmutatkozik az összes, általa érintett csoporthoz fűződő kapcsolatában. A bírálók kiemelt figyelmet szenteltek annak is, hogy a társadalom felé megnyilvánuló kötelezettségvállalás mellett jelentős szerepet kapjanak a környezetvédelmi törekvések is.

A nyertes pályázatok a következők:
Atel Csepeli Vállalatcsoport
Bakos Faipari Egyéni Cég
Budapest Bank
GE Hungary
Holcim Hungária
K&H Bank
KPMG Hungária
MOL
Pannon
Vodafone Magyarország

Lakatos Zsófia, az MPRSZ alelnöke szerint „Sokkal szigorúbb volt a zsűri, mint a tavalyi pályázat esetében, de nagyon örülök, hogy még így is tíz vállalat megfelelt a kritériumoknak és ismét van egy kkv, amely sikeresen szerepelt. A nyertes pályázatok valódi példaként szolgálhatnak azon vállalkozások számára, amelyek még csak ismerkednek a felelős vállalatirányítás, illetve a felelős működés mindinkább terjedő gyakorlatával.”

A könyvbemutatón Szeles Péter, a Magyar PR Szövetség elnöke bejelentette a CHIC (Közép-magyarországi Innovációs Központtal), a VAM Design Centerrel, és a MediaLog Kft-vel és több kisebb vállalkozással közösen üzleti klasztert alapítottak. A klaszter célja a jó és a legjobb, azaz, a követendő és a példaértékű üzleti gyakorlatok összegyűjtésével és magyarországi elterjesztésével a hazai kis és középvállalkozások piacra jutási esélyeinek javítása, és piacképességének erősítése, a vállalkozói kultúra minőségének javítása.

A klaszter alapításáról Szeles Péter elmondta: ”Legfőbb motivációnkat az immár második éve sikeres „CSR Best Practice” pályázatunk továbbfejlesztése és folyamatos, hatékony utógondozása jelentette. Ez a pályázat azért válhatott rangossá és népszerűvé a cégek körében, mert következetesen szakmai szempontokra alapozott. Ezt az elismerést nem lehet megvenni, és nem az önigazolásról vagy a napjainkban oly divatos, és csupán a felszínre tekintő publicitáshajszolásról vagy jótékonykodásról szól! A Klaszter keretében a példaértékű és felelős üzleti gyakorlatok széleskörű hazai bemutatására, a példák közreadására törekszünk. A kis- és közepes vállalkozások számára ezek követhetőségének demonstrálása a cél. A klaszter keretében, az alapítók tervei szerint további – üzleti megoldásokra fókuszáló - pályázatok kezdeményezése, egy Kkv Projekt Akadémia felállítása és a témában egyedülálló tudásbázis létrehozása következnek majd.”

Good és Best Practice Klaszter
A Magyar Public Relations Szövetség, a CHIC (Közép-magyarországi Innovációs Központ), a VAM Design Center, és a MediaLog Kft. több kisebb vállalkozással közösen olyan üzleti klasztert alapított, amely a jó és a legjobb, azaz, a követendő és a példaértékű üzleti gyakorlatok összegyűjtésével és magyarországi elterjesztésével, közreadásával (illetve számos egyéb korszerű és költségkímélő megoldás és módszertan szolgáltatásával) a hazai kis és középvállalkozások piacra jutási esélyeinek javítását, és piacképességének erősítését, a vállalkozói kultúra minőségének javítását tűzte ki céljául.

A klaszter alapítóinak meggyőződése szerint a jó és legjobb üzleti gyakorlatok:
  - folyamatosan hasznosítják a tudomány legújabb eredményeit, az innovatív gondolkodásmód meghatározó mind a műszaki, mind a humán, mind a piaci/gazdasági folyamatok terén;
  - kommunikáció-túlsúlyosak, azaz fokozott és nyomatékos hangsúlyt helyeznek az információ-gyűjtési, -feldolgozási és -kibocsátási folyamatokra;
  - minőség-orientáltak
  - külterjes szellemiségűek, azaz a szervezetek magatartása képes a változásra és folyamatosan alkalmazkodik is a környezeti elvárásokhoz és feltételekhez, illetve tudatosan mérlegelik a tevékenységükkel kapcsolatosan felmerülő reális és potenciális kockázatokat;
  - felelősek, társadalmilag és környezetileg érzékenyek.

A klaszter céljai között szerepel:
  - a társadalmi felelősségvállalás szellemiségének és gyakorlatának hazai terjesztése érdekében az MPRSZ által két éve életre hívott „CSR Best Practice” pályázatok folyamatos, és az eddigieknél hatékonyabb utógondozása; a pályázat révén feltárt példaértékű (felelős) üzleti gyakorlatok széleskörű hazai bemutatása, megismertetése, terjesztése, illetve a kis- és közepes vállalkozások számára ezek követhetőségének, adaptációjának demonstrálása;
  - olyan, az üzleti gyakorlatok feltárását, minősítését és értékelését biztosító pályázatok kezdeményezése, meghirdetése, szervezése majd értékelése, melyek révén – idővel – komoly tudásbázis hozható létre a Kkv szektor számára;
  - egy Kkv Projekt Akadémia felállítása, melynek keretében az üzleti tervezés és gyakorlati üzletvitel mind tartalmi, mind vezetési fejlesztése alapozható, az életre hívott jó és legjobb üzleti gyakorlatok tudásbázisának információi, know-how elemei a Kkv szektor szereplői számára átadható;
  - az Európában is egyedülálló tudásbázis felállításával olyan távoktatási és képzési, oktatási anyag, módszertan, esettanulmány-bázis és tapasztalat-bázis létrehozása, melyet a klaszter biztosítani képes a hazai felsőoktatás, a vállalkozási továbbképző fórumok és intézmények számára.

A klaszter alkotóinak meggyőződése, hogy egy-egy felelős üzleti gyakorlat vagy kezdeményezés (projekt) megvalósítása során felhalmozódó ismeretek, megosztható tudássá alakíthatók. A megosztható, hasznosítható tudás által – megfelelő hozzáférési és ellenőrzési technológia mentén – további gyakorlatok megvalósulása lesz támogatható, végeredményben pedig a teljes gazdasági környezet válik sikeresebbé és felelősebbé, ami által a modern, érzékeny és felelősség-szemléletű vállalkozásforma válhat általánossá hazánkban.

Az ismeret- és tapasztalatátadás terén a klaszter a tudásalapú társadalom szempontjából mérvadó, a legkorszerűbb és a vállalkozások számára költségkímélő digitális technológiákat (web, televízió-szerű szolgáltatások, elektronikus távoktatási módszerek,) preferálja, fejleszti és alkalmazza mind működése, mind céljai elérése érdekében.

A klaszter nyitott, ehhez – a célok elfogadása és támogatása mellett – csatlakozhatnak vállalkozások, tudományos, kutatási és oktatási intézmények, állami és önkormányzati szervezetek egyaránt.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Magyar PR Szövetség













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu