Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /www/piarsoft/sajttaj.hu/lib/smarty/Smarty_Compiler.class.php on line 804

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /www/piarsoft/sajttaj.hu/lib/smarty/Smarty_Compiler.class.php on line 804

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /www/piarsoft/sajttaj.hu/lib/smarty/Smarty_Compiler.class.php on line 804


Cégek



 Magyar PR Szövetség
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) 1990. december 21-én harminchárom magánszemély és három vállalat, mint jogi támogató részvételével alakult meg Budapesten, az Építők székházában. A szervezet a politikai rendszerváltás hajnalán jöhetett létre, mivel a public relations tevékenység művelésének alapfeltétele a demokrácia és a piacgazdaság jelenléte.

Ezzel lehetővé vált a public relations szakma magyarországi elismertetése, az egységes public relations szakmai terminológia kialakítása, és a kommunikáció- és kapcsolatszervezés feladatainak szakszerű alkalmazása, módszertanának széleskörű alkalmazása, azaz a tudatos szakmai fejlődés megindítása.

Az első elnökség tagjai: Korompay János alapító elnök, Szeles Péter szakmai alelnök, Szabó Gabriella szervezeti alelnök, Tábori György nemzetközi titkár, Barát Tamás főtitkár, és Simon Zsuzsa kincstárnok.

Fél évvel az alapítást követően Korompay János elhunyt, és funkcióját az alapszabály értelmében Szeles Péter vette át, akit elnöki tisztségében visszavonulásáig még háromszor újraválasztottak.

A Magyar Public Relations Szövetség 1991 elején 25 alapító taggal kezdte meg tényleges szervezeti működését.

A fiatal szövetség első elnöksége azonnal felvette a kapcsolatot a nemzetközi public relations szakmai szervezetekkel, aktív nemzetközi szakmai diplomáciai tevékenységet folytatott az itthoni szakmai fejlődés beindításához szükséges támogatás és nemzetközi elismerés biztosítása érdekében.

Számos kezdeményezést indított el, melyek közül kiemelkedő:

- szakmai etikai és magatartási kódex megfogalmazása és publikálása;
- szakoktatás fejlesztését célzó tematikai ajánlás kidolgozása;
- oktatási struktúra kidolgozása és ajánlásként történő meghirdetése.
- 1992-ben az ún. Gárdonyi Nyilatkozat címen közzétett magyar nyelvű terminológiai útmutatás és fogalomértelmezés elkészítése;
- Alapítvány a Public Relations fejlesztéséért elnevezésű alapítvány létrehozása;
- a szövetség klubjának életre hívása;
- a szövetség hírlevelének kiadása;
- a vidéki tagozatok megalakítása,
- a szövetség hosszú távú szakmai programjának kidolgozása,
- a public relations funkció szervezetbe való beilleszkedéséről szóló ún. Székesfehérvári Nyilatkozat kiadása;
- a PRince Award, az első Nemzetközi Public Relations Film-, Videó és Multimédia Fesztivál megalapítása és megszervezése Budapesten.

1992. februárjában a Külkereskedelmi Főiskolán megindult az első public relations szakosító képzés, 1993. májusában a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem és a Külkereskedelmi Főiskola közös vállalkozásaként Sándor Imre és Németh Márta kísérleti public relations tankönyvet szerkesztett, amely ún. Zöld Könyvként vonult be a hazai szakirodalomba. Az 1994/95-ös tanévtől – dr. Németh Márta erőfeszítéseinek köszönhetően – kezdte meg munkáját az ország első önálló public relations tanszéke a Külkereskedelmi Főiskolán.

A Magyar Public Relations Szövetség megpályázta időközben a Nemzetközi Public Relations Szövetség (International Public Relations Association) soron következő nemzetközi konferenciájának megszervezési jogát. A pályázatot a magyar szövetség nyerte, így az 1996. tavaszi IPRA Konferenciát Budapesten rendezték meg május 24-29. között. Ebből az alkalomból fővárosunkba jöttek a világ vezető public relations szakemberei, mintegy 39 országból. A tanácskozás fő témája a kommunikáció szerepe a változó társadalmakban volt.

Az IPRA Konferencia kísérő programjaként a Külkereskedelmi Főiskola PRevolution néven nemzetközi diákszemináriumot szervezett public relations és kommunikáció szakos főiskolai és egyetemi hallgatók részére. Az elméleti tudás gyarapítását nemzetközi szaktekintélyek előadásai segítették.

Ugyancsak az IPRA Konferencia kísérő rendezvényeként került először megrendezésre Magyarországon a „Minőségfejlesztés a kommunikációban” című szakmai szimpózium, amely az IS0 9000 minőségi világszabványnak a kommunikáció területén történő alkalmazhatóságával foglalkozott. Ez a program a kommunikációs szakmák minőségbiztosításának lehetőségeit járta körbe. A Magyar Public Relations Szövetség – 12 társszövetséggel együtt – elfogadta a szimpózium záródokumentumát, amelyben elhatározták, hogy közösen kidolgoznak egy új, és a kommunikáció minden szakterületére (tehát a public relations munkára is) vonatkozó minőségi szakmai koncepciót. Ezt a minőségi szabványt a jövőben folyamatosan fejlesztik, és ismertetik a kommunikációs területek szakembereivel.

Talán a számos kísérő rendezvény közül – nemzetközi kihatásait és továbbélési lehetőségeit tekintve – a legjelentősebb a PRince Award, I. Nemzetközi Public Relations Film, Videó és Multimédia Fesztivál megalapítása és meghirdetése volt. A szakmai audiovizuális produktumoknak korábban csupán nemzeti keretekben voltak fórumai szerte a világon, azonban nemzetközi összehasonlításra és megmérettetésre nem volt az ideig lehetőség. A filmfesztivál ötletgazdája és az első rendezvény megszervezője, dr. Szeles Péter a második fesztivált követően – amelynek díszvendége egy világsztár, Liv Ullmann színésznő volt – a rendezés jogát az „Alapítvány a Public Relations fejlesztéséért” alapítványnak ajándékozta azzal a céllal, hogy néhány év alatt világméretekben páratlan public relations filmarchívum jöjjön létre, amely nemcsak a magyar, hanem a nemzetközi szakoktatás céljait is szolgálhatja majd.

1997-től a Magyar Public Relations Szövetség elnöke dr. Pető György lett, akit ebbéli tisztségében még egyszer újraválasztott a közgyűlés. Kezdetét vette a szövetségen belül a sok vitát kiváltó szakmai akkreditációként emlegetett szakember-minősítési folyamat kidolgozása, illetve a szakmai terminológia újrafogalmazása, revideálása is.

1998-ban megalakul a Magyar Public Relations Ügynökségek Szövetsége (MAPRESZ). Az első elnökké Lajos Júliát választották.

2000-től az MPRSZ közgyűlése megválasztotta új elnökét és elnökségét. A Szövetség elnöke dr. Sági Zoltán, a Bűnügyi és Rendőrség-történeti Múzeum igazgatója lett.

2001. november 15-én Magyarország tíz vezető pr-ügynöksége megalakította a PR-ügynökségek Kollégiumát. A Kollégium célja a magyar pr-ügynökségek érdekeinek védelme és a szakma hatékony képviselete.

2002-ben, a korábbi elnökség mandátumának lejártával Ferling Józsefet, a pécsi székhelyű Ferling PR & Communications ügynökség vezetőjét választotta a közgyűlés az MPRSZ elnökévé. A ciklus végén, 2005-ben ünnepelte a szövetség fennállásának 15 éves jubileumát.

2005. áprilisában az MPRSZ Közgyűlése ismét Szeles Pétert választotta a szövetség elnökévé. Az újonnan megválasztott elnökség megbízatása 2005. december 16-tól lépett életbe.
www.mprsz.hu

 További cégek >>


Ajánljon céget!



Kapcsolattartó adatai
  Neve:  
  E-mail címe:  
  Telefonszáma:  
   
A cég adatai
  Címe:  
  Weboldala:  
   
  Megjegyzés:  
     















         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu