Új és egyben hiánypótló szakmai díjat hívott életre a Marketing&Média, a marketing-, média- és a reklámipar szakembereinek magazinja, valamint a BrandFestival, a marketingkommunikációs szakma egyik legfontosabb, irányadó rendezvénye. Az AranyDió célja, hogy fejlessze a stratégiai gondolkodást, olyan kommunikációs kampányokat ismerjen el, amelyekből sugárzik az újító szándék, a kreativitás és a távlatokban való gondolkodás.
A díjat szeptember 18-án, a BrandFestival esti gáláján adják át, a zsűri elnöki teendőit a világhírű reklámszakember, Alexander Brody vállalta el.
A Marketing&Média valamint a Brandfestival AranyDió díjára 25 versenymunkát neveztek. A díjnyertes alkotást a magyar származású, világhírű reklámszakember által vezetett zsűri választotta ki, egy háromlépcsős, professzionális zsűrizési folyamat során. A rövidlistára (shortlistre) már csak öt kampány került fel, ezek közül kerül ki AranyDió-díjas, de kiosztanak egy Ezüst Diót és egy Bronz Diót is.
Brody: „Stratégiai megalapozottság, innovatív ötletek”
A kommunikációs kampányokat sokféle szempont alapján lehet értékelni: reklámköltés, hatékonyság, kreativitás, vagy éppen a fogyasztókra gyakorolt – kulturális – hatás alapján. „Az Arany Dió díjjal merőben új szemléletet indítunk el, az érte folyó versenyen ugyanis nem a hatékonyság vagy éppen a szépség számít. Az a kampány lesz a nyertes, amelynek a zsűri döntése alapján stratégiailag előremutató szerepe van. A dió a bölcsesség jelképe. Az emberi agyhoz hasonlatos mintázatú. Az aranydió reményeink szerint a marketingkommunikációs szakma innovatív, bölcs ötleteit díjazza” – indokolta a díj szakmai fontosságát Alexander Brody a zsűri elnöke.
Az AranyDióért folyó versengésben a fenti szempontok alapján a shortlistre felkerült reklámkampányok:
- A Budapest Bank „Emese” karaktert szerepeltető újrapozícionáló kampánya.
- Az Öko-Pannon Kht. - Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium szelektív hulladékgyűjtést és hasznosítást tudatosító társadalmi célú kampánya.
- A Pannon Djuice márkájának új tarifacsomagját népszerűsítő kampánya.
- A T-Com imázskampánya „Többet kéne beszélgetni” szlogennel.
- A UPC termékbevezető kampánya „Szórakozás a köbön” címmel.
Az elbírálásról
„Az AranyDió díj győzteseinek kiválasztása során nagymértékben támaszkodtunk a Marketing&Média szaklaphoz kapcsolódó szalmabeliek véleményére” - tette hozzá Nyomárkay Kázmér, a lap főszerkesztője. „A versenybe ugyanis a Marketing&Média májusban elkészített „Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban” ragsorában szereplők javasolhattak kampányokat. A 25 versenyműből a lapunk szerkesztőbizottságára épülő zsűri választotta ki a shortlistre kerülő öt kampányt, a következő szempontok alapján: innovativitás, figyelemfelhívás, üzenetátvitel, kreativitás, megvalósítás” – ismertette a főszerkesztő az elbírálás körülményeit.
A zsűrizés során a legfontosabb ismérv az innovativitás volt, az összpontszám kiszámításánál ugyanis dupla szorzóval számítottak az ebben a kategóriában kapott pontok. Azok cégek gyűjthettek itt sok pontot, akiknek a kampánya szembeszállt az adott márka piaci kategóriáját jellemző normákkal.
Az értékelés harmadik fázisban végül a zsűri tagjai személyesen is találkoztak, a legjobb öt pályázatot egyesével értékelték, és egy újabb pontozás alapján alakult ki a végső sorrend.
Az AranyDiót és a további díjakat szeptember 18-án, a BrandFestival gáláján adja át Alexander Brody.
A zsűriről
A zsűri mindegyik tagja a marketing és média területének elismert szakembere, komoly iparági és médiapiaci ismeretekkel rendelkeznek.
Tagjai:
A zsűri elnöke: Alexander Brody
A zsűri alelnöke: Domokos Szilárd, Sanoma Budapest, marketing- és üzletfejlesztési igazgató
Barna Tamás, Republic, ügyvezető
Bauer András, Budapesti Corvinus Egyetem, egyetemi docens
Braun Róbert, Braun&Partners Network, ügyvezető
Gál László, Beiersdorf, marketingigazgató
Horváth Magyary Nóra, K&H csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató
Iglódi Csaba, NetAktív, ügyvezető igazgató
Macher Szabolcs, Mattai, tanácsadó
Nagy Bálint, Vodafone Magyarország, vállalati kommunikációs igazgató
Novák Péter, Kirowski, ügyvezető
Nyomárkay Kázmér, Marketing&Média, főszerkesztő
Ritter Tamás, Sanoma Budapest Marketing Partnership, igazgató
Simon Zsolt, Mediaedge:cia, ügyvezető igazgató
Vidus Gabriella, R-time, ügyvezető igazgató
|