Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Cégek



 Sanoma Budapest
A Sanoma Budapest Zrt. Magyarország vezető médiavállalata. Leányvállalataival együtt 38 magazint jelentet meg és a magazinpiacon 36%-os piaci részesedéssel rendelkezik. 600 munkatársa közel 20 milliárd forintnyi éves árbevételt ér el. Számos internetes termék tulajdonosaként árbevétel tekintetében piacvezető a hazai internetpiacon is. További tevékenységei közé tartozik a konferenciaszervezésen kívül a könyvkiadás, eseményszervezés, a lapokhoz kötődő termékértékesítés és márkakiadványok készítése. 2006 márciusa óta a kiadó többségi tulajdonosa a storytv-nek is.

A Sanoma Budapest Zrt. rövid történeti áttekintése:

1992: A VNU holland médiavállalkozás lapkiadó vállalatot hoz létre az Ifjúsági Lap- és Könyvkiadó Válalalattal Erasmus Press Kiadói Kft. néven. A kiadó portfóliójába 14 kiadvány tartozott: Ifjúsági Magazin, Fakanál, Füles és a Füles rejtvénylap-család 11 tagja.

1993: Az Erasmus Press Kiadói Kft. 100 százalékos holland tulajdonba kerül.

1994: A VNU tulajdonába kerül a Figyelő Rt., amely a Figyelő, a Médiafigyelő és a TOP200 magazinok kiadásával és üzleti konferenciaszervezéssel foglalkozik.

1995: Új lapot jelentet meg a kiadó Meglepetés címmel.

1997: Megalakul a Hearst Erasmus Press Kiadói Kft., amely egy vegyes vállalat az Erasmus Press és a Hearst Magazines International amerikai kiadóvállalat között. E cég kiadásában jelenik meg a Cosmopolitan magazin. (a mai Hearst Sanoma Budapest Kiadói Kft.)
Új lapot indít az Erasmus Press Kft. Házi Praktika címmel.

1998: Három új lapot indít a kiadó: Story, Ötlet Mozaik, Easy PC.

1999: Megalakul a VNU Budapest Lapkiadó Rt., amely egyesíti az Erasmus Press Kft. és a Figyelő Rt. tevékenységeit, és így a VNU összes magyarországi érdekeltségét megjeleníti.
Májusban a kiadó a Füles rejtvénylap-család 10 tagját licenszbe adja az IQ Press Kft.-nek.

2000: Az Egyesült Kiadói Holding Kft. (VICO) megvásárlásával a VNU Budapest Rt. Magyarország vezető lapkiadójává vált. A portfólió kiegészült az Atriummal, a Családi Lappal, a Nők Lapjával, a nők Lapja Évszakokkal, az Otthonnal, az RTV Műsormagazinnal, a Színes RTV-vel és a Vasárnapi Hírekkel, valamint az EKH és a német Bauer Verlag közös kiadásában megjelenő Bravo, Bravo Girl, Buci Maci, Tina és Tina Extra lapokkal.
A harmadik legnagyobb magyar internetes portál - a Startlap.hu - megvásárlásának köszönhetően a VNU Budapest Rt. kulcsfontosságú pozíciót szerez a magyar internetpiacon, és még ebben az évben elindítja üzleti portálját, a FigyelőNetet.
Három új lapot indít a kiadó és leányvállalata: Computer Aktív, Beau Monde és FHM.
A Kismama magazin megvásárlásával egy új szegmenssel bővöült és erősödött a VNU női magazinportfóliója.

2001: Stratégiai döntés alapján a VNU értékesíti az európai szórakoztató lapportfólióját - köztük a VNU Budapest Lapkiadó Rt.-t - a finn SanomaWSOY médiacsoportnak. Az európai magazinkiadók a SanomaWSOY újonnan alapított üzleti egységéhez, a Sanoma Magazines-hoz tartoznak.
Új üzleti havi magazint indít a kiadó Figyelő Trend címmel.
Új női portált indított a Sanoma Budapest NőkLapjaCafe néven.

2002: A VNU Budapest Lapkiadó Rt. neve Sanoma Budapest Kiadói Rt.-re változik.
Három új lapot indít a kiadó: Wellness magazin, Best magazin és Üzlet & Siker havi magazin a kis- és középvállalkozásoknak.
Elindult a Hírstart.hu, a Starlap hírgyűjtő portálja.
A Sanoma Budapest Rt. licenszbe adja az IQ Press Kft.-nek a Computer Aktív magazint és értékesíti a Vasárnapi Hírek kiadói jogát.

2003: A Sanoma Budapest kiadásában megjelenik a National Geographic magazin első száma.
Megszűnik az együttműködés a Sanoma Budapest Kiadói Rt. és a német Bauer Verlag között, amelynek keretében addig kiadásra kerültek a Bravo, Bravo Girl, Buci Maci, Tina és Tina Extra magazinok.

2004: Két új lapot indított a kiadó: Maxima, női hetilapot és az Exit ingyenes heti programmagazint.

2005: Januártól Szabó György, a Sanoma Budapest vezérigazgatóját kinevezték a Sanoma Magazines International közép-európai régiójának vezérigazgatiói posztjára is.
Áprilisban Sikk címmel új női hetilapot indított a médiavállalat. Októberben a cég Újmédia Divíziója új közösségi portált vezetett be a 14-29 éves fiatalok számára HotDog.hu néven, illetve megvásárolta a Profession.hu és Jobmonitor.hu állásportálokat.
A kiadó Médiafigyelő című marketingkommunikációs szakmagazinja szeptembertől Marketing&Média néven új tartalommal és forátummal jelenik meg.
Decemberben a Sanoma Budapest 100%os tulajdonosa lett az Exit ingyenes programmagazint kiadó Sanoma Exit Kommunikációs Kft.-nek.

2006: Januárban a Sanoma Budapest új székházba költözött a Montevideó u. 9. szám alá.
Májusban új kiadvánnyal bővült a Sanoma Budapest portfólió, megjelent a National Geographic Kids ismeretterjesztő gyermekmagazin első száma. Augusztusban pedig a Heló VIP! címmel új heti sztármagazint indított a médiavállalat.
Az Újmédia Divízió négy internetes terméket indított el: a Tangó.hu keresőoldalt, a Wellness Café fogyókúrás portált, a Videóplayer.hu videómegosztó oldalt és a Térkép24.hu útvonaltervező szájtot.
Megalakult a médiavállalat Elektronikus Média Divíziója, amely a Sanoma Budapest többségi tulajdonában lévő kábeltelevíziós sztárcsatornát, a storytv-t üzemelteti.
Májusban Steff József, a Sanoma Budapest gazdasági igazgatója a Szlovéniában, Szerbiában és Horvátországban működő Adria Magazines Holding vezérigazgatója lett, míg Szabó György, a Sanoma Budapest vezérigazgatója októbertől átmeneti jeleggel a Sanoma Magazines Praha ügyvezetői pozícióját is ellátja.
Szeptemberben a Sanoma Budapest kiadásában megjelent Lóránt Attila Indiánok cmű könyve. Ez az első National Geographic könyv, amelyet magyar szerző írt és fotózott.

2007: Januárban a Sanoma Budapest megvásárolta a PDAMania mobil eszközökkel és számítástechnikával foglalkozó online lapcsaládot és a hozzá tartozó online webshopot; márciusban pedig az Újmédia Divízió elindította új közösségi sztárportálját, a StoryOnline-t.
Januártól megszűntette a médiavállalat a Beau Monde magazin kiadását és nem hosszabbította meg a Magyar Vöröskereszttel a Családi Lapra vonatkozó kiadói szerződését. Ugyanakkor a Nők Lapja Évszakok havi magazin megjelenési gyakoriságát negyedévesre változtatta a médiavállalat. A Heló VIP! sztármagazin neve VIP-re változott.
Megkezdte lapterjesztői tevékenységét a MediaLog Fiege Zrt., amely cégben a Sanoma Budapestnek kisebbségi tulajdona van.
www.sanoma.hu

 További cégek >>


Ajánljon céget!



Kapcsolattartó adatai
  Neve:  
  E-mail címe:  
  Telefonszáma:  
   
A cég adatai
  Címe:  
  Weboldala:  
   
  Megjegyzés:  
     















         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2019.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu