A 2008. szeptemberi lapszámmal teljesen megújult Otthon magazint vehet a kezébe az olvasó. A külsőre és a tartalomra egyaránt kiterjedő frissítést a lapot kiadó Sanoma Budapest Zrt. az Otthon őszi, huszadik születésnapjához időzítette. A koncepcióváltást országos bevezető kampány támogatja „Otthon…ahova hazatérsz” szlogennel.
Az ország egyik vezető lakberendezési magazinjának az internetes társa, a www.otthon.hu is megújul, ahol napi frissítésű, interaktív oldalak szórakoztatják és informálják egyszerre a lakberendezés iránt érdeklődő felhasználókat.
”Igazi emberek a középpontban”
A megújítás célja a szerte a világon rendkívül sikeres ’living’ irányzat felé való elmozdulás. Ez a stílus az érzelmeket és az életteliséget helyezi a középpontba.
„Az Otthon megújítása során az elsődleges rendezési elv az volt, hogy az olvasót kézzelfogható közelségbe hozzuk a lakberendezéssel, hogy maga az ember, az olvasó kerüljön a fókuszba. Hiszen a legkedvesebb, legmeghatározóbb, legintimebb hely az otthonunk, amelynek hangulatát, berendezését elsődlegesen saját személyiségünk, életvitelünk határozza meg. Ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy a magazinban megjelenő lakások tulajdonosait is bemutassuk az olvasóknak. Hogy pontosan annyira “élőek” legyenek ezek a lakások, mint ahogyan mindannyiunk otthona, ahol kikapcsolódunk, gyerekeket nevelünk, felnövünk, vagy épp hatalmasakat nevetünk a barátainkkal. Bízunk benne, hogy a húsz éves Otthonban meglévő értékek megtartásával, egy csipetnyi élet, még több praktikum és hatalmas adag szeretet hozzáadásával megszületett Magyarország kedvenc lakberendezési magazinja!” – nyilatkozta Sabján Johanna, az Otthon főszerkesztője.
Egyedülálló kategória a hazai lakberendezési piacon
A vadonatúj, ’living’ lapkészítési szemlélet bevezetésével az Otthon minden ízében más lett, új lett. Így változott a megszólításban, a külsőségekben - beleértve a címlapot is-, de a rovatstruktúra, a tartalom is frissült. A képek üdék, valószerűek, megteltek vitalitással azáltal, hogy emberek szerepelnek rajtuk, akik spontán, természetesen élik az életüket. A lap megszólítja az olvasókat, helyt ad a véleményeiknek, meglátásaiknak is, így válik interaktívvá.
Mindehhez új, finom tegeződő forma társul, amely egy kisebb, de szélesebb, vagyis albumosabb magazinban olvasható. A lap a legotthonosabb ötleteket gyűjti össze, egyszerűen megvalósítható lakberendezési tippekkel, bárki által könnyedén beszerezhető tárgyakkal. Praktikus tanácsokat ad, hogy a lakberendezés mindenki számára könnyebb és élvezetesebb legyen. S ez azért is fontos eleme a lapnak, mert széles olvasói tábora olyan aktív, döntéshozó felnőttekből, családokból áll, akik az elképzeléseiket, álmaikat meg is valósítják – az új Otthon ehhez a szándékukhoz csak még több segítséget, valóban használható megoldásokat, hiteles szaktanácsot és élvezetes, minőségi képi anyagokat nyújt.
A ’living’ koncepcióról
A lakberendezési magazinok piacán az elmúlt években szerte a világon hatalmas sikert arat az úgynevezett ’living’ irányzat. A koncepció lényege, hogy a világot a benne élők szemén keresztül mutatja meg. Úgy visz érzelmeket a lakberendezésbe, hogy megszemélyesíti a tárgyakat és a tereket. Az új Otthon így válik életszerűbbé, amelynek a fotóin mindenki természetesen teszi a dolgát, szemben a hazai lakberendezési lapokat uraló ’home & deco’ stílus tárgyközpontú, megkomponált, idealizált világával.
Európa legsikeresebb, nyolcvan esztendős múlttal rendelkező magazinjai, mint a Homes and Gardens vagy éppen az Ideal Homes az elmúlt évtizedben egyszerre váltottak a ’living’ irányra.
|