Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Novemberben indul a Sanoma Médiaakadémia

2008.06.18
Utánpótlás-képzés a Sanoma Budapest nyomtatott és online magazinjai számára.

Idén novemberben elindul a Sanoma Budapest újságíró-iskolája, a Sanoma Médiaakadémia (SMA). A képzéssel Magyarország egyik legnagyobb médiavállalatának az a szándéka, hogy a nyomtatott és az online lapkészítés fiatal tehetségeit kinevelje, átadva nekik a professzionális, modern tartalom-készítés ismereteit.

Az SMA kis létszámú, komoly szakmai alapkövetelmények mentén válogatott hallgatói körrel indul. A gyakorlati kurzusok legjobbjainak az iskola visszatéríti a tandíjat. A legígéretesebbeknek a Sanoma Budapest állást ajánl, de minden végzett újságíró-jelölt karrierjét nyomon követi.

Magyarországon becslések szerint évente mintegy tízezer hallgató vesz részt egyetemi szintű vagy felsőoktatási intézményen kívüli kommunikációs képzésben. Ezek jelentős része viszonylag keveset nyújt a speciális, gyakorlati újságírói ismeretekből. A Sanoma Médiaakadémia a mennyiség helyett a minőséget tartja szem előtt, amikor is csak a legígéretesebb jelentkezőket, előzetes tervek szerint mintegy harminc főt vesz fel a novemberben induló professzionális lapkészítő kurzusaira.

Az SMA koncepciójáról
A Sanoma Budapestnél közel hétszázan végeznek médiához kötődő munkát. A kiadó munkatársai komoly gyakorlati tudással rendelkeznek, a modern lapkészítés műhelytitkainak tudói. Segítségükkel a médiavállalat mára több évtizedes tapasztalatot halmozott fel a nyomtatott és az internetes tartalom-előállítás terén.

Az idén ősszel induló Sanoma Médiaakadémia most ebből a szaktudásból kíván minél többet átadni fiatal tehetségeknek: az iskola strukturált, professzionális, jórészt gyakorlati képzést nyújt, alaposan megszűrt hallgatói körének, amelyből a Sanoma Budapest a legjobbaknak állást is kínál. Az SMA célja nem a profitszerzés, hanem az utánpótlás kinevelése; az iskola modellje alapvetően az önfenntartásra épül.

Az SMA képzési rendszeréről
A Sanoma Médiaakadémia kétszer három hónapos, összesen száznegyvennégy tanórát tartalmazó képzést, majd egy egyhónapos – százhatvan órás – szerkesztőségi gyakorlatot kínál, a tanfolyam elvégzéséről oklevelet ad hallgatóinak.

Az első, hetvenkét órás szemeszterben az iskola az elméleti alapokra helyezi a hangsúlyt, míg a második, ugyancsak hetvenkét órás, gyakorlati félévben már specializációban történik a képzés. A kiscsoportos, valódi műhelymunkát biztosító foglalkozások keretében négy kurzus indul: szórakoztató-, szeriőz- és internetes újságírás, valamint egy vizuális ismereteket oktató, kiadvány-esztétikai osztály.

Lezárásképpen egy egyhónapos gyakorlaton kell részt venniük a hallgatóknak, akik a helyszínül szolgáló szerkesztőséget a kurzusvezetőik tanácsára választhatják ki a Sanoma Budapest gazdag portfóliójából.

Az SMA szakmai vezetéséről
A Sanoma Média Akadémia igazgatója Balázs-Piri Krisztina újságíró, tőle származik az iskola koncepciója. A szakember negyven éve foglalkozik újságírással. Pályája kezdetén munkatársként, később újságíróként, majd főszerkesztő-helyettesként a Világ Ifjúsága című képes magazinnál dolgozott, majd az Ifjúsági Magazin főszerkesztője lett. Alapító-főszerkesztője az 1995-ben, akkor még a VNU, 2000 óta a Sanoma Budapest gondozásában megjelenő Meglepetés című női hetilapnak, majd elindítója volt a Beau Monde című havilapnak, és megújítója a Nők Lapja Évszakoknak.

Az ősszel startoló iskola szakirányú kurzusait Szabó Éva, a Sikk vezetőszerkesztője, Ács Gábor, a Figyelő rovatvezetője, Jakab Kriszta, a Nők Lapja Café és a WellnessCafe főszerkesztője, illetve Kemény Zoltán tervezőgrafikus-tipográfus irányítják. Az előadásokat és a gyakorlati órákat elsősorban a Sanoma Budapest újságírói, szerkesztői és művészeti vezetői tartják, de az iskola számít néhány külső, meghívott médiaszakemberre is.

Az iskola szakmai felügyeletét kiadói grémium végzi. Tagjai: Szabó György vezérigazgató, Pintye László magazindivízió-igazgató, Gerentsér Imre újmédiadivízió-igazgató, Jakab Kriszta és Ómolnár Miklós főszerkesztők.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Sanoma Budapest













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu