A Marketing&Média szaklap elkészítette „Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban” rangsort. A listára nem médiaszereplők, hanem azok a szakemberek kerültek fel, akik véleményükkel, döntéseikkel meghatározzák a magyar médiapiac trendjeit, kijelölik annak irányait, hangsúlyait. A méltán fontos rangsort a Media Hungary május 27-28-án megrendezésre kerülő médiaszakmai konferencián (www.mediahungaria.hu) jelentik be, és a Marketing&Média május 28-án szerdán megjelenő, idei tizedik lapszámában lesz teljes terjedelmében olvasható.
Kik ők?
A névsor napokon belül olvasható lesz a Marketing&Média magazin (
www.fn.hu/media) legfrissebb lapszámában. Egyelőre konkrét nevek említése nélkül annyi bizonyos, hogy „Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban” rangsorában szerepelnek a nagy médiacégek vezetői, médiatulajdonosok, a meghatározó ügynökségek első emberei, nagyvállalatok marketing- döntéshozói, főszerkesztők és egyéb véleményvezérek.
Az iparág első rangsora
„Eddig nem készült ilyen piaci rangsor a szakmában, bár nagy szükség lett volna rá. Sajnos Magyarországon kevés olyan nagy, ismert és elismert név van, aki emelni tudná a szakma joggal vágyott presztízsét. Pedig igenis óriási a lista szereplőinek befolyása a gazdasági élet alakulására”- nyilatkozta Simon Zsolt, a Mediaedge:cia ügyvezető igazgatója, a Marketing&Média szerkesztőbizottságának tagja.A szakember azt is elmondta, hogy „Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban” rangsorral talán elindulunk afelé, hogy kellő megbecsültséget és ismertséget kapjanak ezek a médiaipari szereplők.
Az elbírálásról
„Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban” rangsorát a Marketing&Média szaklap tizenöt tagú szerkesztőbizottsága, valamint a magazin szerkesztőségének három tagja ( a nevekért ld a Mellékletet) állította fel. Ők tizennyolcan széles spektrumon képviselik a hazai médiapiacot, mindannyian komoly szakmai múlttal és médiapiaci ismeretekkel, rálátással rendelkeznek. A listára három ismérv alapján lehetett felkerülni, amelyek a következők: a jelöltek milyen nagyságú pénz mozgását tudják befolyásolni, véleményük mennyire hat a médiaipar trendjeire, valamint milyen hosszú ideje töltenek be meghatározó pozíciót a médiaiparban.