Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A magyar autósok fütyülnek a KRESZ szabályaira

2008.02.28
A Goodyear hazai felmérése szerint az autósok a biztonság érdekében betiltanák a dohányzást és az evést a volán mögött.

A magyar autósok többsége nem tartja be a KRESZ szabályait, feszülten és türelmetlenül vezet – derült ki a Goodyear közel 300 megkérdezett körében végzett felméréséből. A világ egyik legnagyobb gumiabroncs-gyártója által készített kutatásból azt is megtudhattuk, hogy a vezetők leginkább a veszélyesen előzőktől és a volán mögött elalvóktól tartanak, míg az irányjelző használata nélküli előzést nem tartják veszélyesnek.

A hazai sofőrök nem tartják be a KRESZ szabályait, véli a Goodyear legfrissebb felmérésében részt vett 20 és 50 év közötti rendszeresen vezetők 70 százaléka. A Budapesten és 4 megyeszékhelyen végzett kutatásból az is kiderül, hogy a megkérdezettek közel fele szerint a magyarok többsége agresszívan vezet, háromnegyedük úgy látja, a sofőrök türelmetlenek, feszültek és nem vesznek tudomást a többi autósról. A Goodyear korábbi udvariassági felmérése érdekes módon kedvezőbb képet festett a hazai autósokról, hiszen a magyar sofőrök szükség esetén készségesen nyújtottak segítséget.

„A tavaly nyári felmérésben arra voltunk kíváncsiak, mennyire segítenek a sofőrök egy lerobbant autóstársukon. Ebben a kutatásban hazánkon kívül Csehország és Szlovákia is részt vett. Meglepődtünk, hogy a hazai sofőrök mennyire udvariasak voltak; az eredmények azt mutatták ugyanis, hogy a régióban a magyarok a legsegítőkészebbek” – mondta Litkei Alexandra, a Goodyear marketing vezetője.

A nők elefántok, a férfiak gazellák a volán mögött
A Goodyear mostani felmérésből az is kiderült, hogy a nők kevesebb közlekedési vétséget követnek el, mert a biztonságos vezetésre törekednek az utakon. A válaszadók fele szerint a férfiak gyorsabban reagálnak a vészhelyzetekben, ezért könnyebben kerülik el a baleseteket. Ennek megfelelően a volán mögé ülő nők nyugodt elefánthoz hasonlítják magukat, mert számukra a kényelem és a biztonság fontos az utakon. A vezető férfiak jelentős része (42 százalék) fürge gazellának tartja magát, mert reflexeik gyorsak, az erősebbik nem második legnagyobb csoportja (20 százalék) a ravasz rókához hasonlítja magát, aki kitűnően ismeri a surranó utakat. A nemek aránya a válaszolók között 80:20 százalék volt a férfiak javára.

A többség fél a veszélyesen előzőktől
A Goodyear arra is kíváncsi volt, mi bosszantja legjobban a magyar sofőröket vezetés közben, és mit tartanak a legnagyobb veszélyforrásnak az utakon. Első helyen a veszélyesen előzőktől (32 százalék) tartanak a válaszadók, és legtöbben ezt ítélték meg a balesetek fő okozójának is (35 százalék), az ORFK baleseti statisztikái szerint azonban ez a veszélyeztető tényező csupán a balesetek 5 százalékáért felelős. A Goodyear-kutatás megkérdezetteit a veszélyes előzések után leginkább az irányjelző használata nélküli előzők vagy sávot váltók hozzák ki a sodrukból. A sort a belső sávban a forgalom tempójánál lassabban haladók folytatják. Legkevésbé az zavarja a magyar sofőröket, ha a mögöttük lévő villog, mert lassúnak ítéli meg sebességüket.

Elfelejtett jobbkéz-szabály
A veszélyes előzés mellett a kérdőív kitöltőinek negyede kiemelt veszélyforrásnak tartja a volánnál elalvó sofőröket, valamint azt, hogy nem adják meg nekik az elsőbbséget (23 százalék). Ez utóbbi az ORFK statisztikája szerint a második leggyakoribb oka a baleseteknek. A Goodyear kutatása szerint a sofőrök ötöde félve gondol arra is, ha a mögötte autózó nem tartja be a megfelelő követési távolságot (20 százalék). A rosszul beállított fényszórók ugyan zavaróak, de a megkérdezettek 42 százaléka nem tartja baleseti kockázatnak.

A jelzőtábla nem utcadísz
A Goodyear felmérése a leggyakrabban elkövetett közlekedési szabálysértésekre is kitért. A megkérdezettek úgy vélik, a magyar sofőrök leggyakrabban a közúti jelzőtáblákat hagyják figyelmen kívül. A záróvonal átlépése és a forgalomban való cikázás szerintük a második legsűrűbben elkövetett vétség. A harmadik a nem megfelelő követési távolság, illetve az irányjelző használatának elmaradása. A válaszadók a kereszteződésben megálló, a forgalmat akadályozó autókat nem találták gyakori hibának, holott ez az egyik oka a sűrűn előforduló budapesti dugóknak.

Kötelező téli gumi, büntetendő falatozás
A megkérdezettek szerint lenne megoldás arra, hogy a közlekedés biztonságosabb legyen a magyar utakon. A válaszadók közel fele tenné kötelezővé a téli gumi használatát 7 fok alatt, 20 százalékuk a mobiltelefon használatához hasonlóan betiltaná a vezetés közbeni evést és dohányzást, 12 százalékuk pedig 4 óránkénti pihenőt vezetne be hosszú utak alkalmával. A sofőrök 10 százaléka a vezetők udvariasságán változtatna. Szerintük azt kellene kötelezővé tenni, – ami nyugaton szabályozás nélkül is működik – hogy a magyar gépkocsivezetők is álljanak meg a zebránál várakozó gyalogosok előtt.

Zéró tolerancia – maxi korrupció
A Goodyear azt is szerette volna megtudni, miként vélekednek a hazai autósok a januárban bevezetett zéró tolerancia büntetőrendszerről. A válaszadók közel fele úgy véli, hogy ez a szabályozás túl szigorú, és vissza kéne állítani a korábbi méltányossági rendszert. A megkérdezett magyar sofőrök szerint az új szabályozás nem fog változtatni a hazai vezetési morálon, nem fogja csökkenteni a legtöbb balesetet okozó ittas vezetést, csak a korrupció lesz nagyobb általa.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Referens:Varga Mónika
monika.varga@webershandwick.hu
+36 1 887-8362
Cég:Goodyear













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu