Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


SIKERES AZ ORTT ÉS A MAGYAR PR SZÖVETSÉG EGYÜTTMŰKÖDÉSE

2007.12.15
KEVÉS VÁLLALAT VESZI IGÉNYBE A LEHETŐSÉGET

Sikeresnek értékelték az ORTT és a Magyar PR Szövetség együttműködését a két szervezet mai közös sajtótájékoztatóján. A mintegy fél éve kötött együttműködési megállapodás értelmében az MPRSZ által felállított Tanácsadó Testület a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR) kommunikációjának megítélésében segíti az ORTT munkáját.

A két szervezet 2007. június 26-án kötött együttműködési megállapodást, amelyet az hívott életre, hogy a műsorszolgáltatók egyre gyakrabban találkoznak azzal a dilemmával, hogy meg kell különböztetniük az engedélyezett CSR kommunikációt a burkolt reklámtól. Ilyen esetben az ORTT-hez fordulhatnak állásfoglalásért.

Mivel a vállalatok felelős magatartásának kommunikációja a public relations szakma kompetenciájába tartozik, az MPRSZ felajánlotta szakmai segítségét annak eldöntésében, hogy mely híranyag felel meg a CSR kommunikáció alapelveinek. Ezért a Magyar PR Szövetség felállított egy Tanácsadó Testületet, amelynek feladata a kérdéses híranyag/tervezet/téma vizsgálata, és állásfoglalás készítése annak felelősség-tartalmát illetően. A tanácsadó testület tagjai: Gerő Péter, Lakatos Zsófia, Sárosi Péter és Dr. Szeles Péter.

Az elmúlt hat hónapban három megkeresés érkezett az ORTT-től CSR kommunikáció témában. Egy további megkeresés közvetlenül az MPRSZ-hez érkezett egy civil szervezettől. Ezek közül egy igen, kettő nem felelt meg a CSR kommunikáció kritériumainak, egy híranyagnál pedig a téma igen, a képi megoldás azonban nem felelt meg a felelős vállalati magatartás ismérveinek. A Tanácsadó Testület minden alkalommal 24 órán belül kidolgozta állásfoglalását a kérdéses híranyagokról, és azokat az ORTT minden esetben el is fogadta.

A sajtótájékoztatón Dr. Bencsik Márta, az ORTT általános jogi osztályának vezetője elmondta: ”Az ORTT és a Tanácsadó Testület eddigi együttműködése sikeresnek ítélhető, mindkét részről megfelelő rugalmasságot és gyorsaságot tapasztaltunk.„

Dr. Szeles Péter, a Magyar PR Szövetség elnöke hozzátette: „A média és a vállalkozások tulajdonképpen kétféle módon vehetik hasznát a szóban forgó együttműködés keretében felállított Tanácsadó Testületnek: vagy utólag, azaz a vitára és bizonytalanságra okot adó publicitás véleményezését kérve, illetve pro-aktív módon előre, még a képi és szöveges megformálást megelőzően. Szerencsére már ez utóbbira is van példa, igaz ez egy civil szervezet megkeresése volt. A Magyar Public Relations Szövetség és a Tanácsadó Testület célja, hogy elősegítse a társadalmilag felelős gyakorlat hazai elterjesztését, azaz minél több vállalkozás érthesse meg, ismerhesse fel, és persze követhesse is a CSR terén példaértékű gyakorlatokat, illetve minél több vállalkozás vállaljon szerepet a fenntartható fejlődésben és a társadalmi problémák felszámolásában vagy enyhítésében. Ezért mindannyian felelősek vagyunk, a vállalkozások is, a média is, és – mint szakmai szervezet – a mi szövetségünk is.”

A Tanácsadó Testület állásfoglalásai és az ORTT-nek a témában hozott határozatai nemsokára elérhetők lesznek a www.mprsz.hu honlapon.


Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Referens:Lakatos Zsófia
lakatos@capital.hu
36 30 9289-647
Cég:Magyar PR Szövetség













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu