Sikeresnek értékelték az ORTT és a Magyar PR Szövetség együttműködését a két szervezet mai közös sajtótájékoztatóján. A mintegy fél éve kötött együttműködési megállapodás értelmében az MPRSZ által felállított Tanácsadó Testület a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR) kommunikációjának megítélésében segíti az ORTT munkáját.
A két szervezet 2007. június 26-án kötött együttműködési megállapodást, amelyet az hívott életre, hogy a műsorszolgáltatók egyre gyakrabban találkoznak azzal a dilemmával, hogy meg kell különböztetniük az engedélyezett CSR kommunikációt a burkolt reklámtól. Ilyen esetben az
ORTT-hez fordulhatnak állásfoglalásért.
Mivel a vállalatok felelős magatartásának kommunikációja a public relations szakma kompetenciájába tartozik, az
MPRSZ felajánlotta szakmai segítségét annak eldöntésében, hogy mely híranyag felel meg a CSR kommunikáció alapelveinek. Ezért a
Magyar PR Szövetség felállított egy Tanácsadó Testületet, amelynek feladata a kérdéses híranyag/tervezet/téma vizsgálata, és állásfoglalás készítése annak felelősség-tartalmát illetően. A tanácsadó testület tagjai: Gerő Péter, Lakatos Zsófia, Sárosi Péter és Dr. Szeles Péter.
Az elmúlt hat hónapban három megkeresés érkezett az
ORTT-től CSR kommunikáció témában. Egy további megkeresés közvetlenül az
MPRSZ-hez érkezett egy civil szervezettől. Ezek közül egy igen, kettő nem felelt meg a CSR kommunikáció kritériumainak, egy híranyagnál pedig a téma igen, a képi megoldás azonban nem felelt meg a felelős vállalati magatartás ismérveinek. A Tanácsadó Testület minden alkalommal 24 órán belül kidolgozta állásfoglalását a kérdéses híranyagokról, és azokat az
ORTT minden esetben el is fogadta.
A sajtótájékoztatón
Dr. Bencsik Márta, az
ORTT általános jogi osztályának vezetője elmondta: ”Az
ORTT és a
Tanácsadó Testület eddigi együttműködése sikeresnek ítélhető, mindkét részről megfelelő rugalmasságot és gyorsaságot tapasztaltunk.„
Dr. Szeles Péter, a
Magyar PR Szövetség elnöke hozzátette: „A média és a vállalkozások tulajdonképpen kétféle módon vehetik hasznát a szóban forgó együttműködés keretében felállított
Tanácsadó Testületnek: vagy utólag, azaz a vitára és bizonytalanságra okot adó publicitás véleményezését kérve, illetve pro-aktív módon előre, még a képi és szöveges megformálást megelőzően. Szerencsére már ez utóbbira is van példa, igaz ez egy civil szervezet megkeresése volt. A
Magyar Public Relations Szövetség és a
Tanácsadó Testület célja, hogy elősegítse a társadalmilag felelős gyakorlat hazai elterjesztését, azaz minél több vállalkozás érthesse meg, ismerhesse fel, és persze követhesse is a CSR terén példaértékű gyakorlatokat, illetve minél több vállalkozás vállaljon szerepet a fenntartható fejlődésben és a társadalmi problémák felszámolásában vagy enyhítésében. Ezért mindannyian felelősek vagyunk, a vállalkozások is, a média is, és – mint szakmai szervezet – a mi szövetségünk is.”
A
Tanácsadó Testület állásfoglalásai és az
ORTT-nek a témában hozott határozatai nemsokára elérhetők lesznek a
www.mprsz.hu honlapon.