Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Groupama Garancia Biztosító 2009-es eredményei: sikeres fúzió, nyereséges működés

2010.03.20
A Groupama Garancia Biztosító 2009-ben 87 milliárd forint díjbevételt ért el, mellyel a magyar biztosítási piacon megerősítette piaci pozícióját: 10,5%-os piaci részesedése alapján a magyar biztosítási piac 3. legnagyobb szereplőjévé vált. A Groupama Garancia Biztosító 2009-ben a Magyar Számviteli Szabályok szerinti, auditált adózás utáni eredménye 10 719 millió forint.

A 2009. év mérlege rendkívül pozitív az anyavállalat, a Groupama Csoport számára is. A Csoport összesen 17,4 milliárd euró díjbevételt realizált, ami 7%-os növekedést jelent, nettó eredménye 620 millió eurót tett ki.

Stabilitás a gazdasági nehézségek ellenére
A Groupama Garancia Biztosító 87 016 millió forint díjbevételt ért el 2009-ben egy olyan piacon, amelyre a gazdasági válság súlyosan rányomta a bélyegét. Így, miközben a piacon 7,32%-os visszaesés következett be, az újonnan létrejött Groupama Garancia Biztosítónak sikerült lényegileg megőriznie díjbevételét, hiszen az mindössze 2%-kal esett vissza.

Az élet üzletág díjbevétele – a hagyományos csatornák és a bankbiztosítási üzletág közös teljesítménye révén – 41 702 millió forint volt, mely a válság ellenére 1%-os növekedést mutat.

Az egyszeri díjas életbiztosítások kiemelkedően jó teljesítménye 7%-os növekedést tett lehetővé, melyet a társaság – az OTP Bank, mint stratégiai partner együttműködésével – egy olyan biztosítási piacon ért el, ahol az e termékekből származó díjbevétel 24%-os csökkenése volt tapasztalható.

A nem-életbiztosítási üzletágban 45 314 millió forint volt a 2009. évi díjbevétel, azaz 5%-kal kevesebb, mint a megelőző évben (3,5%-os piaci visszaesés, és a gépjárműpiacon kialakult nagyon erős árverseny mellett). A Groupama Garancia Biztosító megőrizte 2. helyét a lakásbiztosítási piacon a szerződések darabszámát tekintve, és díjbevételét is növelni tudta 5% százalékkal ezen a területen.

A társaság mérlegfőösszege 2008-hoz viszonyítva 4%-kal, azaz 241 315 millió forintról 251 141 millió forintra növekedett. A saját tőke mértéke 27 503 millió forint volt 2009-ben.

„Különleges év volt a 2009-es, hiszen áprilisban egyesült a Groupama két magyarországi leányvállalata, a Groupama Biztosító és az OTP Garancia Biztosító. A pénzügyi, majd a gazdasági válság megtörte – úgy élet-, mint nem-életbiztosítások terén – a biztosítási piac dinamikus fejlődését. A Groupama Garancia Biztosító ezekben a rendkívüli időkben helytállt, sikeresen véghezvitte integrációs tervét, és megerősítette piaci pozícióját” – emelte ki Yann Ménétrier. „A Groupama Garancia Biztosító legfontosabb céljai 2010-ben a megszerzett piaci hely megőrzése a piaci átlagnál erősebb növekedés révén, a profitabilitási szint megtartása az értékesítési hálózatainak további modernizációja és a kockázati és szolgáltatási termékkínálatának megújítása révén, annak érdekében, hogy a lehető legmegfelelőbb válaszokat adja az ügyfelek igényeire” – tette hozzá a Groupama Garancia Biztosító vezérigazgatója.

Ügyféligényekre adott válaszok a fúzió évében
A Groupama Garancia Biztosító 2009. április 1-jén a Groupama Biztosító és a 2008. szeptember 17-én megvásárolt OTP Garancia Biztosító fúziójával alakult meg. A társaság 2009-ben összehangolt márka- és termék-kommunikációval mutatkozott be. Új corporate szlogenjével – „Zöld út a biztonsághoz” – az ügyfelekhez való közelséget kívánja szimbolizálni.

A Groupama Garancia Biztosító elérhetősége és/ vagy közelsége egyedülálló: szolgáltatásai 150 ügyfélszolgálati irodájában, 2500 üzletkötőjén és 450 alkuszpartnerén keresztül, az OTP Bank 400 fiókjában – köszönhetően az ország legnagyobb bankjával 20 évre kötött stratégiai partnerségnek –, illetve további alternatív értékesítési csatornáin (pl. Cora Áruházak) keresztül is elérhetőek.

A fúzió a termékek szintjén is lezajlott. A Groupama Garancia Biztosító kínálatában a korábbi két társaság legjobb szolgáltatásait hagyta meg, melyeket néhány esetben korszerűsített formában vezetett be. Emellett az év során több új, a megváltozott ügyféligényekre jobb választ adó biztosítással is piacra lépett.

Casco, valamint Kis- és középvállalatok számára kínált vagyonbiztosítását 2009 áprilisában újította meg. Ugyancsak tavasszal vezette be új lakásbiztosítását, melybe – újfent csak reagálva egyes ügyfélcsoportok megváltozott igényeire – olyan szolgáltatásokat (pl. díjátvállalás munkanélküliség vagy hosszan tartó betegállomány idején, házi kedvencek biztosítása) épített be, melyek egyedülállóak a magyar piacon.

A nem-életbiztosítási terület aktuális innovációja a 2009 decemberében a Cora Áruházakban bevezetett un. Instant Utasbiztosítás. A piacon egyedülálló alacsony díjú szolgáltatás újdonsága, hogy az utasbiztosítást kézzel fogható csomagokban kínálja, melyek a többi vásárolt áruval együtt kifizethetőek a pénztárnál, majd az utazás előtt aktiválhatóak telefonon vagy interneten.

Az élet- és bankbiztosítási területen szintén sikeres termékinnovációk zajlottak a 2009-es évben. Az egyszeri díjas unit-linked biztosítások értékesítésében elért, fent említett eredményekhez hozzájárult, hogy a Groupama Garancia Biztosító az elmúlt évben is folytatta az OTP Bankkal közös OTP GenerációDuó sorozat értékesítését, melynek keretében széles eszközalap palettája mellett speciális hozamszámítású tőke- illetve hozamvédett eszközalapokat kínált ügyfeleinek. A bankbetéttel kombinált termékek több akció keretében voltak elérhetőek.

2009-ben több speciális eszközalapot is kínált a Groupama Garancia Biztosító. Az egyszeri díjas akciók közül kiemelkedő teljesítményű volt a tavasszal értékesített 2 éves, hozamvédett, zárt végű Planéta SZTÁR Eszközalap, amelybe 4 nap alatt több mint 1,5 milliárd forintot helyeztek el az ügyfelek.

A Groupama Garancia Biztosító a fúziót követően hozzáfogott a hálózatainak egyesítéséhez és modernizálásához.. Delegált hatáskörökkel felruházott régiós struktúrát alakított ki (a korábbi megyei szervezeti rendszer helyett), aminek révén gyorsabban és hatékonyabban tud reagálni a helyi és regionális piacok igényeire.

Az integrációs folyamat fontos lépése volt a két társaság informatikai rendszereinek egyesítése, mely sikerrel lezajlott a nyár folyamán. Az új IT platform az ügyfelek és a hálózatok magasabb szintű kiszolgálására nyújt lehetőséget, új, a magyarországi piacon egyedülállónak számító szolgáltatások bevezetése révén

Groupama Csoport – az erős növekedés éve
A Groupama Csoport szintén jó eredményeket mutat fel a nehéz gazdasági környezetben is. A Csoport díjbevétele 7%-kal emelkedve elérte a 17,4 milliárd eurót. Az év eleji hatalmas viharok ellenére a nettó eredmény 620 millió euróra emelkedett.

A Csoport előírt szavatoló tőkéjének 58 pontos megerősödése és ez általi emelkedése a minimálisan elvárt szavatoló tőkeszükséglet 180%-ára szintén kiemelkedő eredmény. Összegezve, a 2009-es eredmények egyszerre tükrözik a csoport pénzügyi stabilitását, valamint stratégiájának szilárdságát.

A 2009. év eredményeivel kapcsolatban Jean Azéma, a Groupama vezérigazgatója kijelentette:

„Az év eredménye rendkívül pozitív. Csoportunk figyelemre méltó fejlődésen ment keresztül, hiszen a nyugdíj-előtakarékosság tekintetében nettó állománya több mint 100 százalékkal növekedett, miközben a gépjárműpiacon bekövetkezett változások és a rendkívüli viharkárok következtében biztosítástechnikai eredményei csökkentek.

Jelentős szinergiákat értünk el úgy Franciaországban, mint nemzetközi szinten. Terveink szerint ennek hasznát már 2010-től kezdődően visszaforgatjuk, tovább gyorsítva fejlődésünket.

Emellett a Groupama pénzügyi stabilitása lehetővé tette számunkra, hogy tovább folytassuk beruházási tervünk megvalósítását a válság legnehezebb időszakaiban is. Az óriási átalakulásokon átmenő európai környezetben egy vállalat innovációs képessége alkalmazkodó- és versenyképességének meghatározó tényezővé vált. Ez lehetővé tette számunkra, hogy stratégiai partnerségeket hozzunk létre, amelyek megannyi fejlődési lehetőséget jelentenek a jövő számára.

A Groupama arra törekszik, hogy az európai biztosítási piac tíz legjelentősebb szereplőjének egyikévé váljon a hagyományos és új tevékenységeinek dinamikájára támaszkodva, illetve külső növekedése által.”
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu