Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Több gyermekélet lenne megmenthető

2010.03.09
Körülbelül 345 gyermek fog Európában baleset következtében meghalni az alatt a három nap alatt, amíg a Környezet és Egészség Miniszteri Konferencia tart az olaszországi Pármában annak ellenére, hogy a balesetek nagy részének ismerjük a megelőzési lehetőségeit.

A gyermekbalesetek még akkor is a legjelentősebb környezetegészségügyi terhet jelentik, ha olyan környezetegészségügyi problémákkal hasonlítjuk össze, mint a kültéri vagy beltéri szennyezők, a víz, a szemét és szennyvíz vagy az ólom.

A véletlen balesetek mind a fiúk, mind a lányok esetében a gyermekhalálozás egyenlőtlenségeinek legfontosabb tényezője. A munkanélküli szülők gyermekeinek kockázata véletlen baleseti halálozásra kilencszer nagyobb, mint azoké a gyermekeké, akik szülei jól jövedelmező munkát végeznek.

Az adatok azt is igazolják, hogy az egyenlőtlenségek a gyermekeket minden más korcsoportot meghaladó mértékben sújtják, ami ismételt hangsúlyt ad a társadalmi-gazdasági, valamint környezeti tényezőkkel szembeni kiszolgáltatottságuknak, melyet nem képesek befolyásolni. Ez a kiszolgáltatottság a társadalmat cselekvésre sarkallja, hogy a gyermekek biztonsághoz való joga érvényesülhessen.

„ A gyermekbalesetek évtizedek óta járványos mértéket öltenek, és annak ellenére sokat javult a megelőzés lehetőségeinek megértése, más betegségekhez képest igen kevés befektetés történt az előrelépés érdekében”- magyarázza Joanne Vincenten , az Európai Gyermekbiztonsági Szövetség (European Child Safety Allinace) igazgatója. „ Ha a kormányok támogatnák a gyermekbiztonság ügyét, gyors győzelmet érhetnének el abban a csatában, amit a gyermekegészségért és az egyenlőtlenségek ellen folytatnak, ami később lehetővé tenné, hogy más fontos területek felé irányíthassák a forrásokat.”

Annak ellenére, hogy a balesetek milyen óriási mértéket öltenek, számos tagállam mégsem vette át és valósította meg teljes mértékben a gyermekbalesetek bizonyítottan hatásos megelőző eljárásait.

A Gyermekbiztonsági Értesítők, melyek több, mint 100 bizonyítottan hatásos eljárás átvételét és alkalmazását méri az országokban, s melyet az Európai Gyermekbiztonsági Szövetség 2009 –ben hozott nyilvánosságra az Európai Parlamentben tisztán mutatja, hogy többet lehetne tenni.

Például, 24 ország közül mindössze 8-ban kötelező a gyermekek 12 éves koráig, vagy 150 cm-es testmagasságáig a gépkocsi hátsó ülésén utazni; csak Írországban kell a vízi jármű méretétől függetlenül minden vízi járművön utazó gyermeknek mentőmellényt viselnie, és 24 ország közül mindössze 7-ben írják jogszabályok elő a közfürdők medencéinek védőkerítését.

Örvendetes, hogy minden ország, aki a 2007-es és 2009-es értékelésben egyaránt részt vett javulást ért el, ami Ausztriában és Csehországban volt a legkifejezettebb. Jelenleg 26 ország vesz részt abban az Európai Gyermekbiztonsági Szövetség vezetésével, és az Európa Tanács támogatásával zajló programban ami a nemzeti Gyermekbiztonsági Akciótervek elkészítését segíti (Child Safety Action Plan, CSAP).

A gyermekbiztonsági akcióterv formájában több ország vállalt kötelezettséget a gyermekbiztonságért.

Csehországban például a kormány támogatja a programot, ami az adatgyűjtés és monitorozás javításával kezdődik.

Spanyolországban több fulladás megelőzéssel kapcsolatos beavatkozás is történt, közöttük az ottani Egészségügyi Minisztérium hivatalosan elfogadta az idegenforgalmi szolgáltatók számára kiadott vízbiztonsági előírásokat.

Magyarországon a „Közös kincsünk a gyermek” Nemzeti Csecsemő- és Gyermekegészségügyi program keretében egy tíz év (2010-2019) időtartamra szóló, 0-24 évesek véletlen balesetmegelőzésével foglalkozó cselekvési tervet dolgoztunk ki, mely a 0-24 éves korosztály véletlen baleseti halálozásának 30%-os csökkentését tűzte ki célul.

A gyermekbiztonság javításának a balesetek számának csökkenésén kívül más kedvező hatásai is lehetnek, mint például a fizikai aktivitás javítása vagy a káros anyag kibocsájtás csökkenése. Finnország például a biztonságos, és gyermekek számára vonzó környezet kialakítását egyaránt szem előtt tartó megközelítést alkalmaz.

Például a gyermekek és fiatalok számára biztonságos kerékpározás és gyalogos közlekedés biztosítása mellett a kerékpáros sisak viselésének elősegítése, vagy a fiatalok bevonása a helyi szintű közlekedéstervezésbe egyaránt hangsúlyt kap. Ilyen többszempontú megközelítést más EU tagállamok is alkalmaznak, és ezt az Európai Gyermekbiztonsági Szövetség, mint a továbblépés eszközét, kiemelten támogatja.

A gyermekeknek joguk van szerető, gondoskodó, biztonságos környezethez, melyben élhetnek, tanulhatnak, növekedhetnek és játszhatnak.

Jelenleg Európában a gyermekbiztonság javítására fordított erőforrások nem arányosak a probléma nagyságrendjével. A minisztérimoknak és a tagállamoknak gyor ütemben át kellene venni és alkalmazni kellene azokat a bizonyítottan hatásos eljárásokat, mellyel az országaik vezető gyermekkori halálokát jelentő gyermekbalesetek számát és súlyosságát csökkenthetnék.
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2018.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu