Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A Henkel a vártnál jobb eredményeket ért el 2009-ben

2010.03.09
A Henkel várakozásai szerint, a jelen pénzügyi év figyelemre méltó javulást hoz a vállalat eredményeiben. A gazdasági környezet regenerációját és a pénzügyi piacok továbbra is törékeny helyzetét figyelembe véve, a vállalat várakozásai szerint, szerves árbevétel-növekedése, azaz az árfolyamhatásokkal és felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése után számított árbevétel növekedés, túlteljesíti a releváns piacok eredményeit.

A Henkel számára, ahogy a világ gazdaságának egészére nézve is, 2009 kihívást jelentő év volt. Ennek ellenére, hatékonyan haladtunk 2012-es pénzügyi céljaink elérése felé, amit a 2009-es év negyedik negyedévében elért kiemelkedő eredményeink is bizonyítanak – mondta Kasper Rorsted, a Henkel igazgatóságának elnöke.

A Mosó- és háztartási tisztítószerek, valamint a Kozmetika üzletág javított piaci helyzetén, és tovább növelte jövedelmezőségünket. Az év során, az Adhesive Technologies üzletág sikeresen vette a gazdasági válság okozta akadályokat. Eredményeink tükrözik a struktúránk alakítása és költségeink csökkentése érdekében tett fáradhatatlan erőfeszítéseinket. Megmutattuk, hogy még szélsőséges piaci körülmények között is gyorsan és határozottan tudunk cselekedni.

Erős márkáink ismét jelentősen hozzájárultak a jó teljesítményhez – például új márkánk, a Syoss a 2009-es évben a hajápolási szektor legsikeresebben bevezetett terméke volt. Erős pozícióba kerültünk, és várakozásaink szerint jelentősen javítani fogjuk eredményünket a jelenlegi pénzügyi évben.

A 2009-es pénzügyi évben a Henkel értékesítési árbevétele 13 573 millió euró volt. A minden tekintetben kihívásokat jelentő piaci környezetben ez az összeg az előző évhez képest 3,9 százalékos csökkenést jelent. Az árfolyamhatásokkal és felvásárlások/befektetés-megszűnések hatásainak kiszűrése után számított szerves értékesítési árbevétel az előző évhez képest 3,5 százalékkal esett vissza. Az első negyedévben a gazdasági válság hatására tapasztalható jelentős visszaesést követően a további negyedévek folyamatos növekedést hoztak.

Ugyanakkor a vállalat három üzletágának fejlődése igen vegyes képet mutatott. Miközben a Mosó- és háztartási tisztítószerek és a Kozmetika üzletág nagyon jól teljesített (a szerves növekedés 2,9 illetve 3,5 százalék volt), az Adhesive Technologies üzletág 10,2 százalékos szerves visszaesést mutatott a fő megrendelő iparágakban világszerte tapasztalható problémák miatt.

Az üzemi eredmény (EBIT) 38,6 százalékkal 779 millió euróról 1 080 millió euróra nőtt. Az előző év megfelelő adatait árnyalják a vállalat „Global Excellence” hatékonyságnövelő programjával kapcsolatos átszervezési költségek. Az egyszeri bevételek és kiadások, illetve az átszervezési költségek hatásának kiszűrésével korrigált üzemi eredmény („korrigált EBIT”), mely 284 millió euró volt, 6,6 százalékkal, 1 460 millió euróról 1 364 millió euróra csökkent, az Adhesive Technologies üzletág visszaesése miatt.

Az árbevételarányos megtérülés (EBIT marzs) 8 százalék volt, miközben a korrigált árbevételarányos megtérülés kismértékben, 10,3 százalékról 10 százalékra csökkent az Adhesive Technologies üzletág alacsonyabb árrése miatt. Ezt ellensúlyozva a Mosó- és háztartási tisztítószerek és a Kozmetika üzletág fogyasztói cikkeinek árbevételarányos megtérülése 12,8, illetve 12,9 százalékra nőtt.

A pénzügyi műveletek eredménye -195 millió euróra csökkent, figyelembe véve az előző évre vonatkozó, a Henkel az Ecolab vállalatban meglévő érdekeltségeinek értékesítéséből származó 1 042 millió eurós bevételt. A nettó kamatráfordítás értéke 84 millió euróval -191 millió euróra javult.

A cash flow növekedésének és jelentősebb felvásárlások hiányának köszönhetően a Henkel képes volt nettó tartozásállományát az előző évhez képest 1 milliárd euróval 2,8 milliárd euróra csökkenteni. Az érvénybe lépő alacsonyabb kamatokkal együtt a tartozásállomány e csökkenése nagyban hozzájárult a Henkel nettó kamatráfordítási mutatóinak javulásához. Az adókulcs 29 százalékos értéke meghaladta az előző évi szintet.

Az Ecolab vállalatban meglévő érdekeltségek 2008-as értékesítése miatt az adózás utáni eredmény 605 millió euróval 628 millió euróra csökkent. A 26 millió eurós kisebbségi részesedés kiszűrése után az adózás utáni eredmény 602 millió euró volt. A kisebbségi részesedések kiszűrése után a korrigált adózás utáni eredmény 123 millió euróval 822 millió euróra csökkent. Az elsőbbségi részvényenkénti eredmény 2,83 euróról 1,40 euróra esett vissza. A korrigált érték az előző év 2,19 eurós értékéhez képest 1,91 euró volt.

A nettó forgótőke megfelelő kezelése szintén jó eredményt hozott. Az előző évhez képest a nettó forgótőke árbevételhez viszonyított aránya 11,7 százalékról 7,8 százalékra javult. A szabad cash flow jelentős javulást mutatott az előző évhez képest, 457 millió euróról 1 462 millió euróra nőtt.

Az igazgatóság, a felügyelőbizottság és a részvényesi bizottság a Henkel éves közgyűlésén módosítatlan, elsőbbségi részvényenként 0,53 eurós, valamint törzsrészvényenként 0,51 eurós osztalékra tesz javaslatot.

Az üzletágak teljesítménye

A Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletágának szerves árbevétele 2,9 százalékkal nőtt a 2009-es pénzügyi évben. Az árbevétel nominális értéke 1 százalékkal 4 129 millió euróra csökkent. A szerves árbevétel általánosságban kielégítő növekedése a kelet-európai és afrikai/közel-keleti növekedési régiók kétszámjegyű növekedésének tulajdonítható. Az ázsiai árbevételi teljesítményt befolyásolta a vállalat kivonulása a kínai piacról 2008-ban. A korrigált üzemi eredmény 17,8 százalékkal, 450 millió euróról 530 millió euróra nőtt. E növekedés a költségcsökkentés, a hatékonyságnövelés és az általánosan alacsonyabb anyagárak irányába tett lépések előnyeit is tükrözi. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 2 százalékponttal 12,8 százalékra növekedett. A mosószer területen a legnagyobb növekedést a mosószerek és textilöblítők adták.

A Henkel olyan sikeres újításokból profitált, mint a Persil ActicPower, amely a szokásos mosószeradag csupán felét igényli és teljes mosóerejét képes kifejteni már 15 Celsius fokon, valamint a Vernel Crystals, mosáshoz használatos innovatív illatkristályok. A mosószer terület továbbá jelentős sikereket ért el Észak-Amerikában a Purex Complete 3-in-1 nevű termékével. A háztartási tisztítószerek szegmens szerves árbevétel-növekedését elsődlegesen a mosogatószerek és a toalett-tisztítók megnövekedett árbevétele adta.

Míg a mosogatógépekhez fejlesztett mosogatószerek árbevétele különösen Kelet-Európában növekedett, a kézi mosogatószerek árbevétele a legnagyobb növekedést az afrikai/közel-keleti régióban érte el. A toalett-tisztító termékek legnagyobb növekedése Kelet-Európában volt tapasztalható. A vállalat azáltal, hogy új termékekkel jelent meg ezen a piacon, sikeresen növelte összesített piaci részesedését is.

A Kozmetika üzletág 3,5 százalékos szerves árbevétel-növekedése révén a piacon tapasztalható recesszió ellenére képes volt folytatni az előző évek teljes mértékben kielégítő növekedését. Az árbevétel nominális értéke stabilan 3 010 millió euró volt az észak-amerikai árfolyamváltozásoknak és elidegenítéseknek köszönhetően. A szerves növekedést elősegítette a márkához tartozó fogyasztói termékek piacának biztató kelet-európai, afrikai/közel-keleti, latin-amerikai és távol-keleti teljesítménye. Emellett a kedvezőtlen piaci környezet ellenére a nyugat-európai fejlemények is pozitívak voltak.

A 387 millió eurós korrigált üzemi eredmény 2,1 százalékkal meghaladta az előző évi szintet. A módszeres költségcsökkentési intézkedések és az összetettség további csökkentése az üzletág költségszerkezetének javulását eredményezte. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés az előző évi szinthez képes 0,3 százalékponttal növekedett, elérve a rekordértéknek számító 12,9 százalékot. A hajápolási termékek terület jelentős szerves árbevétel-növekedés volt tapasztalható, miközben a piaci részesedés új csúcsokra tört.

A növekedés elsődleges hajtóerejét a hajfestékek és hajápoló szerek adták, különösen a Syoss márka és a Schwarzkopf Essential Color ammóniamentes, tartós hajfesték kiemelkedően sikeres nemzetközi bemutatkozásának köszönhetően. A hajformázók terület szintén jelentős eredményeket ért el a szűkülő piacon, ami az európai vezető hajformázó márka, a Taft és a nemrégiben bemutatott divatmárka, a got2b új termékeinek érdeme. A testápolási termékek szegmens továbbra is jól teljesített.

Az alapmárkának számító Fa és Dial sikeresen folytatták újító törekvéseiket, és az új termékekkel további piaci részesedést szereztek. A bőrápolási szegmens esetében a Diadermine Dr. Caspari Method Dermo-Ident bőrápoló bevezetése hozzájárult a Diadermine márka által a rohamosan növekedő fiatalságmegőrző ágazatban betöltött pozíciójának megerősítéséhez. A szájápolás területen jó eredményeket ért el a Theramed 2-in-1 Arctic White új frissesség változata. A piaci környezet nehézségeinek ellenére a fodrásztermékek területe továbbra is tudta tartani világszinten a harmadik helyét.

A jelentősen szűkülő piacon az Adhesive Technologies üzletág árbevétele 7,1 százalékkal 6 224 millió euróra csökkent. A szerves árbevétel 10,2 százalékkal maradt el az előző évi szinttől. A növekedési régiók visszaesése kevésbé volt látványos, mint a nyugat-európai és észak-amerikai fejlett piacok esetében. A latin-amerikai régió árbevétele az előző évi szinthez képest növekedett. 506 millió euróval a korrigált üzemi eredmény 25,6 százalékkal volt alacsonyabb a jelentős mennyiségi visszaesések, valamint az ebből következő, a kapacitást érintő alacsonyabb kihasználtsági szint miatt.

A korrigált árbevétel-arányos megtérülés 2 százalékponttal 8,1 százalékra csökkent, annak ellenére, hogy az év folyamán állandó javulás volt tapasztalható. Ez a fokozatos növekedés a National Starch üzleti területek integrációját jelentő együttműködés megvalósításának felgyorsult folyamatának, a „Global Excellence” program hatásainak, valamint további költségcsökkentő intézkedéseknek tudható be. A barkács-, fogyasztói és építőipari ragasztóanyagok ágazatot jelentősen érintette az eladások számának csökkenése a piacon, az ügyfelek készletcsökkentése, valamint az építőiparban fennálló recesszió. Összességében azonban az építőipari ágazat növekedést ért el a kelet-európai és afrikai/közel-keleti régiókban, bizalomra okot adó fejlődésnek köszönhetően.

A szállítmányozási és fémipari ágazatot különösen súlyosan érintették a világválság hatásai, habár az év előrehaladtával itt is a fellendülés jelei mutatkoztak. Az autóipari és fémfeldolgozó-ipari jelentősebb OEM ügyfelekkel fennálló szorosabb együttműködésnek köszönhetően az üzletág képes volt további lendületre szert tenni. Az általános ipari ágazatok az ipari termelés visszaesésének és az alacsony befektetési kedvnek a negatív hatásait szenvedte el, különösen a tartós termékek terén, így az összesített árbevétel jóval az előző évi szint alatt volt ebben a szegmensben.

Az ipari karbantartást, javítást és generálozást kiszolgáló, a Loctite márka alá tartozó termékeket érintő műveletek stabilabb szinten teljesítettek, és kismértékben ugyan, de növekedést értek el Észak-Amerikában. A csomagolás, fogyasztási cikkek és kivitelezés területén használt ragasztóanyagok ágazat továbbra is robusztusnak számít a fogyasztási cikkeket érintő, csökkenő igényekkel jellemezhető piaci környezetben.

A rugalmas csomagoláshoz használt ragasztók továbbra is jól teljesítettek: a termékválaszték a National Starch üzleti területeinek integrációja révén jelentősen bővült. Az elektronikai ágazatra nagymértékben hatással voltak a félvezetők piacának eseményei. Az év első felében bekövetkezett, a 2008-as évhez képest jelentős árbevétel-csökkenést bizonyos fokú fellendülés követte a második félévben.

Regionális teljesítmény

8 335 millió euróval az európai/afrikai/közel-keleti régió szerves árbevétele 1,9 százalékkal maradt el az előző évi szinttől. Bár a fogyasztói ágazatok jelentős mértékben növelték árbevételüket, az Adhesive Technologies kétjegyű százalékos csökkenést mutatott. A nyugat-európai árbevétel csökkent. Kelet-Európában azonban a szerves árbevétel növekedés egyszámjegyű, míg az afrikai/közel-keleti régió újfent kétszámjegyű növekedést ért el. Összesítve, a régió részesedése az árbevételből 63 százalékról 61 százalékra csökkent.

Az észak-amerikai régió szerves árbevétele 8,6 százalékkal 2 546 millió euróra csökkent. A vállalat összes üzletága jelentős veszteségeket könyvelhetett el a fennálló gazdasági viszonyok miatt, különösen az év első felében. A régió továbbra is 19 százalékkal részesedett a teljes árbevételből. A latin-amerikai régió folyamatosan biztató teljesítményt nyújtott: a szerves árbevétel 5 százalékkal 825 millió euróra növekedett, amihez az összes üzletág hozzájárult.

A latin-amerikai régió részesedése az árbevételből 5 százalékról 6 százalékra nőtt. Akárcsak Európa és Észak-Amerika, a közel-keleti régió is megérezte a gazdasági válság hatásait – szerves árbevétele 1 657 millió euróra csökkent, ami 5,8 százalékkal marad el az előző évi szinttől. Árbevétele 1 657 millió euró volt. A Kozmetika üzletág árbevétel-növekedését megtörte a Mosó- és háztartási tisztítószerek üzletág visszaesése, aminek okai az üzletág kínai tevékenységének 2008. év végi megszüntetésével magyarázhatóak.

Az Adhesive Technologies üzletág szerves árbevétele hasonló visszaesést mutatott, habár az év második felében újból visszatért a pozitív növekedés. Az e régióban elért árbevétel a teljes árbevétel 12 százalékára nőtt. A kelet-európai, afrikai/közel-keleti, latin-amerikai és ázsiai (Japán nélkül) növekedési régiókban a szerves árbevétel 3,7 százalékkal nőtt, és az év folyamán folyamatos javulás volt tapasztalható.

A fogyasztói ágazatok jelentős mértékben hozzájárultak az elért növekedéshez, közel kétszámjegyű százalékos növekedési ütemet mutatva, míg az Adhesive Technologies fejlődése kismértékben visszaesett. Az árbevétel nominális értéke 1 százalékkal 5 114 millió euróra csökkent. A növekedési régiók részesedése az árbevételből 37 százalékról 38 százalékra nőtt.

2009. negyedik negyedév
2009 negyedik negyedévében a Henkel folytatni tudta a fogyasztói ágazatok az előző negyedévekben tapasztalható pozitív fejlődését, míg az Adhesive Technologies üzletág a vártnál jelentősen jobb teljesítményt nyújtott. Az árbevétel 3 345 millió euró volt a 2008-as év azonos negyedévének 3 541 millió eurós értékéhez képest.

A szerves árbevétel 0,6 százalékkal nőtt az előző év azonos negyedévéhez képest. Az üzemi eredmény 293 millió euró volt. Az adat tartalmazza az összesen 121 millió eurós egyszeri kiadásokat és nyereségeket, valamint az átszervezési költségeket. A korrigált üzemi eredmény jelentős mértékben, 379 millió euróról 414 millió euróra nőtt. Az árbevétel-arányos megtérülés 1,7 százalékponttal 12,4 százalékra növekedett.

Az Ecolab érdekeltségek 2008-as értékesítése miatt az adózás utáni negyedéves eredmény 684 millió euróval 177 millió euróra csökkent. A kisebbségi részesedések 7 millió eurós értékének levonása után a negyedév adózás utáni eredménye 170 millió euró volt. Az elsőbbségi részvényenkénti eredmény 0,39 euró volt, míg a korrigált érték 0,57 euróról 0,64 euróra nőtt.

Árbevétel- és nyereség-előrejelzés 2010-re
A Henkel úgy gondolja, hogy a reálgazdaság és a pénzügyi szektor enyhén biztató körülményei még nem elég stabilak. Továbbra is nehéz pontosan előre jelezni az általános gazdasági környezetet és annak jövőbeli fejlődését. A Henkel a jelenlegi pénzügyi évre vonatkozó célkitűzése egy mérsékelt, általános gazdasági növekedés feltételezésén alapul, de nélkülözi a fenntartható javulás vagy nagyobb mértékű növekedési lendület feltételezését.

A Henkel biztos abban, hogy szerves árbevétel-növekedése ismét felülmúlja a megfelelő piacok növekedését. Az üzemi területen számos olyan intézkedést vezettek már be, amelyektől a Henkel a fejlődés lendületének további növekedését várja. Például a vállalat arra számít, hogy a nyereségességhez hozzájárul a National Starch üzleti területeinek integrációját jelentő együttműködés, valamint a költségekre vonatkozó szigorú önfegyelem is.

Ezek a tényezők pozitívan hatnak majd az üzemi eredményre (EBIT) és az elsőbbségi részvények hozamára (ESP). A Henkel várakozásai szerint mindkét mérőszám jelentős, több mint 10 százalékos javulást mutat majd a 2009-es szintekhez képest.
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu