| |
Maximális siker a CBA Mini Vinotéka |
2007.10.05 |
Egyre több CBA üzletben jelennek meg a kisebb hazai borászatok
|
|
A kulturált borfogyasztás és a jó minőséget előállító, de értékesítési gondokkal küzdő kisebb magyar borászatok egymásra találása érdekében hívta életre ez év tavaszán Mini Vinotéka programját a CBA. A program sikerét nemcsak a májustól augusztusig eltelt időszak értékesítési tapasztalatai igazolják, hanem a vásárlók és a kezdeményezéshez csatlakozni kívánó CBA üzletek egyre növekvő száma is. A jelenleg már 53 üzletben található Vinotékák száma folyamatosan bővül és a tervek szerint hamarosan országos lefedettséget ér majd el. Az őszi borszezont a CBA Kereskedelmi Kft. egy önálló borkatalógus megjelentetésével köszönti.
A CBA 2007. februárjában borász fórumot hívott életre, ahova az elmúlt évek díjazott borászait, valamint számos hazai bortermelőt invitált meg. A fórum létrehozásának az volt a célja, hogy együttgondolkodás révén segítse elő a magyarországi borfogyasztás kultúrájának emelését és a minőségi munkát folytató, de értékesítési gondokkal küzdő hazai borászatok piacra jutását. A fórum eredményeként a CBA Kereskedelmi Kft. létrehozta a Mini Vinotéka hálózatot, a CBA üzletek minőségi hazai borokat felsorakoztató válogatását.
„Néhány nagy név mellett több mint 100, kisebb borászat vett részt ezen a fórumon.”- mondta Neubauer Katalin, a CBA Kereskedelmi Kft. kereskedelmi vezérigazgatója. „Célunk az volt, hogy olyan borászatok piacra jutását segítsük elő, akik boraikkal kedvező áron jó minőségét képviselnek.” – fogalmazott Neubauer Katalin.
A CBA pályázat keretében választotta ki azokat a borokat, amelyek a CBA Mini Vinotéka alap szortimentjébe kerültek. A pályázaton több mint 100 borászat 200-nál is több fajta borral képviselte magát. Ezeket a borokat március végén egy 12 fős borbíráló bizottság levizsgáztatta, és döntésük alapján kerültek kiválasztásra a borok. Ugyanakkor a rendszer nyitott és évenkénti pályáztatással és bírálattal folyamatosan változik, bővül, cserélődik majd a kínálat.
„A CBA elég erős és elég nagy hálózat ahhoz, hogy olyan borászatokkal – és a mögöttük álló termelőkkel - foglalkozzon, amelyek nem rendelkeznek disztribúciós csatornákkal, de boraik ár-érték aránya a lehető legjobb” - véli Neubauer Katalin. „A programmal is azt szeretnénk bizonyítani, hogy 1000 forintos palackonkénti ár alatt is szép számmal lehet találni kiváló minőségű magyar borokat, és így ezek versenyképesek a hasonló árkategóriájú import, de valójában gyakran itthon palackozott borokkal szemben.”
A program mentorául a CBA Vincze Árpád főborászt nevezte ki, akinek munkáját egy szintén a borszakmából érkezett és borértékesítéssel foglalkozó munkatárs segíti.
„A hazai borkultúra fejlődése érzékelhető, de szeretnénk a programmal a vásárlók figyelmét az értékes magyar borokra irányítani. A hazai bortermelők jelentős része nagyon szép bortételekkel rendelkezik, amelyek egy részét különböző okok miatt az átalakult magyar kereskedelemben képtelenek értékesíteni. A CBA új kaput nyit e termelőknek és ezeknek a jó boroknak. A vásárlókat sem hagyjuk magukra, hiszen az üzletekben rendszeresen szervezünk kóstoltatásokat, ahol egy-egy pincészet borásza, vincellérje segít az eligazodásban és kínálja a bort”- mondta Vincze Árpád, a CBA Kereskedelmi Kft. főborásza.
A borsarkok kialakítása jelentős kereskedelmi szakmai előkészítést igényelt. Annak érdekében, hogy a kategóriájukban legjobb borok lehessenek jelen a CBA bolthálózatának polcain, a korábbi gyakorlattól eltérően, központi raktáron keresztül zajlik ezek beszerzése. Lényeges előrelépés történt a borok választékának sokszínűvé tételében és a polci kihelyezésekben is.
„Csupán a májustól augusztusig terjedő időszakban a Mini Vinotéka program keretében értékesített mennyiség meghaladta a 20 000 palackot. A program sikerének visszhangja és a hálózat boltvezetői közötti konzultáció révén az eredetileg résztvevő 36 bolt helyett most már 53 egységben van CBA Mini Vinotéka. A folyamatos bővülés révén reális az a célunk, hogy a hálózattal hamarosan országos lefedettséget érjünk el. A program és filozófiája iránti elkötelezettségünket jelzi, hogy októberben önálló borkatalógust jelentetünk meg, mely hangulatában és összeállításában ízig-vérig a legjobb magyar borokra épül, és amelyet majd több mint 200 üzletünkben terjesztünk.” - mondta Neubauer Katalin.
|
| Kapcsolódó weboldal |
Sajtókapcsolat |
Referens: | Sarlós Gábor |
| gabor.sarlos@pepperpr.hu |
| +36 (23) 454-360 |
Cég: | CBA |
|
|