Az „Együtt az óvodákért!” elnevezésű kampányát 2009. szeptember 1. és december 30. között hirdette meg a vállalat a 60 éves jubileuma alkalmából.
Az akció legfőbb célja a nehéz helyzetben lévő óvodák megsegítése, azon belül is az óvodapedagógusok képességfejlesztő munkájának támogatása, közvetett módon pedig a 3-6 éves korosztály harmonikus, testi-lelki-szellemi fejlődésének elősegítése – a fogyasztók bevonásával.
Napjainkban Magyarországon mintegy félmillió óvodáskorú gyermek él, azonban több tízezerre tehető azok száma, akik olyan intézményekbe járnak, ahol a megfelelő készség-és képességfejlesztő eszközök hiányával küszködnek.
A legfiatalabb generáció kiegyensúlyozott szocializálódásának pedig az egyik legfontosabb előfeltétele, hogy megfelelő eszközök, mint például a játékok révén felfedezhesse és megismerhesse az őt körülvevő világot és annak működését.
A Tchibo Budapest Kft. társadalmi szerepvállalása keretében hirdette meg az „Együtt az óvodákért!” elnevezésű kampányát, mely révén a rászoruló óvodák pedagógiai munkájának színvonalasabbá tételéhez és a jobb körülmények megteremtéséhez kívánt hozzájárulni.
Az akció az első pillanattól kezdve lelkes fogadtatásra talált a fogyasztók körében, hiszen számos vásárló egyben érintett is. A kampánnyal egy időben indult el a www.egyuttazovodakert.hu weboldal is, ahol az érdeklődők nem csupán mindazon óvodákat találhatták meg, amelyekre a kampány során szavazhattak, hanem számos érdekes és hasznos olvasnivalót és tanácsot is az óvodaválasztásról és gyereknevelésről, továbbá kérdéseket tehettek fel az óvodapedagógus szakértőnek is.
A társadalmi összefogást ösztönző akció keretében hat óvodát támogat 600 000 forinttal a Tchibo, melyhez a kávé-kedvelők nem csupán vásárlásukkal, hanem értékes szavazataikkal is hozzájárulhattak. A negyedéves, promócióval egybekötött kampány keretében több mint 70.000 vonalkódot küldtek be a vásárlók az ország valamennyi pontjáról, megjelölve az általuk favorizált intézményt.
A kampány országos jellegét mutatja, hogy hazánkban található valamennyi óvodára érkezett szavazat. A Tchibo öt óvodát – melyek a Sajószentpéteri Központi Napközi Otthonos Óvoda, a jászboldogházai Alsó-Jászsági Óvodai, Iskolai és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Mesevár Óvoda tagintézménye, az oroszlányi Borbála-telepi Óvoda, a Pécsváradi Német Nemzetiségi Óvoda, valamint a kétsopronyi Szent István Katolikus Óvoda és Általános Iskola – sorsolás alapján választott ki, a hatodikat a vásárlók összesített szavazatai alapján.
A legtöbb szavazatot a Táp-Pázmándfalu-Nyalka Közoktatási Intézményi Társulás Nyalkai Óvodája gyűjtötte össze, így e hat óvoda az elnyert támogatás összegét a gyermekek képességfejlesztését szolgáló eszközök vásárlására, valamint a helyi óvodai program támogatására használhatják fel.
„Nyalka község lakossága mindösszesen 450 fő, ezért az óvodánk vegyes, egycsoportos. Jelenleg 30 fölötti a létszám, köszönhetően a közeli településekről bejáró gyermekeknek. Az önkormányzat felújítási programja keretében számos fejlesztés hamarosan megvalósul, azonban a Tchibo támogatása révén többek között egy modern és szabványos étkező-ebédlő helyiséget tudunk kialakítani, aminek a gyermekek nevében is előre örülök. Szívből köszönöm Komondi Erikának, a lelkes anyukának a hittel teli ösztönzést, a fáradhatatlanságot és szervezést, mely révén nem sikerülhetett volna nyernünk!” – nyilatkozta Viszló Lászlóné, a Táp-Pázmándfalu-Nyalka Közoktatási Intézményi Társulás Nyalkai Óvodájának vezetője.
,,Örömmel fogadtam el az „Együtt az óvodákért!” program indulásakor a nagyköveti felkérését, hiszen kisgyermekes anyaként rendkívül fontosnak tartom, hogy a legfiatalabb generáció megfelelő körülmények között fejlődhessen, hiszen a korai élmények hosszú távon meghatározzák az egyén életfelfogását és az életben való boldogulását. A Tchibo e kezdeményezése – mely révén óvodákat támogat, és így az óvodáskorú gyermekek megfelelő szocializálódásának lehetőségét teremti meg –, nagyon közel áll a szívemhez. A program sikerét mutatja, hogy számos szülő érezte magáénak, hozzá közelállónak, hiszen számos szavazat érkezett az ország valamennyi óvodájára, azonban az igazi nyertesek valójában a kisgyermekek.”– nyilatkozta Csisztu Zsuzsa, program nagykövete.
„A Tchibo nemzetközi vállalatként felismerte, hogy a környezetért, illetve a környezetéért, szűkebb értelemben a társadalmi hatásokért is felelősséggel tartozik, ezért kiemelt hangsúlyt fektet globálisan és lokálisan is e témák kezelésére. Az „Együtt az óvodákért!” program meghirdetésével a Tchibo magyarországi leányvállalata nem csupán a cégfilozófiát követte, hanem fogyasztói bevonásával törekedett az őket – esetleg személyesen is – érintő problémák megoldására. Őszintén örülök, hogy a kampányunk ekkora sikert aratott, és bízom benne, hogy a vásárlóink a program lezárását követően is örömmel választják a termékeinket!” – nyilatkozta Andrzej Jackiewicz, a Tchibo Budapest Kft. ügyvezetője.
|