Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Mi kell egy jó álláskereső portálhoz?

2010.01.23
Nem a kínált állások száma a legfontosabb annak megválasztásában, hogy hol nézünk munka után – derül ki a Szinapszis Piackutató és Tanácsadó Kft. Garda Consulting Kft. megbízásából végzett friss kutatásából.

A leglátogatottabb állásportálok ún. használhatóságát vizsgáló kutatásból kiderül, hogy még az aktív álláskeresők sem látogatnak 3-4 portálnál többet, az állást aktívan nem keresők pedig náluk jóval alacsonyabb intenzitással „nézelődnek”.

A különböző állásportálok megítélésében kiemelkedő fontosságú egyrészt az egyszerű használat, másrészt a releváns állásajánlatok száma. Utóbbi képes „felülírni” az összes állásajánlat mennyisége által keltett megítélést is, azaz a gyakorlati szempontok dominálnak az előnyben részesített portálok kiválasztásában.

A minél magasabb releváns találat elérése szempontjából elsődleges jelentőségű a keresőfunkció tökéletes működése, használatának egyértelműsége, a hibalehetőségek, találatvesztések minimalizálása.

Az elemzés számos találatvesztéshez vezető hibát tárt fel, amelyek jellemzően a keresőfunkcióikban meglévő hiányosságokból, a szűrési opciók nem megfelelő használatából, illetve azok nem kellő mértékű optimalizáltságából fakadnak.

A résztvevők előszeretettel használják az álláskereső portálokon a kulcsszavas keresőt, amely azonban kétélű fegyver. Megkönnyíti, adott esetben a végletekig leegyszerűsíti a keresést, ugyanakkor nagyon magas számú találatvesztést is eredményezhet a nem megfelelő körültekintéssel alkalmazó felhasználók körében.

A portálok egyik fő fejlesztési feladata a közeljövőben a kulcsszavas keresőjük fejlesztése, további optimalizálása a minél egyszerűbb használat érdekében. A hirdető cégek állásportálokra vonatkozó megítélése is függ ugyanis a jelentkezők mennyiségének és minőségének alakulásától, a találatveszteséget eredményező keresések mindhárom félnek (álláskeresők, hirdetés, állásportálok) ártanak.

A kutatásról
A speciális TOBII szoftverrel támogatott mélyinterjús kutatásban összesen 14 fő vett részt. Heten közülük aktív álláskeresők, heten pedig – bár van állásuk – rendszeresen tájékozódnak állásportálokon a számukra releváns álláslehetőségekről. Az interjúalanyok mindegyike legalább érettségivel rendelkezik, ám a legkülönbözőbb szakmákban dolgoznak. Lényeges részvételi feltétel volt az internet rendszeres használata és ismerete, hiszen a kutatás során próbakereséseket kellett megoldaniuk az egyes állásportálokon.

Az interjúalanyok kiválasztását egy kvalitatív technikákkal támogatott mélyinterjús beszélgetés követte. Az egyes interjúk átlagos időtartama 120 perc volt.

A kutatás során alkalmazott speciális, úgynevezett usability (használhatósági) tesztekre kifejlesztett szoftver hőtérképekkel, valamint a jellemző felhasználói magatartást bemutató útvonalak alkalmazásával - aggregát módon - vizuálisan is szemlélteti a felhasználók viselkedését, oldalhasználati szokásait.

A szoftver képes a számítógéphez csatlakoztatott külső szemkamera segítségével a felhasználó észleléseit grafikusan is megjeleníteni, így alkalmas weboldalak és online reklámfelületek, reklámfilmek tesztelésére is.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu