Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A Henkel 20 éve Magyarországon

2007.10.03
1987-ben döntött a Henkel Bécsben a közép-kelet-európai terjeszkedés mellett. Magyarország volt az első állomás, ahol a mostani Henkel Central and Eastern Europe elődje megjelent. Azóta 34 milliárd forintot invesztált itt, jelenleg három termelőüzemet működtet. Árbevétele 2006-ban 72,8 milliárd forint volt, ennek közel fele export. Tavaly a Figyelő TOP 200 listáján a 75. helyezést érte el a 2005-ös forgalma, 49. helyezést az exportárbevétele alapján.

A Henkel az első multinacionális cégek között volt, amelyek a politikai és gazdasági enyhülés hatására a közép-kelet-európai terjeszkedés mellett döntöttek. Először Magyarországon hozott létre – az akkori lehetőségek szerint, minisztériumi engedéllyel – vegyesvállalatot. 1987-ben írta alá az akkori Henkel Austria a Növényolajipari Vállalat, az Alfa Élelmiszer és Vegyiáru Kereskedelmi Vállalat és a Konsumex Külkereskedelmi Vállalat részvételével a Henkel Budapest létrejöttéről szóló okiratot. Ezt követően már rendszeresen lehetett kapni ismert Henkel termékeket (Fa, Persil stb.) az országban, illetve a vállalat termeltetési, majd saját termelési lehetőségeket keresett. 1988-92 között termelési kooperáció volt a Henkel és a TVM között, megkezdődött Szolnokon a mosóporgyártás, ami 2006-ig tartott. Ugyanilyen keretek közt kezdődött el az együttműködés 1990-ben a körösladányi Metakémia Ipari Szövetkezettel, rá egy évre pedig a váci Taurus ragasztógyárral. Az „egy ország, egy vállalat” nemzetközi cél elérése érdekében a Henkel integrálta partnereit és 1992-ben Henkel Magyarország Kft. (HMO) néven egyesítette az addig külön profilú cégeit. 1998-ban került a vállalathoz a Kemikál Rt-től átvett barcsi gyár, ahol építési kemikáliák termelése folyik. A nemzetközi és a hazai akvizíciók is érintették a magyar Henkelt is, így az elmúlt években olyan vállalatokkal és márkákkal bővült a cég tevékenysége, mint például a Schwarzkopf, Loctite, Novamax, Biopon, Cimsec.

A nemzetközi terjeszkedés folytatódott, megalakult a bécsi székhelyű Henkel Central Eastern Europe (Henkel CEE) regionális vállalat, mely százszázalékos tulajdonosa a magyar Henkel-leányvállalatnak is. Mára a Henkel CEE 30 országban van jelen Kelet-Közép-Európában, és Közép-Ázsiában a szovjet utódállamokban, illetve Törökországban. 2006-os árbevétele1,881 milliárd euró, dolgozóinak száma 8 800 fő volt.

Húsz év alatt jelentősen változott Magyarország, s vele együtt a magyar Henkel is. 1987-ben az államforma népköztársaság volt, ma köztársaság. Tagjai voltunk a KGST-nek, a Varsói Szerződésnek, ma európai uniós tagország vagyunk, s a NATO kötelékébe tartozunk. 1987-ben éveket kellett várni, amíg megérkezett a Merkur telepre a család Ladája, ma versenyeznek az autógyártók, hogy az ő márkájukat válasszuk.

Húsz éve a Henkel egy budapesti panelházi lakásban berendezett irodában kezdte tevékenységét néhány fővel, mára 720 fő az állományi létszám (2006. decemberi adat), 3 helyen folytat termelő tevékenységet, központi irodaháza van Budapesten. Az összes eddigi beruházás értéke 34 milliárd forint. Folyamatosan fejleszti gyártóbázisait, illetve a működéshez szükséges területeket. A HMO váci ragasztógyárában nagyobb részt vizes bázisú ragasztókat gyárt a hagyományos oldószeres mellett. Barcson építési kemikáliák, többek között csemperagasztók, aljzatkiegyenlítők készülnek. Körösladányban van a régióban a Henkel legnagyobb folyékony mosó- és tisztítószer gyártó üzeme, amely kompetenciaközpontként működik, azaz a Henkel innen látja el a régió országait, sőt 30-nál is több országba, még az Egyesült Államokba és Japánba is szállít. A Henkel barcsi üzeme az ISO 9001, váci és a körösladányi üzeme az ISO 9001-es és ISO 14 000-es nemzetközi minőségi és biztonsági standardok szerint működik.

A Henkel árbevétele 1988-ban 129 millió forint volt, a folyamatos növekedéssel 2006-ban a Henkel Magyarország árbevétele már elérte a 72, 8 milliárd forintot. Az utóbbi tizenöt év alatt a Henkel Magyarország hétszer nyerte el Henkel CEE nemzetközi holding belső versenyében a régió legjobb leányvállalata címet.

A Henkel Magyarország három üzletágba szervezve végzi tevékenységét. A Mosó- és háztartási tisztítószer üzletág ismert termékei többek között a Persil, Tomi és a Biopon mosószerek, valamint a Clin, Pur, Bref tisztítószerek. Az piacon egyre népszerűbb folyékony mosószerek, illetve a tisztítószerek nagy része itthon készül. A Kozmetika üzletág ismert termékei a Fa testápoló szerek (tus- és habfürdők, dezodorok, szappan) a Schwarzkopf hajápolási termékek (Palette hajfestékek, Schauma samponok, Taft hajformázók, stb). A Schwarzkopf Professional fodrásztermékek (például bc bonacure és OSiS) értékesítésével foglalkozik. Lakossági és ipari ragasztóanyagok, tömítőanyagok illetve felületkezelési anyagok és eljárások tartoznak az Adhesives Technologies üzletághoz. Jól ismert fogyasztói és szakiparosok által használt márkák például a Pritt, Pattex, Loctite. Ezeken kívül az üzletág ipari termékekkel és technológiákkal (pl. autóipari, csomagolási, elektronikai, fémipari területek) foglalkozik.

A Henkel márkák és technológiák piaci pozíciója erős, minden üzletágnak vannak piacvezető termékei, és több más terméknek is komoly piaci részesedése van. Mindezt az a folyamatos innováció, kutatás és fejlesztés alapozza meg, amely a magyar márkákra is kiterjed.

A dolgozói juttatások területén a Henkel Magyarországon is őrzi a családi vállalkozás hagyományait. Az alkalmazottaknak 14 havi bért, önkéntes nyugdíjpénztári befizetést, és különféle - pl. házassági, gyermekszületési, lakásvásárlási, temetési támogatásokat -, étkezési hozzájárulást, kedvezményes vásárlási lehetőséget nyújt. 2007-től a juttatások tovább bővültek, a vállalat cafeteria rendszer keretében üdülési csekket, egészségpénztári hozzájárulást fizet az alkalmazottak számára. A dolgozók rendszeres tréningeken, tanfolyamokon fejleszthetik szakmai és nyelvtudásukat.

A fenntartható fejlődés elkötelezettjeként a Henkel a gazdasági, környezetvédelmi és társadalmi szempontok figyelembe vételével működik. Az elmúlt húsz évben termelőüzemeiben jelentős környezetvédelmi beruházásokat is végrehajtott. Ezek az emisszió csökkentését, a víz- és szennyvízrendszer modernizációját, és jelentős energia, alap- és csomagolóanyag megtakarítást eredményeztek. Támogatási tevékenységét jelentős adományok fémjelzik (pl. a Magyar Vöröskereszt és az Aranyág Alapítvány számára), illetve a HMO évente saját programokat indít egy-egy, gyermekeket érintő társadalmi probléma megoldását segítve (gyermekek közlekedési baleseteinek megelőzése, környezetvédelmi oktatás, könyvtártámogatás, szemorvosi szűrővizsgálat, kórházfelszerelés, stb).  A HMO egyik alapító tagja a WWF üzleti klubjának.

A Henkel Magyarország Kft. az elmúlt 20 évben szerves növekedéssel, akvizíciókkal és beruházásokkal modern nagyvállalattá, a magyar gazdaság fontos szereplőjévé vált.

Az elmúlt 20 év kronológiája:

1987 Henkel Budapest megalakulása (joint venture): Henkel Austria, Növényolajipari Vállalat, Alfa Élelmiszer és Vegyiáru Kereskedelmi Vállalat, Konsumex Külkereskedelmi Vállalat
1988 Henkel Hungaria megalakulása
1988-92 Termelési kooperáció a TVM-mel
1990 Henkel Metakémiával, 1992-ben teljes integráció
1991 Henkel Taurus Vác, 1993-ban teljes integráció
1992 Henkel Magyarország Kft., valamennyi terület működése egy cégen belül
TVM mosóporgyártás átvétele: 1992-2006 mosóporgyártás
1996 Schwarzkopf akvizíció
1996 Novamax – Henkel Felülettechnológia Kft.
1997 Körösladány: Clorox-beruházás
1998 Loctite, Kemikál Rt. részleges akvizíciója során létrejön az Építési Kemikáliák Gyára Barcson
1999 Bref gyártása, beruházások Körösladányban
2000 Fejlesztések Körösladányban: új görgőspálya, flakonfúvógép, tranzitraktár, 30 m3-es Persil keverőtartály
2000-től Kiemelt CSR tevékenység: Vöröskereszt, Aranyág, saját programok: Látszódj!, Fürkész, Láss jól!, Olvasni jó, stb.
2002 Twin Tank: körösladányi fejlesztés
2002 Vezetőváltás, Deák Ferenc lett az ügyvezető igazgató
2005 Biopon márka megvásárlása
2006 Cimsec márka átvétele
2007 20 éves a Henkel Magyarországon

„Henkel - A Brand Like a Friend”, Henkel a barátságos, megbízható márka.” A Henkel több mint 130 éve olyan márkák és technológiák vezető gyártója, melyek könnyebbé, jobbá és szebbé teszik az emberek életét. A Henkel tevékenységei három stratégiai területre összpontosulnak: mosó- és háztartási tisztítószerek, kozmetika, illetve ragasztóanyagok, tömítőanyagok és felületkezelés. A vállalat szerepel a Fortune Global 500-as listáján. A 2006-os pénzügyi évben a Henkel árbevétele 12,74 milliárd euró volt. A Henkel világszerte több mint 50 ezer alkalmazottat foglalkoztat. A Henkel márkái és technológiái a világ 125 országában élvezik az emberek bizalmát. A Henkel Magyarország Kft. 2006-ban 72,8 milliárd forint értékesítési árbevételt ért el, és alkalmazottjainak a 2006. decemberi száma hétszázhúsz fő volt.
Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Referens:Sümeghi Edit
sumeghi@hochegger.hu
+ 36 20 334 00 74
Cég:Henkel













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu