A szolár panelekkel működtetett reklámvilágítás úttörő energiatakarékos megoldásnak számít. A vízmentes piszoároknak és a víztakarékos csaptelepeknek köszönhetően a zöld étterem napi átlagos vízfogyasztása 70 százalékra csökken.
A „belső” mellett a külső is zöld: a tervezők a természetes hatást keltő anyagok felhasználására törekedtek, ezt tükrözik az épületet uraló zöld és natúr színárnyalatok és Magyarországon újdonságnak számító zöld drive is.
A felújítást követően 2009 novemberében megnyitotta kapuit az ország első zöld McDonald’s étterme a fővárosi Üllői úton. A vendéglátásban úttörő energiatakarékos technológia (szolár paneles reklámvilágítás) mellett a frissen átadott étteremben egy helyen megtalálható a legtöbb olyan villamos energia- és víztakarékos megoldás, amelyet a vállalat az ország 100 éttermének valamelyikében már alkalmaz.
Az épület tervezésének egyik fő mozgatórugója a vízfelhasználás csökkentése volt. A napi 1 köbméter víz megtakarítására alkalmas vízmentes piszoárok mellett a víztakarékos csaptelepek alkalmazása révén közel 70 százalékára csökken a „zöld” étterem napi átlagos vízfogyasztása.
A McDonald’s épületgépészeti fejlesztésének alapelve a berendezések villamosenergia-fogyasztásának radikális csökkentése. A környezetbarát hűtőközeggel és hőszivattyúval rendelkező legkorszerűbb klímaberendezések 25 százalékkal kevesebb villamos energiát fogyasztanak ugyanakkora hűtőteljesítményhez, emellett kisebb mértékben terhelik a környezetet.
Az automata grill- valamint az olajsütő berendezés a korábbiaknál húsz százalékkal kevesebb energiával működik. Az étterem vendégterének világítására halogén lámpák helyett LED-eket alkalmaznak. Ezek 90 százalékos energia-megtakarítást eredményeznek.
A kültéri világító reklámokba szintén LED-eket telepítettek, ezek kilencvenöt százalékkal kevesebb áramot igényelnek, mint a hagyományos neon csövek. Az Üllői úti étteremben a gyorsétterem-hálózatnál elsőként alkalmazzák a megújuló energiaforrásnak számító szolár panelekkel működtetett reklámvilágítást.
Az energiatakarékos gépészeti megoldások mellett a McDonald’s innovatív, a környezethez jobban illeszkedő épület dizájnnal is meglepte vendégeit. A tervezők a kívül-belül egyaránt a természetes hatást keltő anyagok felhasználására törekedtek, ezt jelenítik meg az épületet uraló barátságos zöld és natúr színárnyalatok.
A „Green Remodeling” irányzat építészeti jegyeit tükrözi a Magyarországon újdonságnak számító, szembetűnő zöld drive is, amely a fa és zöld színű reklámfelületek használatával barátságosabbá és otthonosabbá varázsolja az autós kiszolgálást.
Szintén a természetesség felé való elmozdulást jelzi, hogy ennél az épületnél a McDonald’s ikonikus logója – az aranyív – a megszokott piros háttér helyett sötétzöld háttéren jelenik meg.
|