Az idei év változást hozott a marketing döntéshozók gondolkodásában - a gazdasági recesszió hatására - nyitottabbá váltak eddig nem próbált, innovatív social media megoldások iránt. A Carnation a második félévben hat országra végzett közösségi fejlesztéseket, mely által szakértő csapatával a közösségi marketing meghatározó szereplőjévé vált.
„A közösségi marketing szemlélete nem egy új hype vagy divatirányzat. A vásárlási döntések előkészítése, megvitatása mindig is közösségeken belül zajlott” – mondja Tóth Krisztián, a Carnation kreatív- és vezérigazgatója – „Egy brand számára pedig nincs csábítóbb, mint hogy aktivitásaival közel legyen potenciális vásárlóihoz.” – tette hozzá a vállalat vezetője.
Egyre több „fogyasztó” jut el és használja aktívan a tartalommegosztásra alkalmas közösségi felületeket. A világ legnagyobb közösségi site-ja, a Facebook, ebben az évben már meghatszorozta hazai adatbázisát, minden tízedik magyar internetező regisztrált már a portálon.
A közösségi alkalmazások amellett, hogy közel hozzák a fogyasztót és a terméket, kifejezetten változatos célokat is szolgálhatnak. Erre az alábbi Carnation fejlesztések jó példát mutatnak:
Brand image kommunikáció: a Femibion terhesvitamin Babylook nevű applikációjában a felhasználó saját és párja arcelemeiből „kikeverhette” születendő gyermeke profilját. Munkánk elnyerte a Medical Tribune és a Kreatív csoport szervezésében indított ’Az Év Gyógyszerpromóciós Díja II.’ helyét, valamint hozzásegítettük helyezésünkkel a Merck Kft-t az ’Év Gyógyszerpromóciós Terméke I.’ helyhez is.
Új termék bevezetése: A Procter & Gamble-nek 6 országra lefejlesztett Old Spice Fireman alkalmazása az új Old Spice Fireman kollekciót népszerűsítette: a női felhasználók egy égő felhőkarcoló tetején állva meghívhatják férfitársaikat ’Old Spice Tűzoltónak’, akik a földszinten egy tűzoltóponyva segítségével kapják el őket.
Szolgáltatás-ajánlat kommunikáció: „Varázslatos Fatime megjósolja, kit fogsz felhívni a jövőben!”- hirdeti a djuice számára készített applikáció. A kreatívban egy virtuális jövendőmondó jósol a felhasználónak és ebbe a termékajánlatot is beemeli.
Hosszú távú tartalomszolgáltatás: A Coke Naptár nevű alkalmazás a Coke Club nyári fesztivál programjait tömörítette össze egy ún. közösségi naptár felületen. A Coke Naptár három hónapon keresztül közvetítette az esemény programjait és lehetőséget adott a felhasználóknak részvételük jelzésére és saját programok hozzáadására is.
„Ügyfeleink azért bíznak meg bennünket komplex közösségi fejlesztésekkel, mert ők már rájöttek, hogy az online világban a márkának kell odamenni, ahol a fogyasztók vannak és nem fordítva.” – mondja Boros Botond, a Carnation közösségi média specialistája. „A Facebook felületein ügyfeleink költséghatékony módon vonhatják be fogyasztóikat a márkával való interakcióba intenzíven építkezve a közösségi oldalak információterjedési mechanizmusaira.”
A Carnation alkalmazás ötleteivel lehetőséget ad ügyfeleinek, hogy a klasszikus kommunikációs eszközök mellett, helyett, új, interakcióra és közösségi médiára építő megoldásokkal kerüljenek kapcsolatba fogyasztóikkal és közvetítsük feléjük márkaüzeneteiket.
|