Tizenöt további vállalat mellett a Tesco-Global Áruházak Zrt. is elnyerte a Magyar PR Szövetség „Best Practice”, azaz példaértékű gyakorlat címét. A példaértékűség a cég által megalkotott vállalati felelősségvállalási stratégiára és annak megvalósulására vonatkozik.
A Tesco esetében a vállalati felelősségvállalás kiterjed a cég üzleti tevékenységének gazdasági, társadalmi és környezeti hatásaira. Kockázatok felismeréséről és azok kezeléséről szól, valamint a Tesco üzleti tevékenysége által okozott negatív hatások minimalizálásáról, illetve a pozitív hatások maximalizálásáról.
A Tescónál a vállalati felelősségvállalás három elv mentén szerveződik: a cég arra törekszik, hogy szerepet vállaljon a helyi közösségekben, együttműködjön a vásárlókkal, valamint úgy bánjon a dolgozókkal és üzleti partnerekkel, ahogy a Tesco szeretné, hogy vele bánjanak.
A Magyar Public Relations Szövetség 2009-ben immár harmadik éve hirdette meg „CSR Best Practice” pályázatát. A tizenhat sikeres pályázó bemutatkozó anyagai megjelennek egy közös kiadványban.
A pályázó vállalatoknak bizonyítaniuk kellett, hogy rendelkeznek kidolgozott CSR stratégiával, felelősségvállalásuk áthatja napi működésüket és megmutatkozik az összes, általuk érintett csoporthoz fűződő kapcsolatukban. A pályázatot elbíráló zsűri idén kiemelt figyelmet fordított a dolgozók bevonására a CSR stratégia kialakításában és a megvalósuló programokban.
|