A harmadik magyarországi „CSR Best Practice” 2008 pályázat értékelése során a cégeknek be kellett mutatniuk, hogy felelős működésük megnyilvánul a vállalat valamennyi szintjén, és megmutatkozik az összes érintett csoporthoz fűződő kapcsolatában.
A pályázat szakmai zsűrije 2009-ben kiemelt figyelmet fordított a dolgozók bevonására a CSR stratégia kialakításában és a megvalósuló programokban.
Az augusztus végén lezárult pályázat 2009. november 24-i eredményhirdetése alapján a Nestlé elnyerte a jogot a megjelenésre a Magyar PR Szövetség legjobb CSR gyakorlatait bemutató kiadványában.
Pályázatában a Nestlé a munkatársai és külső érintettjei számára működtetett, egészségtudatosságot erősítő programjait ismertette:
- A Nestlénél belső szervezet működik a táplálkozás, egészség, életmód területén, illetve teljes munkaidőben foglalkoztatott dietetikus tanácsadó segíti a munkatársak egészségtudatosságát.
- Az NQ Tréning, a Nestlé többlépcsős, workshop alapú képzési rendszere által minden munkatárs ismereteket szerez a termékfejlesztés, a kommunikáció és a táplálkozás, egészség és a testi-lelki harmónia kapcsolatáról.
- Az országos NUTRIKID program az iskoláskorú gyermekeket oktatja az egészséges táplálkozás alapelveiről.
- A Nestlé Életmód Központ internetes portál (www.eletmodkozpont.hu) a fogyasztók egészségtudatosságát erősíti.
Programjai során a Nestlé együttműködik a táplálkozás- és egészségtudomány magyarországi szakértőivel, illetve érintetti párbeszédet folytat az iparági szereplők álláspontjának megismerésére, és működésének továbbfejlesztésére.
„Felelős működésünk szakmai elismerése megerősítés arra nézve, hogy „Közös Értékteremtés” programunk során a munkatársainkra irányuló figyelmet az elkövetkező évben tovább erősítsük. Célunk, hogy munkatársaink az egészséges életmód nagyköveteivé váljanak” - nyilatkozta Suhajda Krisztina, a Nestlé vállalati kommunikációs vezetője.
|