November végén Magyarországon is elindul a Hopenhagen kampány, amely - a lakosság és a vállalatok bevonásával – a koppenhágai klímacsúcs döntéshozóit kívánja rávenni az új klímaegyezmény elfogadására.
A Hopenhagen kampány kommunikációs stratégiáját és kreatív anyagait az Ogilvy Csoport készítette, amelynek budapesti irodája a dániai esemény apropóján, a Hill&Knowlton ügynökséggel stratégiai szövetségre lépve, elindítja az OgilvyEarth divíziót.
A „Hope” és „Copenhagen” szavak összevonásából alkotott Hopenhagen mozgalmat az ENSZ, az International Advertising Association és a világ vezető kommunikációs ügynökségei indították azzal a céllal, hogy minél többen - magánemberek civil szervezetek és cégek - felhívják a döntéshozók figyelmét annak fontosságára, hogy olyan megállapodásra jussanak a decemberi, Koppenhágában rendezett klíma-csúcson, amely alkalmas az éghajlatváltozás megfékezésére.
Az ENSZ univerzális éghajlat-változási keretegyezménye 1992-ben született meg, erre épült a kiotói jegyzőkönyv, amely 2012-ig fogalmazta meg a legfontosabb lépéseket a klímavédelem érdekében.
Ma már tudjuk, hogy a kiotói vállalások nem elegendőek a természeti katasztrófa elkerülésére, és szükség van egy olyan ENSZ megállapodásra, mely legalább 2020-ig kijelöli a célokat és feladatokat, és amely kezelni tudja az éghajlatváltozást kiváltó emberi okokat és a klímaváltozás hatásait.
A 2009. december 7. és 18. között megrendezendő értekezleten 192 nemzet delegációja vesz részt, és az itt elfogadott megegyezés 2012-ben, a kiotói jegyzőkönyv hatályának lejártakor lép életbe.
A Hopenhagen kampányban – amely mögé felsorakoztak vezető multinacionális vállalatok és a nemzetközi média is – minden ember aktívan hallathatja hangját a klímaváltozással kapcsolatosan, s a hozzászólások a mozgalom weboldalán a hopenhagen.org-on keresztül eljutnak a világ vezetőihez és a konferenciára delegált szakértőkhöz is.
A cél, hogy minél nagyobb legyen a pozitív nyomás, amely arra készteti az ENSZ-konferencia résztvevőit, hogy megkössék a globális megállapodást.
Lakatos Zsófia, a Hill&Knowlton ügyvezetője szerint: „Rég nem az a kérdés, hogy a Föld túléli-e a klímaváltozást, mert a bolygó maga fennmarad, de az emberiség nem biztosan. Ideje, hogy a világ vezetői felismerjék, hogy saját túlélésünk a tét, és nincs több vesztegetnivaló időnk. A Hopenhagen kampány több millió ember együttes kiáltása a döntéshozók felé, amelyet - hatalmas felelősségének okán – a kommunikációs szakma juttat el hozzájuk. Büszke vagyok rá, hogy a Hill&Knowlton, mint a koppenhágai klímacsúcs média szponzora, hozzájárulhat a mozgalom sikeréhez."
A Hopenhagen kampányhoz kapcsolódva jelentette be a budapesti Ogilvy Csoport, hogy – a stratégiai partner Hill&Knowlton ügynökséggel karöltve - Magyarországon is elindítja az OgilvyEarth divíziót, amely a vállalati felelősségvállalást és a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettséget kapcsolja össze a sikeres márkaépítéssel.
Az új divízió indulásával kapcsolatban Pető-Dickinson Andrea, az Ogilvy Csoport ügyvezetője elmondta: „Az OgilvyEarth olyan márkák kommunikációs tevékenységét támogatja, amelyek elkötelezettek a fenntarthatóság, a fenntartható működés iránt. Ügyfeleink olyan vállalatok, amelyek már rájöttek arra, hogy a fenntarthatóság nem egy elvont fogalom, hanem egy olyan üzletvezetési szemlélet és gyakorlat, amely az egyértelműen pozitív eredmények mellett versenyelőnyt biztosít és egyben a hosszú távú sikeres márkaépítés egyik legfontosabb alapfeltétele.”
|