A Braun & Partners Network által 2008-ban elindított Good CSR programban a tavalyi 25 után idén már 30 vállalat vett részt. A nemzetközi bővítésnek köszönhetően a magyar cégek mellett kettő lengyel és hat román cég is csatlakozott a kezdeményezéshez.
Hétfőn este ünnepélyes gála keretében adták át a Good CSR 2009 díjait. Idén a Coca-Cola HBC Magyarország lett az iparági kihívások kezelésének legjobbja.
A stratégiai civil együttműködés kategóriában a Pannont, míg a felelősségvállalás irányítása kategóriában a Richter Gedeont találta a legjobbnak a hazai szakemberekből álló zsűri. A legjobb román Good CSR riportért járó díjat a Banca Comercială Română S.A. nevű bank kapta.
Magyar részről a tavalyi programhoz hasonlóan Adriány Kincső, a Hungarian Business Leaders Forum ügyvezető igazgatója, Alexa Noémi, a Transparency International Magyarország Alapítvány ügyvezető igazgatója, valamint Bálint Viktor, a Sanoma Budapest Zrt. lapigazgatója vett részt a zsűri munkájában.
A Good CSR 2009 programban résztvevő vállalatok jellemzően a pénzügyi szektorból és a telekommunikáció területéről kerültek ki a legnagyobb számban, de erősen képviseltette magát a szolgáltatási szektor, a gyógyszeripar és az energiaipar is.
A program jelentőségét mi sem hangsúlyozhatná jobban, mint hogy ez idáig világszerte mindössze 194 GRI szabványnak megfelelő „C” típusú jelentés készült. Ez a szám most a Good CSR jelentéseknek köszönhetően jelentősen, harminccal növekszik. A résztvevő vállalatok közül tíz cég a Good CSR 2009 program keretein belül adja ki először GRI-alapú (Global Reporting Initiative) CSR jelentését.
A Braun & Partners Network tanácsadó cégcsoport Good CSR programja egyedülálló összefogás a CSR kommunikációban, amely lehetővé teszi, hogy a multicégek valamint a kis- és középvállalkozások együtt, közös platformon mutassák be társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos aktivitásukat.
A Good CSR programhoz 2009-ben magyar, valamint lengyel és román vállalatok is csatlakoztak. A program révén a vállalatok elkészítették GRI „C” típusú jelentésüket nem-pénzügyi teljesítményükről, amelyben beszámolnak felelős működésükről munkatársaiknak és külső érintettjeiknek egyaránt.
A külföldi vállalatok mellett négy hazai cég – Antenna Hungária Zrt., Nestlé Hungária Kft., Pfizer Kft., Ringier Kiadó Kft. – is a program keretein belül készítette el első fenntarthatósági jelentését.
|