Az Aastra, a vállalati kommunikációs piac élvonalbeli megoldás szállítója a 6730i és 6731i új, belépő szintű modellekkel bővítette sikeres Aastra 675xi SIP-telefon termékcsaládját. Mindkét készülék könnyedén integrálható és telepíthető az Aastra saját IP-rendszereibe, illetve olyan egyéb tanúsított megoldásokba, mint például a Digium Asterisk Business Edition rendszer.
Az Asterisk egy innovatív, nyílt forráskódú VoIP telefonközpont-alkalmazás az amerikai Digium vállalattól. Az Aastra, a „Digium kiemelt együttműködő partnere” (Digium Premier Interoperability Partner) minősítéssel rendelkezik, amely kifejezi elkötelezettségét a nyílt szabványok iránt.
„A nyílt forráskód alapvető fontosságú elem az Aastra stratégiájában” – mondta Dr. Kolláth Gábor, az Aastra Magyarország képviselet vezetője. „Így, az Aastra jobb együttműködést képes teremteni a különféle kommunikációs rendszerek között, ezzel segítve egy teljesebb és rugalmasabb, a vállalattal együtt bővíthető megoldás és biztos befektetés kialakítását” – folytatta Dr. Kolláth Gábor.
A telefonos rendszer és a terminálok programozásának megkönnyítéséhez az Aastra egy XML-alkalmazáscsomagot kínál (Extensible Markup Language - kiterjeszthető leíró nyelv), amelynek elemei nyílt forráskódúak és bármilyen Asterisk+FreePX-alapú rendszerrel együttműködnek. A terminálok nagy kijelzőjének és XML-kompatibilitásának jóvoltából, szinte bármilyen elképzelhető alkalmazás futtatható rajtuk. A böngészője lehet, hogy nem képes ezt a képet megjeleníteni.
A dokumentált XML-alkalmazások a Trixbox CE, PBX in a Flash, AsteriskNOW és Elastix termékekkel érhetőek el. Segítségükkel könnyedén hozzá lehet férni azokhoz a szolgáltatásokhoz, amelyek egyértelműen az élvonalba helyezik az Aastra SIP-telefonjait.
Ilyen fejlett szolgáltatás például a Plug and play telepítés, amely automatikusan megtalálja az Asterisk-kiszolgáló szerverét, és amellyel a felhasználó kihasználhatja az olyan adminisztrációs alkalmazásokat, mint a Call Forward és a hasonló vizualizációs szolgáltatások; a konferenciabeszélgetések és a hangposta; a napközbeni/éjszakai mód között váltó gomb; a címtár-szolgáltatások (Asterisk és Microsoft Exchange) és a jelenlét-információk. Az Aastra SIP-telefonok nagy előnye még a gondos kialakítás, hogy magától értetődő könnyedséggel kezelhetőek, és mindehhez kiváló hangminőség társul, kihangosított módban is.
A bécsi Fachhochschule FH Campus informatikusai például, több mint 260 Aastra SIP-telefonkészülékből álló rendszert működtetnek, és folyamatosan bővítik a telefonos hálózat szolgáltatásainak körét.
„Intézményünk, a bécsi Fachhochschule FH Campus, az idei tanévtől kezdve egy új épületben működik, mint Ausztria egyik legnagyobb Asterisk-létesítménye” – nyilatkozta Horst Schönkirsch, az intézmény informatikai szolgáltatások részlegének vezetője.
|