A Braun & Partners Network által négy éve indított CSR Menedzsment konferencia idén a Magyar Fogyasztó Platformmal (MFP) együttműködésben kerül az érdeklődők elé november 24-én a Magyar Telekom Székházban. A rendezvény ez alkalommal is közös munkára, együttgondolkodásra ösztönzi a résztvevőket.
Az interaktív műhelybeszélgetéseken az aktuális trendek és az élenjáró nemzetközi példák figyelembevételével gyakorlati problémákról válthatnak szót a résztvevők, a felelős vállalati működés vezetési és kommunikációs feladatairól.
A workshopok moderálását neves hazai − Braun Róbert (Braun & Partners Network) és Dr. Radácsi László (B&P CSR management) − és külföldi − Ron Cregan (Navyblue, UK) és Toby Webb (Ethical Corporation, UK) − szakemberek vállalták.
A beszélgetések a CSR kiválóság, a humánerőforrás menedzsment (HR) és a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának (CSR) kapcsolata, az új médiát felhasználó CSR-kommunikáció, továbbá a termékekhez és/vagy márkákhoz társítható felelős üzenetek kérdéskörét ölelik fel.
"Mivel a CSR-ről azt valljuk, hogy az a különböző érintettek érdekeinek és érveinek összeegyeztetésére szolgáló terep, szakkonferenciánk programját úgy alakítottuk, hogy leginkább a párbeszédre, a közös gondolkodásra adjon lehetőséget. Tanácsadói és konferencialátogatói tapasztalatunk, hogy a kölcsönös tanulás, egymás inspirálása a legjobb út egy olyan területen, mint a vállalatok társadalmi felelősségvállalása, ahol az érintettek által legelfogadottabb megoldások válhatnak valóra" – hangsúlyozta Radácsi László a B&P CSR management ügyvezetője, a CSR Menedzsment 2009 konferencia szakmai vezetője.
Good CSR Gála
A konferenciát megelőző napon kerülő megrendezésre a Good CSR Gála ahol jelen lesznek azon lengyel és a román vállalatok képviselői is, akik idén csatlakoztak a Good CSR programhoz. Az eseményen bemutatják a mindhárom nyelven megjelenő A társadalmi felelősségvállalás könyve című kötetet, amelyben a résztvevő cégek CSR jelentései, valamint további CSR szakmai cikkek olvashatók. A gálán öt kategóriában adnak majd át Good CSR díjakat.
CSR Event
Az idei CSR Menedzsment konferencia is (elődeihez hasonlóan) felelős esemény, azaz a fenntartható fejlődést és a környezet kíméletét szem előtt tartó rendezvény.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy:
- a kommunikáció nagy része elektronikusan zajlik, a nyomtatott anyagokhoz pedig újrahasznosított papírt használnak;
- megakadályozzák, hogy a konferencián szétosztott információs anyagok „egzotikus” helyekre jussanak, ugyanis a résztvevőktől a konferencia végén visszagyűjtik azokat a nyomtatványokat, amelyeket nem szeretnének megőrizni emlékbe;
- a cateringből származó hulladékot szelektíven gyűjtik, az Élelmiszerbank pedig elszállítja a megmaradt ételeket, és rászorulók között osztja szét;
- a konferencia széndioxid-lábnyomának csökkentése érdekében mindenkit arra bíztatnak, hogy autó helyett tömegközlekedéssel, biciklivel, vagy gyalog látogasson el a Telekom székházba november 24-én;
- és természetesen idén is összeáll a CSR Élménypálya, ahol a vállalkozó szelleműek többek között kipróbálhatják, hogy milyen kerekesszékben ülve közlekedni, Braille-névjegykártyát készíthetnek, konzervcímkéző versenyen vehetnek részt, megtudhatják, hogy mennyire előítéletesek, megismerhetik a régió legnagyobb Duna-sziget mentő projektjét, tesztelhetik, hogy mit tudnak az önkéntességről, kiszámíthatják, hogy mekkora az ökolábnyomuk, és pihenésképpen kaphatnak egy kis masszázst is.
A CSR Élménypályán találkozni lehet az Ability Parkkal, az Ec-Pec Alapítvánnyal, az Élelmiszerbankkal, az Önkéntes Központ Alapítvánnyal, az Ökoszolgálattal, a WWF-fel és a Personal Best Kft.-vel is.
Műhelybeszélgetéseink külföldi moderátorai
Toby Webb, a világ legsikeresebb CSR-tudásplatformjának az Ethical Corporation-nek az alapítója és vezetője. 2001 óta az Ethical Corporation magazin kiadója, konferenciákat szervez, kutatásokat végez etikai és üzleti témákban. A University of London részeként működő Birkbeck College Master szintű CSR oktatatója.
Ron Cregan, a Navyblue (UK) üzleti stratégiai igazgatója. Több mint 20 évig dolgozott a dizájn iparban. 2003-tól a kommunikációs ipar több kulcsemberével dolgozik együtt – M.T. Rainey-vel a RKCR-tól, Michael Peters-szel az Identica-tól, márkastratégiákat alakít ki olyan ügyfelek számára, mint a Diageo, a Pfizer, a NatWest vagy az ASDA.
|