A TV2 múlt hétfőn az RTL Klub által kiadott nézettségi közleményéből értesült arról, hogy állítólag „megszűnésközeli” helyzetben van egyik legnépszerűbb műsora, a Joshi Bharat. A TV2 az AGB tényadatait hívta segítségül, hogy megnyugtassa konkurensét: Joshi Bharatért az ősszel sugárzott 50 adás alatt szélesebb célcsoportban aratott 48 győzelem után nem kell aggódnia.
Továbbra is a Mokkával ébred a legtöbb néző Magyarországon - derült ki az elmúlt 5 hét AGB nézettségi adataiból. A TV2 reggeli magazinműsorának piacvezető szerepét nem befolyásolta az m1-re érkező Ma reggel című műsor sem.
A 7-9 órás sáv bajnoka 18-49-es korosztályban 5 hét alatt mindössze 7-szer engedte át a vezetést a Reggelinek, a 4+-os korcsoportban viszont 25 adáson keresztül saját sávjában minden nap győzni tudott.
A késő esti sávból kerültek ki a 46. héten is a TV2 legjobbjai. Kedden a Kémjátszma című krimi (25,9% SHR) tarolt 18-49-ben az RTL-es kórházsorozatokkal szemben (ER: 24,9% SHR, Grace klinika: 22,8% SHR). Szerdán Doktor House mutatta meg őszi legjobb formáját, és szerezte meg a toplista 5. helyét 37,2%-es közönségaránnyal.
Ismét győztek a Született feleségek is (33% SHR) – az RTL-en futó A Kaptár 2. című filmmel szemben (22% SHR). A csütörtök esti Csajozós film nézőszámban elhúzott, közönségarányát (26,4% SHR) tekintve pedig döntetlenre végzett a Fábry-vetélkedővel (26,6% SHR).
A TV2-t az RTL Klub múlt hétfői nézettségi közleményére hivatkozva kereste meg több újságíró, hogy megtudja, valóban megszűnik-e a csatorna egyik legnépszerűbb brandjének számító délutáni Joshi Bharat Show.
Az RTL Klub sajtóanyaga behatóan elemzi a TV2-es műsorokat, és a „hírek”-re hivatkozva állítja, hogy „megszűnésközeli” állapotban van a Joshi Bharat Show. A közleményből nem derül ki, hogy információját az RTL milyen (bulvár?)hírekből szerezte, mindenesetre a TV2 az AGB nézettségi tényadatai segítségével szeretné megnyugtatni konkurensét, hogy nem tervez átalakítást a délutáni struktúrában.
Az AGB adatok szerint a két délutáni show 18-49-ben 2% pontnyi különbséggel, fej-fej melletti eredményeket produkált az ősz során: 50 adás adatait vizsgálva Joshi Bharat saját adásidejében 22-szer bizonyult jobbnak (átlag SHR 20,3%), 28-szor pedig Mónika (átlag SHR 22,5%) nyert. A 17:20-18:20 közti délutáni sávban ezek az adatok egy átlagosan 180.000 főt számláló célcsoportra számítva értendőek.
Szélesebb célcsoportot vizsgálva, teljes lakosságban a számok mást mutatnak. A szeptemberi, októberi és novemberi adásokat vizsgálva azt tapasztaljuk, hogy Joshi Bharat saját adásideje alatt (átlagosan 29% SHR) domináns és meggyőző fölénnyel, 50-ből 48 alkalommal győzte le Mónikát (átlagosan 22,4% SHR), akinek az ősz során eddig mindössze 2 nyert délutánja van. A teljes népességen belül tehát Joshi Bharat nem ritka, hogy 1 millió feletti, de átlagosan 780.000 nézőt ültet délutánonként a képernyők elé, míg Mónika körülbelül 600.000-re képes.
A csatorna által felépített egyik legértékesebb brand kiváló nézettségi eredményeinek és a műsorvezető Joshi Bharat rendkívüli népszerűségének köszönhetően tehát volt, van és lesz: a népszerű problémamegoldóra és showjára töretlen bizalommal és hosszú távon épít a TV2.
|