Korábban jeleztük, hogy a záhonyi térség vasútfejlesztés pályaépítés I. ütemének (Záhony – Tuzsér, Tuzsér – Eperjeske-rendező pu., Eperjeske rendező pu. – Tornyospálca átrakó vonalszakaszok) kivitelezése várhatóan 2009 augusztusában elkezdődik.
Azonban a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás eredménye ellen a Közbeszerzési Döntőbizottság felé jogorvoslati kérelmet nyújtottak be.
A jogorvoslati eljárást követően a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az Eurokapu 21 Konzorciumot hirdette ki nyertesnek. Az eljárás elhúzódása miatt a kivitelezés várhatóan csak 2010 márciusában kezdődik.
A záhonyi térség vasútfejlesztési projektjének tervezési munkáit végző MÁVTI Kft. a kivitelezéshez szükséges ún. kiviteli terveket átadta a vasúttársaság részére.
A MÁV Zrt. megkapta és elfogadta a pályaépítés II. ütemének tender dokumentációját is, mely a következő feladatokat tartalmazza:
- Záhony országhatár – Záhony vonalszakasz felújítása,
- Tuzsér – Komoró vonalszakasz felújítása,
- Eperjeske-rendező pu. – Eperjeske országhatár vonalszakasz felújítása a rendező és a fogadó pályaudvarok kijelölt vágányaival,
- Záhony – Eperjeske-rendező pu. delta vonalszakasz felújítása,
- Komoró állomás és az egyéb hatósági engedélyköteles biztosítóberendezési munkák elvégzése.
A MÁV Zrt. szakemberei a dokumentációt véleményezték, annak véglegesítése megtörtént. A kivitelező kiválasztására a NIF Zrt. várhatóan még idén megjelenteti nyílt közbeszerzési eljárásként az ajánlati felhívását.
|