Az Aastra, a vállalati kommunikációs piac élvonalbeli megoldás szállítója a magyarországi piacra is bevezette az Aastra Mobile Client (AMC) megoldását, amely rendelkezik mindazokkal a technológiákkal és alkalmazásokkal, amelyek támogatják az otthondolgozók vagy úton lévők kényelmes munkavégzését.
Az AMC alkalmazásaival a távközlési díjak jelentősen csökkenthetőek és megtakarítható a többlet út és idő, amit eddig a szükséges információk megszerzésére fordítottak a munkavállalók.
A mobil mellék kiterjesztés
Manapság még inkább rászorulunk a mobilitás előnyeinek minél teljesebb kihasználására, hiszen létfontosságú, hogy az alkalmazottak mindig elérhetők legyenek, helytől és időtől függetlenül.
A mobil mellék használata lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy mobilkészüléküket a vállalati rendszer teljes értékű mellékállomásaként használhassák, ami azt jelenti, hogy képesek hívásokat – akár konferenciahívásokat – kezdeményezni és fogadni a belső, rövidített hívószámok használatával.
A felhasználók menedzselhetik vállalati hangüzeneteiket, sőt a készüléküket átirányíthatják egy másik mellékre is. Mindezek a szolgáltatások lehetővé teszik egy vállalat dolgozói számára, hogy kihasználják és élvezhessék annak a kényelmét, hogy csak egyetlen telefonnal, hangpostafiókkal és hívószámmal rendelkeznek.
Az AMC szolgáltatás egy olyan alkalmazás, amelyet letölthetünk az Aastra kiszolgáló szerveréről egy PC-re majd a mobil készülékekre vagy akár egyszerűen telepíthetünk a mobilkészülékre SMS szolgáltatáson keresztül. Miután telepítettük és elindítottuk a programot, azonnal használható is a szolgáltatás.
Az AMC alkalmazói, a grafikus felhasználói felületnek (Graphical User Interface) köszönhetően, könnyedén választhatnak a kommunikációs rendszer szolgáltatásai közül, például kényelmesen lebonyolíthatják a konferenciahívásaikat, vagy elvégezhetik a mobilparkoláshoz szükséges műveletet. Abban az esetben pedig, amikor a felhasználó nem elérhető, mert megbeszélésen vesz részt vagy éppen ebédel, akkor a hívások automatikusan átirányíthatók a vállalati hangposta-fiókra vagy a beállított mellékállomásra.
A Least Cost Routing
Az IP-telefonrendszer több távközlési szolgáltatóhoz kapcsolódva a legkisebb költséggel járó hívásútvonal kiválasztásával – úgynevezett Least Cost Routing-gal – képes a belső és a külső hívásokat a legköltséghatékonyabb útvonalra tereli.
Ezzel a szolgáltatással jelentősen, akár 30-90%-kal is csökkenhetnek a roaming költségek. Az AMC-vel ellátott mobil készülék kapcsolatot tart a vállalati központtal, ami a hívástarifákat beazonosítva előre meghatározza a kimenő és bejövő hívásokhoz rendelhető lehető legalacsonyabb árat, és a hívást a legkisebb költségű úton építi fel. Legyen szó akármilyen hívás irányról, tetszőleges SIM-kártyát használva.
Az utazó SIM-kártya
A külföldön dolgozók gyakran vesznek helyi SIM kártyát, úgynevezett utazó SIM-kártyát, helyi távközlési költségük csökkentésére. Az AMC alkalmazással ugyanakkor a felhasználó továbbra is az eredeti mobilszámán érhető el, így a korábbi gyakorlattal szemben, nem kell mindenkivel közölni az utazás előtt, hogy milyen számon tudják elérni.
Az AMC kliens automatikusan, annak megfelelően frissíti a hívásvezérlést, hogy külföldön vagy belföldön érhető el a felhasználó. Így nem okoz nehézséget az eredeti mobilszámra érkező hívások átirányítása sem.
„Úton és mégis tökéletes kapcsolatban! – talán így jellemezhető a legpontosabban az Aastra Mobile Client, a már Magyarországra is bevezetett alkalmazásunk” – mondta Dr. Kolláth Gábor, az Aastra Magyarország képviselet vezetője. „Az alkalmazás fejlesztésénél a mai üzleti élet igényeire, és a költségtakarékosságra egyaránt koncentráltunk. Az AMC biztosítja a munkavégzés újszerű módjának minden szükséges feltételét, függetlenül attól, hogy az íróasztalunknál ülünk, otthonról dolgozunk, vagy éppen úton vagyunk” – tette hozzá Dr. Kolláth Gábor.
|