A hazai internetes áruházak első fecskéi között indult az eBolt 1999-ben. Az akkor még szűk vásárlói kör a 10 év alatt jelentősen nőtt, és az eBolt is együtt fejlődött a vásárlói igényekkel.
Jelenleg több mint 150 ezer regisztrált vásárlót szolgál ki, és több mint 1 milliárd Ft éves forgalmat ért el. A termékkínálat is rendkívül széles, több mint 30.000 féle műszaki cikkből rendelhetnek a vásárlók.
Az eBolt az internetes áruházak között elsőként (2004-ben) szerezte meg az ISO 9001:2000 tanúsítványt. A tanúsítást a nemzetközileg is elismert SGS Hungára Kft. végezte. Máig az eBolt az egyetlen tisztán internetes áruház Magyarországon, amely rendelkezik ISO 9001-es tanúsítvánnyal.
„A cél a megbízhatóság és a bizalomépítés az online kereskedelemben. Ez biztosít hosszú távú eredményességet az eBolt számára. Hiszünk abban, hogy a vásárlóink a jövőben is díjazzák ezt az üzletpolitikát, és megtisztelnek bennünket vásárlásaikkal.” – mondta Vajda Péter, az eBolt ügyvezetője.
A 10 év alatt számos műszaki internetes áruház indult, így a vásárlóknak sem egyszerű eligazodni a kínálatban. Az árak versenyképessége mellett a garancia érvényesíthetősége is kulcsfontosságú szempont, főként a műszaki cikkeknél.
Az eBolt szakmailag képzett termékfelelősökkel, és barátságos ügyfélszolgálattal is rendelkezik. Logisztikai – iroda - üzlet bázisa pedig mintegy 1000 m2. Ez is mutatja, hogy eredményes internetes kereskedelmet folytatni, csak megfelelő infrastrukturális háttérrel lehet.
Az eBolt 2000 óta végez kérdőíves felmérést a vásárlói szokások feltérképezéséről, és évről évre 1000-2000 válasz kiértékelésével fejleszti tovább a cég áruházi rendszerét, és szolgáltatásait. Érdekes megfigyelni az internetes vásárlással szembeni nyitottság fejlődését az évek alatt az eBolt látogatói körében:
Más elemzésekben gyakran utalnak arra, hogy az internetes kereskedelem legfőbb akadálya a bizalomhiány. Ez azonban azokra a látogatókra már nem jellemző, akik eljutottak az eBoltba, hiszen a kérdőívkitöltők között 2008-ban mindössze 2% jelölte meg azt, hogy nem szeret az interneten vásárolni.
A jövőbeni szándékoknál is hasonlóan pozitív hozzáállás volt tapasztalható, a válaszadók mindössze 3%-a nyilatkozta azt, hogy a jövőben biztosan nem tervezi, hogy vásárol az interneten.
Az internetes vásárlás legfőbb előnyének a válaszadók a kényelmet, az alacsonyabb árakat, és a termékek jobb összehasonlíthatóságát jelölték meg leggyakrabban. A válaszadók 32%-a 20-30 év közötti fiatal, de hasonló arányban képviseltetik magukat a 30-40 éves korosztály tagjai is. Az iskolai végzettséget tekintve a válaszadók több mint fele felsőfokú végzettséggel rendelkezik.
Az eBolt legfontosabb eredményei között érdemes megemlíteni az első internetes áruhitel bevezetését, a több mint 200 beszállító termékeit felölelő rendkívül széles választékot, az internetes rendeléskövetést, és a pontos sms és e-mail alapú vevőtájékoztatásokat, az automatizált rendeléskezelési folyamatokat, amelyhez 2006-ban GVOP pályázat keretében támogatást is elnyert az eBolt. Ezen kívül számos olyan különleges szolgáltatást nyújt az eBolt, ami a hagyományos kereskedelemben nem található meg.
Az idei évben a nehéz gazdasági környezet ellenére is sikerült az előző évhez viszonyítva 14%-kal növelni az árbevételt, ami nem kis teljesítménynek számít az elektronikai termékek piacán, ahol a vásárlók visszafogják költéseiket.
A jövőbeni tervek között szerepel a logisztikai háttér további bővítése a növekvő rendelésállomány kiszolgálásához igazodva, valamint számos további kényelmi funkció beépítése az áruházba, ami tovább könnyíti a vásárlást.
|