Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Közel nyolcmilliárdos modernizáció a Szajol–Mezőtúr vonalszakaszon

2009.09.30
Szerdán átadó ünnepséget rendeztek Szajolon abból az alkalomból, hogy befejeződtek a Szajol–Mezőtúr vonalszakaszon a biztosítóberendezés felújításának munkálatai.

A projekt nettó 27,930 millió euróból (7,84 milliárd forint), európai uniós támogatással valósult meg. A beruházás kivitelezésért felelős SZM 2006 Konzorcium által szervezett szakmai eseményen a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára, a Magyar Államvasutak Zrt. és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. képviselői is részt vettek.

A Szajol és Mezőtúr közötti vonalszakasz biztosítóberendezéseinek telepítésére, valamint a szajoli vontatási alállomás átépítésére a Budapest–Cegléd–Szolnok–Lökösháza vasútvonal rehabilitációja keretében került sor. A teljes beruházást az Európai Unió támogatja az ISPA/Kohéziós Alap forrásaiból, a támogatás összege 105 220 000 euró (29,535 milliárd forint). A támogatás aránya 100%, ebből 46% hazai forrás, 54% pedig európai uniós támogatás.

A Szajol–Mezőtúr vonalszakasz biztosítóberendezési munkálatainak költsége ezen belül 27 930 000 euró (7,84 milliárd forint). A 2006. novemberi szerződéskötés után 2007 januárjának első napjaiban kezdte meg a munkát a Siemens AG és a Siemens Zrt. által alkotott SZM 2006 Konzorcium.

A beruházás mérnökteendőit a MÁV Zrt. Beruházási Szolgáltató Egysége végezte, a fontosabb alvállalkozók között találjuk a MÁV Dunántúli Kft.-t, a Promontel Zrt.-t, az OVIT Zrt.-t, valamint a PowerQuattro Zrt.-t.

A beruházás során új elektronikus biztosítóberendezést létesítettek Szajol és Tiszatenyő állomáson, integrálva Kétpó forgalmi kitérő berendezését, továbbá az adott vonalszakaszon új vonalkábelt, új erősáramú tápkábelt telepítettek, és új automata térköz- és sorompóberendezést építettek ki.

A szajoli villamos alállomáson a táp- és védelmi berendezéseket is korszerűsítették, beleértve a felsővezetéki távvezérlő rendszert. A beruházás ugyancsak tartalmazta a Tiszatenyő–Martfű szakasz ellenmenet-biztosításának kiépítését, és lecseréltek két Phoenix S-P06-200 hőnfutásjelző berendezést is. Mindezekkel kihasználhatóvá válik a pálya kiépítettség szerinti sebessége (160 km/h).

A Siemens projektnél alkalmazott innovatív műszaki megoldásai között szerepel a SIMIS IS biztosítóberendezés-szoftver alkalmazása is, illetve a Magyarországon honos berendezésekhez kapcsolódó korszerű illesztőegységek kifejlesztése, alkalmazása. Tiszatenyő állomást és Kétpó forgalmi kitérőt a jövőben távvezérléssel irányítják Szajolból az ILTIS felület használatával. A munka során új típusú sorompóhajtóműveket (Scheid-Bachmann HSE-10 vonali, Siemens SIMIS LC állomási sorompók) és új típusú váltóhajtóműveket (Siemens S700K hajtómű) építettek be.

Dr. Szentkuti László a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója beszédében kiemelte, hogy a Siemens Mobility divíziója a világ vasúti közlekedésének egyik megbízható, vezető partnere, a vasutak versenyképességét biztosító modern technológiák élenjáró képviselője és a Siemens műszaki innovációival, szakértelmével hatékony megoldásokat kínál a vasúti közlekedés minden területén.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2018.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu