A heti négy adással, főműsoridőben jelentkező tehetségkutatóban 12 önjelölt szakács ragad fakanalat, és méri össze a tudását, a sok millió értékű főnyeremény megszerzésének reményében. Az egyes epizódokban különböző feladatokat kapnak a játékosok.
A legutóbb Ausztráliában futott produkcióban többek között volt íz-próba, amikor is az egyik zsűritag által elkészített ételcsoda összetevőit kellet felismerni kóstolás alapján, vagy egy mesterszakács által megálmodott édességet kellett a lehető legpontosabban lemásolni.
S, hogy miért bízik a csatorna ennyire a sikerben? Egyrészt, mert a sorozatot a Show & Game Kft. készíti, amely több mint egy évtizede gyárt sikeres produkciókat, másrészt, mert a nézettségi mutatók a világon mindenhol az egekbe szöktek.
A BBC eddig 17 évadot gyártott belőle, de idén nyáron már Ausztráliában is megtalálták a Mesterszakácsot. Majd’ ötmillió ember figyelte, hogyan nyeri meg Julie Goodwin a százezer dollárt. Ez volt 2001 óta a harmadik legnézettebb tévéműsor a kenguruk földjén.
A Ten nevű csatorna 41 százalékos közönségarányt ért el, vagyis majdnem minden második éppen tévét néző ember követte figyelemmel a végkifejletet. Ebben az idősávban a második legkedveltebb műsor 20 százalékos lemaradással következett.
A Viasat3 bízik abban, hogy a hazai tévénézők is megkedvelik a műsort, hiszen ez a formátum remek lehetőséget biztosít arra, hogy a megfelelő arányban keveredjen az izgalom, a gasztronómia és a tehetségek felkutatása.
A legrátermettebb pedig több értékes nyeremény mellett lehetőséget kap arra, hogy a legismertebb séfektől tanulja meg a szakma csínját-bínját. És ami a legfontosabb, december végére kiderül, ki lesz Magyarország első Mesterszakácsa!
|