Egyik alternatívaként Bús Balázs azt javasolta, hogy a tömegközlekedés előnyben részesítése érdekében, a Bartók Béla út mintájára, az Árpád hídon is meg kell teremteni a lehetőséget az 1-es villamos sínpályáján való autóbusz közlekedésre, így felszabadítva egy sávot az autósok részére és gyorsítva ezzel a közösségi közlekedést. Ez részlegesen pótolná az elvett Margit-hídi két sávot.
Másik beavatkozásként javasolja, hogy a Szépvölgyi úton található HÉV átjárónál, a Fővárosi Vízművek területe előtti részt nyissák meg a forgalom előtt. A városból kifelé tartó és az Árpád hidat igénybe venni nem kívánó gépjárműveknek lehetőségük lenne itt lehajtani az Árpád fejedelem útjáról a Rakpartra, ezzel elkerülve a túlterhelt Flórián teret.
Emellett a kerékpáros közlekedés biztonságának növelése érdekében a polgármester kéri, hogy a rakparti út és a kerékpárút kereszteződésében – a Nagyszombat utca magasságában – a kerékpárutat nyomógombos lámpával lássák el. Az ebből fakadó többletköltség elenyésző ahhoz a biztonságnövekedéshez képest, ami elérhető lenne a lámpa segítségével, ebben a nagyon balesetveszélyes csomópontban.
Bús Balázs reményét fejezi ki levelében, hogy javaslatait a városvezetés megfogadja, és az ősz folyamán meg is valósítja, így az ezt követő időszaktól érezhetően kisebb lesz a Margit híd lezárásából adódó terhelésnövekedés.
|