Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A válság nem rontott a multik hírnevén

2009.08.11
A B&P BrandAktív megmérte a hazai nagyvállalatok reputációját.

Elkészült a legnagyobb magyarországi vállalatok reputációs rangsora. A B&P BrandAktív listáján a multinacionális vállalatok - a válság ellenére - jól szerepelnek. A legjobb hírnevű magyar cég, a Richter Gedeon az ötödik helyen végzett.

40 hazai nagyvállalat megítélését mérte fel 2009 nyarán a B&P BrandAktív. A márkatanácsadó és kommunikációs ügynökség csütörtökön hozta nyilvánosságra a vizsgált cégek reputáció szerinti rangsorát Reputation Rating 2009 címmel. A listán a multinacionális cégek adják az élboly meghatározó hányadát.

A válság által meghatározott környezetben meglepő eredményt hozott az első hazai Reputation Rating kutatás, hiszen az általános vélekedés szerint a válság megrendítette a multinacionális cégek iránti fogyasztói bizalmat.

A friss kutatás eredményei ennek éppen az ellenkezőjét bizonyítják: a multinacionális vállalatok hírneve kellően védi őket a bizalomvesztéssel szemben. A nagy múltú, országhatárokat átlépő nagyvállalatok reputációja átvészeli a válság negatív hatásait, hitelt ad nevüknek, így a multik megítélése nem romlik.

A lista első három helyén az Audi Hungária Motor Kft, GE Hungary Zrt, és Vodafone Magyarország Zrt. végeztek. A legkedvezőbb megítélésű iparágnak hazánkban a távközlés bizonyult, míg a legkevésbé jó reputációval a közlekedési vállalatok bírnak.

Érdemes kiemelni, hogy a hasonló nemzetközi kutatások listavezetői általában az adott nemzet tekintélyes multinacionális vállalatai: Svédországban az IKEA, Japánban a Nintendo, Franciaországban a Christian Dior, Németországban a Lufthansa. Ezzel szemben a legjobb reputációjú magyar vállalat, a Richter Gedeon az ötödik helyen végzett.

A felmérés során öt olyan dimenzió mentén vették górcső alá a cégek megítélését, melyek a reputáció minden aspektusát és problémáját lefedik: a vezetés, a vállalati polgárság, a hitelesség, az elismertség és az érzelmi közelség. Az eredmények tükrében meghatározható, hogy az egyes vállalatok hogyan reagálhatnak a válságra és milyen területen tehetnek előrelépést társadalmi megítélésük javítása érdekében.

Az első hazai Reputation Rating kutatás alapját az a felismerés adja, hogy a vállalatok mára a fogyasztók mindennapjainak részesei lettek, közéleti szereplőkké, véleményformálókká váltak. Így hírnevük komplex tulajdonságnak tekinthető, hiszen élmények és tapasztalatok összességéből áll.

A reputáció vizsgálata nem ismeretlen kutatási terület, a tekintélyes Reputation Institute fundamentumként emeli ki az új vállalatvezetési kultúrában. Felismerve ezzel, hogy a reputáció ugyanolyan stratégiai sikertényezővé, vállalatiérték-növelő faktorrá vált, mint a márkaérték vagy az érintetti szemléletmód.

A B&P BrandAktív olyan új módszert fejlesztett ki, melynek három pillér képezi az alapját: a deliberativitás a társadalmi párbeszéded modellezve szolgáltat adatokat, biztosítja a kutatás dinamikus voltát, az érintetti reprezentativitás bevonó szemléletével szembemegy a statisztikai adatfelvétellel, a percepció vizsgálata pedig figyelembe veszi, hogy ezen a téren nem csak tudást, hanem érzéseket és benyomásokat is vizsgálni kell.

E három tényező ötvözése adja a B&P BrandAktív új módszertanának egyediségét, mely a Reputation Rating során bizonyítottan működik és megbízható eredményt hoz. A kutatást végző cég a Figyelő Top 200 iparági bontását vette alapul, amikor kiválasztotta a vizsgálat tárgyát képező 40 vállalatot.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu