Változás történt a banki informatikára specializálódott ApPello Kft tulajdonosi körében, ahol korábban Vér Béla és Pálmai Krisztián mindketten tulajdonosi és ügyvezetői funkciókat is elláttak. Nemrégiben az ügyvezetői feladatoktól egyidejűleg visszavonuló és a cégben továbbiakban projektmenedzseri feladatokat ellátó Pálmai Krisztián eladta a Kft-ben lévő részesedését Vér Bélának.
A vételár összegét nem hozták nyilvánosságra, annyit azonban tudni lehet, hogy a cég a bekerült 40%-os üzletrészt szeretné terjeszkedéséhez felhasználni: stratégiai partnerek bevonását tervezik, az együttműködés akár felvásárlással, akár részvénycserés megoldással létrejöhet.
Az ApPello Kft. tapasztalatai szerint a banki iparágat érintő válság hatására megnövekedett az ügyfelek igénye az olyan új innovatív megoldások iránt, amelyek a gyengülő fizetési morál ellensúlyozására a behajtási feladatok hatékony, teljes körű megoldását teszik lehetővé, méghozzá költséghatékony módon.
Erre az igényre nyújt magas színvonalú megoldást az ApPello Kft által kifejlesztett ApPello Collection rendszer. A cég megoldása a behajtás teljes életciklusát képes végigkísérni, amely magában foglalja a monitoring-ot, a naprakész kapcsolatot a KHR rendszerrel, a telefonos-, SMS alapú-, és levélben történő megkereséseket, adott esetben egészen a követelés kényszerbehajtásáig, illetve a jogi útra terel ügyek követéséig. A júniusban piacra dobott rendszer iránt máris van konkrét banki érdeklődés.
A rendszer képes több behajtási folyamat típus párhuzamos kezelésére, valamint egy behajtási folyamat típuson belül több párhuzamos szál vitelére is. Az alkalmazás lehetőséget nyújt behajtási scorecard létrehozására is, mely a korábbi adatok alapján segítséget nyújt a behajtás sikerességének előrejelzésében, és így az adott ügyhöz megfelelő behajtási folyamat kiválasztásában.
A teljesen újszerű banki termék kifejlesztését az ApPello többéves banki behajtási részfeladatok lefedésében szerzett tapasztalata mellett az ügyfelektől érkező konkrét, gyakorlati visszacsatolások is segítették.
A behajtási rendszerek folyamatos korszerűsítése egyébként azért lényeges a bankok számára, mert a megfelelő behajtás-menedzsment rendszer az időben történő közbelépés révén elősegítheti a meglévő ügyfelek megtartását, valamint jelentősen csökkentheti a konkrét behajtási szakaszba kerülő ügyek számát és a leírandó veszteségeket.
Továbbra is erős érdeklődés tapasztalható a biztosítékkezeléshez illetve általában az ügyfélminősítéshez kapcsolódó megoldások iránt is. Emellett a banki szektoron végigvonuló költségcsökkentési törekvések a hatékonyságnövelő termékek felé tereli a fejlesztéseket.
A hatékony back-office (adminisztrációs) ügyintézést lehetővé tévő megoldások iránt megnövekvő kereslet együtt jelenik meg a bankok azon igényével, hogy ezek az informatikai beruházások minél gyorsabban meg is térüljenek.
|