A BMRT által ajánlott teljes egészében magyar fejlesztésű sebességmérő rendszer olyan kipróbált és már bevált rendszámleolvasó technológián alapul, amelyet világszerte a TOP 3-ban jegyeznek, sikerrel alkalmazzák a portugál, cseh és chilei autópályák mellett mintegy 200 országban.
A BMRT az elmúlt időszakban számos nagyobb közlekedéstechnikai vagy más rendszámfelismeréssel kapcsolatos projektben bizonyított már hazánkban is.
A rendőrség szakemberei azért írtak ki tendert az új traffipaxok beszerzésére, mert az eddigieknél korszerűbb sebességmérő rendszer kiépítését határozták el.
Az új sebességmérő megoldások eltérnek a korábbi egyedi sebességmérő berendezések technológiájától, és a legfrissebb informatikai vívmányokat felhasználva biztosítják azt, hogy a mért adatok automatizáltan, emberi beavatkozás nélkül kerüljenek a központi feldolgozó rendszerbe.
A tervezett új rendszer működtetése élőerőt nem igényel (kivéve a karbantartást), standard mobil hálózatokon képes az adatokat küldeni és gyakorlatilag minden sebesség túllépést dokumentál. Célja, hogy országos szinten szorítsa vissza a gyorshajtásból adódó baleseteket a korábbiaknál hatékonyabban és lényegesen alacsonyabb költségszinten.
A nyertes cégek által kínált rendszerek megfelelőségének ellenőrzésére az ORFK 2009. július 16-án műszaki teszt végrehajtását írta elő (a műszaki megfelelőségi tesztkövetelmények a nyílt közbeszerzési kiírásban szerepelnek, illetve a sajtóközlemény végén található rövid összefoglalásuk). A tesztmérést mindhárom nyertes cég azonos helyszínen, időben és körülmények között hajtotta végre.
A kétségkívül objektív körülmények között lefolytatott tesztet csak a BMRT magyar fejlesztésű sebességmérője (amelyet egy másik nyertes pályázó, a Getronics Magyarország Kft. is kínál) teljesítette sikeresen.
Informatikai innováció vs. sebességmérő berendezés
A siker titka, hogy a hazai gyártású sebességmérő rendszer – az egyedi telepítésű, normál sebességmérőkkel szemben – informatikai alapokra helyezi a sebességmérést, ezáltal rugalmasan csatlakoztatható automatizáltan működő központi rendszerekhez.
A rendszer lényeges paraméterei, elemei:
- a beépített digitális kamera akár 60 db felvételt készít másodpercenként (gyakorlatilag nem veszít eseményt);
- automatikus feldolgozásra optimalizált képméret (a 40kB-os képméret mobil hálózaton is biztosítja a valós időben történő adat és kép felküldést);
- az emberi szem számára láthatatlan, kamerával szinkronizált infra fényvető, amely az egészségre nem káros – szemben a korábban használt, hagyományos villanófénnyel, amely elvakítja a gépjármű vezetőjét, ezáltal balesetveszélyes;
- alacsony fogyasztás (kb. 20W);
- a végponti rendszer is tartalmaz integrált rendszámolvasó alkalmazást, ami támogatja a megfelelő felvétel kiválasztását, a minőségellenőrzést;
- nagy megbízhatóságú ipari számítógép és szünetmentes tápegység;
- a pályázati kiírásnak megfelelően kifejlesztett és a helyszínen sikerrel bemutatott dokumentáló és interfészalkalmazás a rendőrség központi (Trafficpoint) rendszeréhez;
A fentieken túl a hazai sebességmérő olyan távmenedzsment alkalmazással rendelkezik, ami figyeli a számítógép, a kamera és a szünetmentes tápegység lényeges adatait és a normál értékektől való eltérés esetén automatikusan riasztja a karbantartó személyzetet, sőt a beépített intelligens képelemző algoritmus révén még a kamera elkoszolódását is észleli és időben jelzi.
A BMRT sebességmérő rendszerének fejlesztéséről
A sebességmérő rendszer fejlesztése 2007 júniusában indult el. 2008-ban az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-vel együttműködve - a matrica ellenőrző rendszert felhasználva - sebességmérő pilotot épített az M1 autópályán, amely már akkor sikerrel bizonyította, hogy lehetséges egy automatikus működésű, központosított sebességmérő koncepció megvalósítása.
A pilot végponti részét a BMRT 100%-ban a saját költségén építette fel. Az eltelt időszakban a cég elvégezte a joghatályos mérésekhez szükséges vizsgálatokat és megszerezte a hitelesíthetőségi határozatot. Mindezt többtíz milliós saját befektetéssel érte el.
|