Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Nestlé-felmérés a budapesti egyetemisták és főiskolások körében

2009.06.29
A frissdiplomások fogékonyak a cégek társadalmi és környezeti teljesítményére.

A vállalatok felelősségvállalási tevékenysége aktívan befolyásolja a frissdiplomások munkahelyválasztását – ez derült ki a Nestlé által végzett felmérés szerint, amely arra is rávilágít, hogy az idén és a közeljövőben végzők fokozottan érzékenyek leendő munkáltatójuk környezetre gyakorolt hatására, illetve környezet- és természetvédelmi tevékenységére is.

A válaszok rávilágítottak arra is, hogy a végzősök sokat várnak a saját képzésükkel kapcsolatban, miközben nemektől függetlenül fontos a munka és a magánélet egyensúlya. A felmérés meglepetése, hogy a megkérdezett fiataloknak viszont csak mintegy negyede ítélte igazán fontosnak az átlátható és elszámoltatható vállalati működést.

A Nestlé Hungária Kft. az elmúlt időszak állásbörzéin végzett felmérésén arra kereste a választ, hogy a végzős diákok, illetve frissdiplomások munkahely-választási preferenciáiban milyen szerepet játszik a munkáltató vállalatok felelősségvállalási tevékenysége (CSR), illetve a fiatal pályakezdő diplomások milyen társadalmi és környezeti érzékenységgel indulnak karrierjük kezdetekor.

Vállalati felelősség: fontos a pályakezdőknek
Az írásbeli kérdőívre kapott válaszok egyértelművé teszik, hogy a megkérdezett fiatalok túlnyomó részének fontos a vállalatok felelős magatartása: közel egyötödüknek (18,8%) nagyon fontos a potenciális munkáltató által kifejtett társadalmi-környezeti szerepvállalás, míg a válaszadók több mint felének jellemzően fontos (51,7%). A felelős vállalati magatartást a megkérdezettek mintegy 28 százaléka mérsékelten fontosnak ítéli.

Melyek a leginkább vonzó CSR programok?
A felmérés arra is kereste a választ, hogy a leendő munkavállalók mely felelősségvállalási programokkal tudnak a leginkább azonosulni (a kérdőíven legfeljebb 4 területet jelölhettek be).

* A válaszadók több mint kétharmada számára fontos, hogy a munkaadó folyamatosan képezze - elsősorban a nyelv- és szaktudás terén.
* A második helyre került a környezeti lábnyom csökkentésének igénye (63,4%), szorosan együtt a természetvédelemmel, állatvédelemmel összefüggő vállalati szemléletformálás igényével (49,7%). Mindez jól mutatja a fiatalok fokozott környezettudatosságát és elvárását a leendő munkáltatók felé.
* A fentiekkel szemben a hátrányos társadalmi helyzetben lévők felkarolását csak körülbelül minden hetedik válaszadó tartotta igazán fontosnak (15,4%), míg a kultúra és a művészetek támogatását is csak kevesebb mint fele helyezte el a 4 kiválasztható terület közé.
* Meglepő tény az is, hogy a vállalat átláthatósága és elszámoltatható irányítása a válaszadók csak mintegy egynegyede számára igazán fontos (26,8%), pedig ez jelenti a felelős vállalati magatartás egyik kulcsát.

Együtt mozog a vállalatok környezeti hatásainak és termékminőségének megítélése
Összhangban a leginkább vonzó felelősségvállalási területekkel, a közeljövő fiatal diplomás munkavállalói érzékenyek leendő munkaadójuk társadalomra és környezetre gyakorolt hatására is. E tényezőt a válaszadók több mint fele jellemzően figyelembe veszi (53,2%), míg egyötödük (21,6%) mindig figyelembe veszi a munkahely megpályázásakor.

Szinte ugyanilyen arányban és eloszlásban tartják fontosnak a válaszadók a vállalat által nyújtott termékek és szolgáltatások minőségét is.

Felelősség a dolgozók felé: fontos a folyamatos képzés és a munka-magánélet egyensúlya
A folyamatos képzés iránti elvárásra nézve Fekete Balázs, a Nestlé toborzásért felelős HR specialistája kifejtette, hogy „Ezen is jól lemérhető, hogy a piacon mekkora elvárássá nőtte ki magát a nyelvtudás és a jó képzettség.”

A képzés pontos formájára kérdező diagram szerint a rotációra is nagy az igény: ennek keretében a fiatalok adott időszakonként más és más munkakör megismerésével szerezhetnek tapasztalatot, megtalálva azt a területet, ahol a leginkább otthon érzik magukat.

„A rotációs program hozzásegítheti a frissdiplomást a későbbi vezetői és szakmai karrierhez. Meggyőződésünk, hogy a fiatal tehetségek kiválasztása és a leendő szakemberek kinevelése a leggyümölcsözőbb befektetésnek számít. Hosszú távra tervezünk, ez tükröződik a képzési és munkaadói gondoskodási programjainkban.”– tette hozzá Fekete Balázs.

Erős az igény a magánélet és a munka egyensúlyára is: Fekete Balázs szerint a munkahelyet a frissdiplomások tudatosabban választják, a korábbi éveknél érezhetően jobban törekszenek a munkahely és a magánélet egyensúlyára. A felmérés ezt visszaigazolta, azonban meglepő, ez a férfiaknak majdnem ugyanolyan fontos, mint a nőknek.

E megközelítés köszönt vissza abban is, hogy a családdal kapcsolatos juttatásokat (családalapítás, iskolakezdés stb.) minden második pályakezdő az első vagy a második helyre sorolta, együtt a sport és az egészségmegőrzés támogatása iránti igénnyel.

Mindezzel párhuzamosan jól kirajzolódik a rugalmas munkavégzési lehetőségek keresése is, amely majdnem minden második jelölt számára vonzó. „Érzékeljük ezt az igényt, és az irodai munkakörök esetében igyekszünk is erre lehetőséget nyújtani. A rugalmas munkavégzést több módon támogatjuk, de ehhez a vezető és a kolléga között egyedi megállapodás szükséges a feltételekről és a teljesítménykritériumokról. Jó példa erre, hogy ha egy kismama jelzi számunkra visszatérését, igyekszünk felajánlani a részmunkaidős munkavégzés lehetőségét, így nem esik ki annyira a gyakorlatból és gördülékenyebb a visszaszokás is” – mondta el Fekete Balázs.

Honnan tájékozódnak a fiatalok a vállalati felelősségvállalásról?
A Nestlé felmérése rávilágított, hogy a vállalati weboldal kulcseszköz a cégek felelős magatartásának bemutatására a pályakezdők felé is: a jelentkezők több mint 60 százalékának ez az alapvető információforrása. A második helyre a média került (28,8%), míg harmadik helyre került a barátok és az ismerősök szerepe (18,8%), akiknek a munkahely kiválasztásánál is fontos szerep jut.

Frissdiplomások és vállalati felelősség – a felmérés részletei
A felmérésre a Corvinus Egyetemen és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen megtartott állásbörzék nyújtottak fórumot. A felmérés keretében közel 180 fő írásban, egy 13 pontos kérdéssor megválaszolásával mutatta be álláspontját. A válaszadók jellemző életkora 18-27 év közötti, a leggyakrabban előforduló műszaki és közgazdasági szakirányok mellett a humán végzettségűek is képviseltették magukat.

Creating Shared Value - Közös Értékteremtés
A „Creating Shared Value”– azaz a „Közös Értékteremtés” fogalom öleli fel világszerte az összes Nestlé társadalmi felelősségvállalási programot.

A Nestlé hazai vállalati felelősségvállalási tevékenysége négy területre összpontosít:
1. Termékek és fogyasztók;
2. Munkatársak;
3. Termelés és környezeti lábnyom;
4. Filantrópia és adományozás.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:Nestlé













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu