A Magyar Telekom 2008-ban alapította meg a DELFIN díjat, mely „Díj az ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért”, melyet idén is olyan beszállítóknak ítél oda, akik 2008-ban és jelenleg is a Magyar Telekom beszállítói és a fenntarthatósági teljesítményük példamutató.
A díjat négy kategóriában ítélik oda. Ezek:
- Megvalósult innováció a fenntarthatóság érdekében
- Esélyegyenlőség megvalósítása
- Klímavédelemmel kapcsolatos beruházás és fejlesztés
- Fenntarthatóság érdekében kifejtett oktatás, tudatformálás
Az Esélyegyenlőségi kategória díját a Proactive Management Consulting Kft. (PMC) nyerte el, melynek alapító tulajdonos-ügyvezetője Héjj Tibor.
A Proactive Management Consulting Kft. egy eredmény- és érték-orientált tanácsadó vállalkozás, amely munkatársai révén jelentős hazai és nemzetközi gazdasági tapasztalattal rendelkezik mind a nagy multinacionális tanácsadó vállalatokhoz, mind a vállalatok napi működését segítő általános vagy speciális szolgáltatásokat nyújtó hazai vállalkozásokhoz kapcsolódva.
A PMC nemcsak megvalósítja az esélyegyenlőséget, hanem e tekintetben új együttműködési modellek létrehozója, aktív közvetítője.
„Klaszter-missszió”
A PMC tanácsadó cégként úttörőmunkát folytat a klaszter-koncepció hazai elméleti és gyakorlati meghonosítása terén.
A klaszter-forma vállalkozások folyamatos kapcsolata meghatározott együttműködés céljából, miközben az önkéntes együttműködésben résztvevők függetlenek, egyedi a jövőképük és a stratégiájuk, sőt egymással is versenyben állnak.
Gazdasági céljaik megvalósulása a klaszterben való együttműködés hatására biztosabb, működésük stabilabb, ezen keresztül fenntarthatóbb.
A PMC dolgozta ki a Szentágothai János Tudásközpont valamint az Orvostudományi Alkalmazott Kutatás-fejlesztési Klaszter stratégiáját és sikeres pályázatait (1,6 illetve 1,4 Mrd Ft), a Budapest Business Region Klaszter (ingatlan szakma) klaszterkoncepcióját, valamint ez a cég a Magyar Info-Kommunikációs Klaszter és a nemrég „Akkreditált Innovációs Klaszter” címet elnyert Szennyvíz-Technológiai Innovációs Klaszter menedzsere.
„Dolgozni velük és értük”
A támogatás a PMC értelmezésében több mint alkalmi adományozás. Az adományozás nemes gesztus, elég lehet a túléléshez, de KEVÉS az önbecsülés visszaszerzéséhez, és esetlegessége miatt ELÉGTELEN a társadalmi szintű szemléletalakításhoz.
Héjj Tibor, valamint az általa megszólított üzletember-kör 2000-ben hozta létre a Napra Forgó Nonprofit Közhasznú Kft-t. Üzleti célul egy „profi nonprofit” vállalkozás működtetését tűzték ki. Közhasznú célként az integrált foglalkoztatási rehabilitációt választották.
A Napra Forgó a munkaerőpiacon hátrányos helyzetű, kiemelten a megváltozott munkaképességű emberek munkába állítása, foglalkoztatási rehabilitációja érdekében végez professzionális, nemzetközileg elismert munkát.
Évente 200-250 munkaerőpiacon halmozottan hátrányos helyzetű ügyfelet von munkaerő-piaci szolgáltatásba, és ennek 28-30%-át helyezi el az elsődleges munkaerőpiacon.
A Napra Forgó mindehhez új utat választott. A mindennapi munka-gyakorlatra alapozva ismerte fel, hogy a munkanélküli ember közösségbe vonása („munkacsapat”) az első lépés, ezt követheti a felkészítés a munkaerőpiacra való belépésre.
Mindezt piaci alapon, az outsourcing keretei között valósítják meg, piaci alapon, vállalati megrendelések teljesítése közben, tapasztalati úton győzve meg a piacgazdaság cégeit a dolgozni akaró hátrányos helyzetű emberek értékteremtő képességéről.
|