A szoftverek manapság a legegyszerűbb konyhai gépektől a távközlési műholdakig mindenütt jelen vannak az életünkben, éppen ezért kulcsfontosságú, hogy lehetőleg mindig, hiba nélkül működjenek.
Csakhogy a tapasztalatok szerint a szoftverek sem tökéletesek: alkalmazáshibák, teljesítmény problémák, vagy éppen kívülről érkező, rosszindulatú támadások bármikor előfordulhatnak. Ugyanakkor nem mindegy, hogy a hibát a szoftver fejlesztésekor 1 óra alatt javítják ki, vagy egy működő és elterjedt alkalmazás esetében akár 50-100 óra is eltelik a probléma azonosításától a megoldásáig.
Az elmúlt 15 év során a HP több ezer, különböző iparágban működő nemzetközi ügyféllel dolgozott együtt szoftverek, alkalmazások tervezésén, fejlesztésén és kibocsátásán.
Az itt szerzett tapasztalatokat felhasználva a HP létrehozott egy Minőségi modellt, amely a fejlesztések kijelölésétől kezdve a végrehajtáson és tesztelésen keresztül a végfelhasználói bevezetésig segít az alkalmazások teljes életciklusának menedzselésében.
„A HP módszere olyan keretet biztosít, amely segíti az együttműködést a felhasználók és az informatikusok között. A felhasználók könnyebben és egyértelműbben tudják leírni azt, hogy az alkalmazásnak milyen feladatokat kell teljesítenie, így a fejlesztőknek is egyszerűbb a dolguk.” – mondja Andreas Golze, a könyv egyik szerzője a magyarországi bemutató kapcsán.
A könyv egyszerűen követhető és kivitelezhető koncepciókat mutat be közérthető nyelven, így nem csupán a gyakorló informatikusok, hanem a CIO-k és projektmenedzserek is hasznosnak találhatják majd, hiszen a bemutatott módszerek és keretek nem csupán az informatikában, hanem a minőségbiztosítás területén, annak fejlesztésekor is segítséget nyújtanak.
|