Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Stroke- Minden perc számít

2009.06.10
Egyre többen hívják a mentőket, amikor a szélütés tüneteit észlelik. A Magyar Stroke Társaság /MST/ égisze alatt elindított, két hónapig tartó TCR kampány elérte célját. Az emberek sokkal bátrabban nyúlnak a telefon után, sokkal hamarabb kérnek segítséget. Jól tudják, hogy minden perc számít, hiszen, ha három órán belül sikerül a betegnek eljutnia a legközelebbi Stroke központba, úgy sokkal nagyobb esélye van a túlélésre.

A Magyar Stroke Társaság április elsejétől országos kampányt indított, ezzel is felhívva a társadalom figyelmét a stroke veszélyére, az időablak jelentőségére.

Az időfaktor fontosságát jelképezte a kampány jelmondata is „Stroke - Ne késlekedj" -" Minden perc számít”. Mint a felmérések mutatják, még mindig nagyon sokan nincsenek tisztában a Stroke tüneteivel, szívesen várnak, gondolván, hogy másnapra kialusszák a rosszullétet, nem is számítva arra, hogy ezzel mekkora bajt okoznak nemcsak maguk, hanem a közvetlen környezetük és a társadalom számára is.

Számtalan tünet jelzi a Stroke érkezését, ezek a hirtelen kialakuló féloldali végtaggyengeség, bénulás, ernyedt, zsibbadt arcél (arcizmok, kar, láb bénulása az egyik testfélén), hirtelen kialakuló beszéd megértési zavar, szóformálási nehézség, hirtelen bekövetkező látászavar, mint kettős látás, látótér kiesés, látásvesztés vagy csökkenő látásélesség, hirtelen egyensúlyvesztés, szédülés, koordinációs zavarok, a térérzékelés hirtelen elveszítése, hirtelen memóriazavar.

A Társaság szerette volna, hogy a kampány hozzájáruljon a Magyarországon egyre nagyobb teret hódító Stroke visszaszorításához, a szélütést kísérő szövődmények csökkentéséhez, az azonnali orvosi ellátáshoz, különös tekintettel, az azonnali vérrögoldásra. Csiba László az MST elnöke hangsúlyozta, a stroke megelőzhető, gyógyítható, ám csak akkor várható gyógyulás, ha a kezelés három órán belül elkezdődik. Ehhez azonban szükséges a mentőszolgálattal való szoros együttműködés, hiszen a gyorsaság életet menthet.

Győrfi Pál az Országos Mentőszolgálat kommunikációs vezetője végigkísérte a kampányt, jelenlétével, nyilatkozataival erősítette azt. Mindvégig azt hangsúlyozta, hogy a szélütés tüneteinek észlelésekor azonnal hívják a mentőt, hiszen az időablaknak a beteg szempontjából igen nagy jelentősége van.

Dr: Valikovics Attila a B-A-Z megyei Kórház Stroke Osztályának vezetője úgy véli, hogy a kampánynak köszönhetően megnőtt a vérrögoldások száma, a betegek sokkal hamarabb hívnak segítséget, ezáltal időben kapják a megfelelő orvosi ellátást.

Dr. Pápai György az OMSZ Kelet-Magyarországi orvosigazgatója is hasonló véleményen van, az elmúlt két hónapban, mint mondta megnőtt a hívások száma, több beteg került időben a Stroke osztályra, ezáltal több ember életét sikerült megmenteni. Akkor örülne igazán, ha minden stroke beteg időben megkapná a kezelést, ennek azonban az a feltétele, hogy a tünetek észlelésekor azonnal hívják a 104-t. Egy biztos, hogy ebben a régióban országosan is példaértékű a Stroke Osztály valamint a mentőszolgálat együttműködése, mely az egyedileg kialakított, jól működő modellnek köszönhető.

A Stroke Napon nagy sikerrel zajlott a városligeti rendezvény. Ezt bizonyítja a szűrésre jelentkezők nagy száma, amely elérte a 9000-t, és az intenzív érdeklődés az egészségügyi tanácsadó sátraknál. Kiemelendő volt a médiumok érdeklődése is, mely abban segített, hogy a stroke megelőzésével illetve gyors kezelésével kapcsolatos üzenet mindenkihez eljusson.

A kampány és a Stroke nap hatékonyságát felmérések is alátámasztják.

A „Ne késlekedj!” kampányt megelőzően megkérdeztük az utca emberét, milyen ismeretekkel rendelkezik a stroke-ról. A 160 megkérdezettnek csupán az egyharmada tudott arra a kérdésre válaszolni, melyek a stroke tünetei. Ugyanez volt az arány a 3 órás időablak és a mentők hívásának fontosságára vonatkozó kérdések esetében is.

Az egyhónapos kampány után, a Stroke Napján újabb felmérést végeztünk, melyből egyértelműen kitűnik, hogy a rendezvényen megkérdezett 518 résztvevő sokkal tájékozottabb volt a korábban megkérdezetteknél. Ez a változás kampánynak köszönhető, valamint a rendezvényen történő tájékoztatásnak és az interaktív beszélgetéseknek.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu