Magyarországon a két országos kereskedelmi televízió, az RTL Klub és a TV2 működését és nyereségét reklámbevételekből finanszírozza. A reklámbevételeket a reklámozók költéseiből a médiatervet összeállító és a hirdetési felületeket foglaló médiaügynökségek hozzák a csatornákra.
A médiaügynökségek szakemberei határozzák meg, hogy a népesség melyik csoportja az, amelynek az általuk képviselt hirdető kereskedelmi üzenetét szánja.
A TV2 és az RTL Klub reklámidejét általában a fiatal, mobilis, az újra nyitott 18-49 éves korcsoportban értékesítik.
Ez röviden annyit tesz, hogy a televízió a 18 és 49 év közötti nézők után kap pénzt, hirdetési bevételt. Így tud profitot termelni, és munkát adni dolgozóinak.
A kutatások szerint a fiatalkorúak azért esnek ki a célcsoportból, mert önálló jövedelemmel még nem rendelkeznek, a 49 év felettiek fogyasztási szokásai pedig rögzültek annyira, hogy érdemben nem befolyásolják őket a reklámok.
Ezért a két nagy kereskedelmi csatorna ebben a célcsoportban küzd a nézők kegyeiért, ennek a célcsoportnak választanak filmeket, sorozatokat, nekik gyártanak szórakoztató és hírműsorokat. Az ő igényeiknek próbál megfelelni a TV2 és az RTL Klub.
Éppen ezért különösen meglepő, hogy a TV2 folytatja azt a megtévesztő gyakorlatát, hogy miközben műsorait a kereskedelmi célcsoportnak szánja, eredményeit éppen abban a célcsoportban vizsgálja, amelyben az számára a legkinkább kedvezőnek látszik.
Piacvezető kereskedelmi televízióként az RTL Klub továbbra is következetesen a kereskedelmi célcsoportban kíván sikereket elérni.
Hiszünk abban, hogy a “sportág”, amelyben elindulunk, nem lehet más, mint az, amelyben célba érünk.
Biztosak vagyunk benne, hogy a piaci szereplők és a szakmai sajtó is tisztában van a piac működésével, a tényekkel.
|