Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Kereskedelmi televízió - kereskedelmi célcsoport

2009.06.02
Az utóbbi időben ismét elszaporodtak a konkurens csatorna furcsa nézettségi közlései, így nem először, és sajnos talán nem is utoljára, fontosnak érezzük, hogy a kereskedelmi célcsoportról beszéljünk.

Magyarországon a két országos kereskedelmi televízió, az RTL Klub és a TV2 működését és nyereségét reklámbevételekből finanszírozza. A reklámbevételeket a reklámozók költéseiből a médiatervet összeállító és a hirdetési felületeket foglaló médiaügynökségek hozzák a csatornákra.

A médiaügynökségek szakemberei határozzák meg, hogy a népesség melyik csoportja az, amelynek az általuk képviselt hirdető kereskedelmi üzenetét szánja.

A TV2 és az RTL Klub reklámidejét általában a fiatal, mobilis, az újra nyitott 18-49 éves korcsoportban értékesítik.

Ez röviden annyit tesz, hogy a televízió a 18 és 49 év közötti nézők után kap pénzt, hirdetési bevételt. Így tud profitot termelni, és munkát adni dolgozóinak.

A kutatások szerint a fiatalkorúak azért esnek ki a célcsoportból, mert önálló jövedelemmel még nem rendelkeznek, a 49 év felettiek fogyasztási szokásai pedig rögzültek annyira, hogy érdemben nem befolyásolják őket a reklámok.

Ezért a két nagy kereskedelmi csatorna ebben a célcsoportban küzd a nézők kegyeiért, ennek a célcsoportnak választanak filmeket, sorozatokat, nekik gyártanak szórakoztató és hírműsorokat. Az ő igényeiknek próbál megfelelni a TV2 és az RTL Klub.

Éppen ezért különösen meglepő, hogy a TV2 folytatja azt a megtévesztő gyakorlatát, hogy miközben műsorait a kereskedelmi célcsoportnak szánja, eredményeit éppen abban a célcsoportban vizsgálja, amelyben az számára a legkinkább kedvezőnek látszik.

Piacvezető kereskedelmi televízióként az RTL Klub továbbra is következetesen a kereskedelmi célcsoportban kíván sikereket elérni.

Hiszünk abban, hogy a “sportág”, amelyben elindulunk, nem lehet más, mint az, amelyben célba érünk.

Biztosak vagyunk benne, hogy a piaci szereplők és a szakmai sajtó is tisztában van a piac működésével, a tényekkel.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu