A rendszerintegrációval foglalkozó Euro One Számítástechnikai Zrt. portfolióján belül tovább nőtt a nagy hozzáadott értékű tevékenységek aránya, míg a kis árrésű „dobozkereskedelem” súlya csökkent, így a cég tőkehatékonysága jelentősen javult − emelte ki a múlt év eredményeinek összegzésekor a társaság vezérigazgatója.
Kucska Árpád elmondta, az üzleti eredmény a háromszorosára, mintegy 100 millió forintra nőtt, annak ellenére, hogy a megrendelők a válság miatt több jelentős árbevétellel kecsegtető projekt megvalósítását elhalasztották.
Miközben a cég továbbra is a Microsoft egyik legjelentősebb értékesítési partnere, a szemléletváltás, a szolgáltatói tevékenységekre helyezett mind nagyobb hangsúly beváltani látszik a hozzá fűzött reményeket.
A társaság a Webconsult.hu Kft. tavalyi felvásárlásával a share-point technológiák területén is megvetette lábát. A cég az idei év első öt hónapjában jelentősen növelte bevételeit a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva, és van rá esély, hogy 2009-ben – a makrogazdasági bizonytalanság ellenére – eléri a hétmilliárdos árbevételt.
Kucska Árpád rámutatott, a növekedés elsősorban az uniós pályázatoknak köszönhető − az Euro One ügyfelei mind gyakrabban közösségi pénzek igénybevételével fejlesztenek. Ezek a források egyelőre nem apadnak el a válság miatt. Az elmúlt időszak kereskedelmi sikerei emellett a Bravogroup csoporton belüli keresztértékesítési lehetőségek egyre hatékonyabb kiaknázásának is köszönhetők – hangoztatta a vezető.
Fóris Zoltán, a cég újonnan kinevezett kereskedelmi igazgatója ehhez hozzátette, a vállalat tavaly indított új hálózatintegrációs üzletága is jelentősen javította az eredményeket. Az Euro One már számos nagyvállalatnak (MÁV, kereskedelmi bankok, stb.) nyújt korszerű informatikai biztonsági megoldásokat, s mivel ezeket a beruházásokat jellemzően nem érinti a válság, ezért ennek az üzletágnak a további növekedésére lehet számítani– jósolta az igazgató.
|