A VIP Solutions ezúttal három évre szóló licencszerződést kötött az MPP szoftver disztribútorával, így 2005 óta immár harmadszor bizonyult a legjobbnak a Yellow Cube megoldása.
3 év, 2 millió postafiók, 7 milliárd spam
A VIP Solutions Kft. immár 2005 óta használja a postafiókokba érkező kéretlen levelek szűrésére az MPP megoldását. A spamszűrő azóta közel 7 milliárd kéretlen levéltől kímélte meg a felhasználókat, akik díjazzák is a spammentes mailboxot, hiszen egyre többen regisztrálnak a szolgáltatónál: a Citromail/Indamail felhasználók száma nemrégiben átlépte a kétmilliós határt, a cég ezzel egyértelműen bebiztosította második helyét a magyar piacon.
„Az ingyenes postafiókot választók számára a két legfontosabb dolog a tárhely mérete és a beérkező kéretlen levelek kiszűrése.” – mondja Tóth Attila, a VIP Solutions Kft. ügyvezetője.
A kéretlen levelek ugyanis egyrészt zavaróak, másrészt a szűrésük azt a veszélyt hordozza magában, hogy a spamszűrő jó leveleket is tévesen spamnek azonosít, így a címzetthez sohasem jutnak el az e-palackba zárt üzenetek, hanem végérvényesen a spamek között landolnak, s erről a feladó sem értesül. A spamszűrő kiválasztása során ezért kiemelt figyelmet szentelt a cég fals pozitív, vagyis a tévesen spamként azonosított levelek arányára.
Három versenyző, egy győztes: az MPP
Az MPP licencet 2005-ben először egy, majd 2006-ban két évre vásárolta meg a VIP Solutions Kft. Amikor lejárt a licenc, a cég természetesen megvizsgálta más gyártók termékeit is.
„Több szempontot is figyelembe vettünk a spamszűrők tesztelésekor. Az egyik fontos tényező a fals pozitív szűrések lehető legkisebb aránya, de legalább ilyen fontos volt az, hogy a szoftver ne terhelje le az SMTP kiszolgálókat.” – mondja Tóth Attila.
Az MPP mindegyik teszten lényegesen jobban teljesített, mint a vezető gyártók termékei: a cég által használt 7 SMTP szerver terhelésekor a többi tesztalanyénál 30%-kal is jobb felismerési arányt ért el a szoftver. Ugyanilyen meggyőző volt a téves azonosítások alacsony aránya is. A kiválasztáskor nem elhanyagolható szempont volt az ár sem, ebben is meggyőzőnek bizonyult az MPP, ezért a VIP Solutions immár három éves licencet vásárolt.
„Az egyre hosszabb időre vásárolt licencek, amelyeket a VIP Solution mellett sok más ügyfelünk is szívesen választ, számunkra egyértelműen bizonyítja, hogy spamszűrő megoldásaink a piacon hosszú távon is a legjobbak közé tartoznak.” – mondja Bódis Ákos, a Yellow Cube 2000 Kft ügyvezető igazgatója.
Az MPP jól skálázható és könnyen kezelhető szoftver, amely közüzemek és vállalatok több ezer postafiókjának forgalmával is könnyen megbirkózik, ahogy a két millió magyar mailboxnál is bizonyította, hogy hatékonyan véd a kéretlen levelektől.
A Yellow Cube ügyvezetője kiemelte, hogy az MPP-t kifejezetten a magyar levelezési és immár spammelési szokások alapján állították be, hogy a lehető legnagyobb hatékonysággal szűrje ki a spameket. Ez a beállítási hatékonyság már több teszten is bizonyított: az MPP által védett magyar postafiókok jobban ellenálltak a spameknek, mint a Google és a Microsoft sokmillió dolláros fejlesztései.
Az MPP abban is egyedülálló szolgáltatást nyújt, hogy a Nemzeti Hírközlési Hatóság felé bejelenti a magyar spammereket, vagyis azokat a magyar cégeket, amelyek engedély nélkül küldenek magánszemélyek részére kéretlen reklámlevelet. Ennek köszönhetően az NHH már több olyan céget is megbírságolt, amelyek ezerszámra küldték ki a különböző termékeket reklámozó leveleket.
„Van olyan cég, amelyik nevet vált a bírság kikerülése érdekében, míg például a változatlanul maradt adószám segítségével könnyen beazonosíthatók a notórius spammelők.” – mondja Bódis Ákos.
A Citromail/Indamail felhasználók azonban nyugodtak lehetnek, hiszen az ő levelezésüket az MPP megoldása védi a kéretlen levelek özönétől.
|