A vasárnapot 18-49-ben és teljes lakosságban is a TV2 nyerte a két nagy kereskedelmi csatorna versenyében, a 18-49-es főműsoridőt ráadásul elképesztő különbséggel, közönségarány tekintetében több mint 10 százalékponttal.
Az előző négy hét átlagához képest a TV2 a 18-49-es korosztályban, a nők és a főbevásárlók csoportjában is javított, míg az RTL minden célcsoportban rontott a korábbi teljesítményén. A 21. hét nézettségi eredményei.
Minden vizsgált korosztályban a TV2 vasárnapi Moziverzumában műsorra tűzött James Bond film, a Casino Royal (16,5% AMR, 38,2% SHR) nyerte a hetet, 18-49-ben rekordmennyiségű, több mint 700.000 nézővel. Az ellene küldött RTL Klubos Szakítópróba teljesítménye (10,0% AMR, 22,7% SHR) csak a 12. helyre volt elég. Ezúttal a Heti hetesnek (22,2% SHR) sem kegyelmezett a csatorna, mert Daniel Craig akciójelenetei után a Koponyák 3. c. kanadai thriller is megnyerte saját sávját, 32,3%-os közönségarányt hozva a TV2-nek.
Ha a heti átlagokat nézzük, azt tapasztaljuk, hogy nem csak vasárnap rendeződtek át a sorok a két nagy kereskedelmi csatorna versenyében: teljes lakosságban a TV2 4 napot megnyert a 7-ből, és a fennmaradó 3-ban is rendkívül szoros eredményre volt képes. 18-49-ben pedig a TV2 a vasárnapot hozta el, főműsoridőben szinte megsemmisítve a RTL Klubot (13,2% AMR és 34,7% SHR érték mellett az RTL csak 9,2% AMR-t és 24,1% SHR-t talált).
Ezen a héten is az Áll az alku maradt a lakosság kedvenc kvízműsora, mely a héten a második helyet szerezte meg a teljes lakosság toplistáján pénteki, több mint 1,3 millió nézőt vonzó adásával, a konkurens Kalandra fal ugyanezen a listán csak a tizenhatodik, legjobb adásával is mindössze 949 ezer nézőt gyűjtve.
Kiválóan szerepeltek a TV2-es sorozatok a héten. Magabiztosan nyerte saját sávját hétfőn az NCIS, mely 5. lett a 18-49-es korosztály toplistáján lekörözve a konkurens Miami helyszínelőket.
Megint remekelt Doktor House, aki a nyolcadik helyet szerezte meg és a Pereld a nőt! c. RTL-es vígjátékot utasította maga mögé. A búcsúzó Született feleségek a női célcsoportban győztek, a Rúzs és New York viszont minden korosztályban legyőzte a Túsztárgyalókat.
Ha kicsit hátrébb lépünk a számoktól, azt látjuk, hogy a trendek is a TV2-nek kedveznek: az előző négy hét átlagához képest minden korosztályban javított közönségarányán a csatorna, a 18-49-es korosztályban teljes nap és főműsoridőben is. Az RTL valamennyi vizsgált célcsoportban a TV2 növekedése mértékében rontott korábbi teljesítményén:
Teljes napon a TV2 2%-ot javult, az RTL 1,6%-ot rontott az előző négy hét teljesítményéhez képest, a különbség a főbevásárlók közt még jelentősebb: ott a TV2 3%-ot nőtt, míg az RTL Klub 2,4-et csökkent. A főműsoridőben sincs ez másként: a TV2 közönségaránya 5,9%-kal növekedett az előző négy hét átlagához képest, az RTL Klubé 3,3%-kal csökkent.
|