A BASF kimagasló pontozást ért el mind a négy kategóriában, független szakértői csoportok besorolása szerint. A Manager Magazin és a Kirchoff Consult cég minden második évben megversenyezteti a cégeket a “Good Company – Felelősségteljes Vállalat” díj elnyeréséért.
A BASF az első olyan nagyvállalat, amely egymás után kétszer is a dobogó legfelső fokán végzett.
A besorolás szerint BASF a fenntartható fejlődés elkötelezett híve. 83 pontot ért el a 100-ból, ezzel óriási előnyre tett szert a második helyezett, spanyol Telefonica telekommunikációs cég előtt.
A kiértékelés alapja azon publikációs anyagok mélyreható vizsgálata volt, amelyeket a versenybe szállt cégek tettek közzé. Az értékelés részét képezték például az üzleti és környezeti jelentések éppúgy, mint a BASF Fenntartható Fejlődés Központja által összeállított részletesebb stratégiák és a fenntartható elvek gyakorlatba ültetése.
A “Good Company – Felelősségteljes Vállalat” kategóriába tartozó első 10 helyezést elért cég különböző területeken és különböző országokban tevékenykedik. Az első tíz helyezettből négy német vállalat.
Az idei felmérés azt mutatta meg, hogy egyre több és több cég érzi felelősségének az ökológiai és szociális területek integrálását az üzleti stratégiába és azt, hogy a részvényeseket is tájékoztatni kell – átlátható, közérthető jelentések formájában - az ezeken a területeken kitűzött célokról és az elért eredményekről.
|