A felmérés a 2009-es Superbrands Programban résztvevő márkákat kutatva, összehasonlítja azokat az adott ágazatban szereplő más brandekkel, továbbá az összes vizsgált márkával.
A kutatással a Superbrands Magyarország célja, hogy a marketingkommunikációs szakma pontosabb képet kaphasson a magyarországi fogyasztók márkatudatosságáról továbbá, hogy a Superbrands 2009 Programban résztvevő márkatulajdonosok megismerhessék a fogyasztók véleményét.
Az eredményeket összesítő Márkaérték Index rávilágít, milyen erős egy márka a versenytárs márkákkal összehasonlítva, ezáltal kiderül, hogy az adott brand rendelkezik-e hűséges fogyasztókkal, a vásárlók hajlandóak-e többet fizetni az adott márkájú termékért.
Az Index egy 0-10 közötti intervallumon belül megállapított pontszámmal jelöli az adott brand értékét. Minél magasabb az Index, annál erősebb a márka márkaértéke. A felmérés ősszel indul és a kutatásban résztvevő márkák várhatóan novemberben kapják kézhez az eredményeket.
A Superbrands Magyarország már évek óta együttműködik vezető piackutató cégekkel. Az előző évek kutatási eredményei azt bizonyították, hogy a hazai Superbrandek a többi – díjazásban nem részesült – márkáknál ismertebbek és egyben vonzóbbak is a fogyasztók számára.
|