Nagy érdeklődés övezi az első alkalommal megrendezett Borszerda akciót: a regisztrációs időszakban összesen 437 étterem és borszaküzlet csatlakozott országszerte.
„Ezt a számot nagy sikernek tartjuk, hiszen közel azonos számú résztvevővel indulhatunk el, mint első évében a Borszerda mintájául szolgáló Torkos Csütörtök” – mondta el Szabó Borbála.
A Magyar Bormarketing Kht. belföldi programmenedzsere szerint ez azt mutatja, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a vendéglátóhelyek és a fogyasztók részéről is a magyar borok, a borkultúra iránt.
A Magyar Bormarketing Kht. idén először rendezi meg a Borszerda programot. Az akcióhoz csatlakozott éttermekben és vendéglátóhelyeken április 29-én, azaz Borszerdán egész nap minden magyar bor és pezsgő 50 százalékos kedvezménnyel rendelhető.
Ezenkívül minden főétel mellé jár ajándékba egy pohárral a ház borából. Az akcióhoz borszaküzletek is csatlakoztak, amelyek ezen a napon vállalják, hogy kedvezményt nyújtanak vásárlóiknak magyar bor- és pezsgőválasztékukból.
Nagy siker a példátlan nagykereskedői összefogás is: a legnagyobb bornagykereskedő cégek is csatlakoztak az április 29-i akcióhoz, és kedvezményt biztosítottak az eseményben részt vevő vendéglátóhelyek számára.
A hat legnagyobb bor-nagykereskedelemmel foglalkozó magyar cég, a Bortársaság, a CorVinum Zrt., az In Vino Veritas Borkereskedés, a Monarchia Matt International, a Raiker Kft. és a Zwack Izabella Borválogatás eddig egyetlen akció mellett sem állt ki közösen.
A Borszerdához a METRO áruházlánc is csatlakozott, sőt a nemzetközi szinten is elismert és rangos WSET (Wine and Spirit Education Trust) Nemzetközi Borakadémia Kft. is elkötelezte magát az akció mellett, és szakmai támogatást is nyújtott az esemény előkészítésében.
„Ez is mutatja az egész szakma elkötelezettségét a borkultúra fejlesztésében” – mondta Szabó Borbála.
A Borszerdához taxitársaságok és pótsofőrszolgálatok is partnerként csatlakoztak Budapesten és vidéken egyaránt, hogy a Borszerdán mindenki nyugodtan otthon hagyhassa az autóját.
Az akcióval a Magyar Bormarketing Kht. elő kívánja mozdítani a mértékletes, minőségi borfogyasztást. Ugyan egyre többen vannak azok, akik rendszeresen fogyasztanak minőségi bort, Magyarország – különösen a gasztronómiához köthető borfogyasztásban – még mindig a nagy boros nemzetek mögött kullog.
A Borszerda a Nemzeti Bormarketing Program keretében valósul meg – az esemény kommunikációs partnere a Magyar Turizmus Zrt.
|