„2008-as eredményeinkkel elégedettek vagyunk, mert mélyen gyökerező innovációs kultúránkat és a kiválóság iránti elkötelezettségünket tükrözik – mondja Richard Girardot, a Nestlé Nespresso vezérigazgatója. – Célunk, hogy ikonikus világmárkává fejlődjünk, kiaknázva bizonyított szakértelmünket, töretlen újítási szándékunkat, valamint egyedülálló üzleti modellünket, amelynek keretében különleges és közvetlen kapcsolatot ápolunk vásárlóinkkal.”
A növekedés kulcsa: fogyasztói lelkesedés
Az utóbbi évek sikerei nagymértékben a fogyasztók Nespresso márka iránti lelkesedésének tulajdoníthatók. A világ kávékedvelői percenként több mint 8000 csésze Nespresso Grand Cru kávét fogyasztanak el mindennap.
A márka rendkívüli, sajátos vonzereje az egyedülálló Nespresso filozófiában rejlik, amely páratlan egységbe foglalja a csúcsminőségű kávékat, a praktikus és elegáns kávégépek teljes választékát és az exkluzív, személyre szabott vevőszolgálatot. E három elem együttese biztosítja a kávézás felülmúlhatatlan élményét, amit a kávékedvelők bárhol, bármikor, bármilyen körülmények között élvezhetnek.
A Nespresso klub tagjai, azaz a márka szakavatott nagykövetei, a kávékedvelők nemzetközi közösségét alkotják. Sőt, az új Nespresso fogyasztók több mint a fele a meglévő klubtagokon keresztül éli meg első márkaélményét.
„Egyik legfontosabb erősségünk a klubtagok folyamatos lelkesedése a Nespresso, a tökéletes kávé ikonja iránt – jegyzi meg Girardot. – Mi több, véleményünk szerint mind jelenlegi sikereink, mind jövőbeni teljesítményünk feltétele, hogy továbbra is különleges élményt nyújthassunk a világ kávékedvelőinek. Éppen ezért a Nespresso 2009-ben is olyan újdonságokkal jelenik meg, mint az új CitiZ gépcsalád és az öt újfajta Grand Cru kávé, amelyekkel klubtagjaink hűségét és bizalmát tápláljuk és viszonozzuk.”
A következő öt évet tekintve a Nespresso továbbra is bizakodó, részben az adagoltkávé-rendszerek világszerte nagy növekedési lehetőségének köszönhetően. Az AC Nielsen szerint ugyanis a világ kávéfogyasztásán belül az adagolt kávé szegmense a teljes európai és észak-amerikai kávépiac 5%-át képviseli mennyiség, és 10%-át érték szempontjából. A Nespresso becslései szerint a fenti arányok 2015-re 12, illetve 25%-ra módosulnak.
2009-es tervek
Azon törekvése részeként, hogy világszerte a tökéletes kávé ikonjává fejlődjön, a Nespresso számos kulcsfontosságú újítást és kezdeményezést hirdet meg 2009-ben:
- Állandó, prémiumkategóriás Grand Cru választékának kiterjesztésével új, markáns kávék és érzéki élmények kínálatát nyújtja, mint amilyen a Pure Origins nemrégen bevezetett kollekciója. Ezen eszpresszófajták mindegyike kizárólag egy adott származási országból beszerzett alapanyagokból készül.
- A kávégépek további megújítását olyan forradalmian új modellek piaci bevezetésével, mint az egyedülálló CitiZ család. Legújabb modelljeivel a vállalat első ízben kínálja az otthoni használatra szánt kávégépek teljes családját. A családot alkotó három, kis helyigényű, merészen karcsú, városias és moduláris kialakítású modell mindegyike kedvező árkategóriába tartozik.
a.) Nespresso CitiZ – egyfejes automata eszpresszógép
b.) Nespresso CitiZ&Milk – beépített tejhabosítóval felszerelt egyfejes automata eszpresszógép
c.) Nespresso CitiZ&Co. – a legelső otthoni használatra tervezett kétfejes kávégép, amellyel egyszerre készíthető el két csésze kávé
- A Nespresso nemzetközi üzlethálózatának kiterjesztésével a klubtagok könnyebben elérhetők, emellett márkaélményük még teljesebbé válhat. A vállalat világszerte 39 új mintabolt bevezetését tervezi 2009 végéig, köztük olyan új stratégai helyszíneken, mint Dubai, Szingapúr és a dominikai Santa Domingo. A Nespresso várhatóan további üzleteket nyit olyan városokban, ahol a márka már népszerűvé vált, így Madridban, Bécsben és Săo Paulóban.
- A vállalat további beruházásokat tervez a Nespresso AAA Sustainable QualityTM program keretében, amely a kávétermesztők és közösségeik életminőségét javítja, ugyanakkor hosszú időtartamra biztosítja a legjobb minőségű kávék élvezetét a Nespresso hívei számára. Ennek részeként a jelenlegi húszezres számot is meghaladja majd azon kávéültetvények száma, amelyek területén a Nespresso közvetlenül tevékenységet folytat. A vállalat így teljesítheti azt a célkitűzését, hogy 2012-re kávéinak 50%-át az AAA-programon keresztül szerezze be. 2008 végén a Nespresso kávéinak már több mint 40%-át e különleges program keretében vásárolta meg.
- A növekedést célzó újabb befektetésként 2009 júniusában a Nespresso hivatalosan megnyitja új gyártó- és elosztó központját a svájci Avenches-ban. Az új létesítmény gyártókapacitása 4,8 milliárd kapszula lesz évente. 2009 végéig 340 alkalmazottat, 2010-től pedig további 60 főt foglalkoztat majd.
- A vállalat a klubtagsági vevőszolgálat tökéletesítése érdekében személyre szabottabb szolgáltatásokat nyújtó új weboldalt fejleszt ki.
„Az idei évben nem hagyhatjuk figyelmen kívül a nemzetközi gazdasági helyzetet és az ezzel összefüggő óvatos fogyasztói magatartást sem – emlékeztet Girardot. – Ezt megérezve folyamatosan kikérjük a klubtagok véleményét a márkával kapcsolatos igényeikről, a szigorú fenntarthatósági követelményektől a páratlan minőségen át kávégépeink folyamatos megújításáig és újraalkotásáig. Továbbra is rendkívüli erőfeszítéseket teszünk vásárlóink lelkesedésének, hűségének és bizalmának fenntartása érdekében, miközben az elmúlt évekéhez hasonló növekedési ütem biztosítására törekszünk.”
|