2009 márciusában indította útjára a „Szívvel-lélekkel a lakóhelyünkért!” elnevezésű programot a CBA és a Procter & Gamble, amely a korábbi évekkel ellentétben most a vásárlók lakóhelyére koncentrál.
A három hónapos (március-április-május) időszak alatt az ország valamennyi pontján ki-ki legjobb belátása szerint szavazhat arra a fejlesztési célra, amelyet saját megítélése szerint a lakóhelye, lakókörnyezete szebbé, harmonikusabbá tétele érdekében fontosnak tart.
Voksolhat például a helyi park, játszótér vagy sportpálya felújítására, vagy az épületeket elcsúfító falfirkák eltávolítására. Ily módon nem csupán vásárlásuk, de támogató javaslatuk révén is hozzájárulhatnak a KÖSZI program támogatásához. A program keretében 10 település nyeri el a helyi lakosok szavaztai alapján a legfontosabbnak ítélt fejlesztésre szánt összeget.
A ’Közösség Szíve’, azaz KÖSZI program nem cseng ismeretlenül a közönség előtt, hiszen évek óta a vásárlók bevonásával igyekszik felkarolni egy-egy helyi közösséget, intézményt vagy programot. S bár a KÖSZI a két vállalat ötlete és összefogása révén valósult meg, a vásárlók hozzáállása, segíteni akarása, valamint a jótékony célok szolgálatába állított forintjai nélkül nem lehetett volna és nem is lehetne újból és újból ilyen sikeres.
A KÖSZI 2006-ban, hagyományteremtő céllal indult, s azóta nagy sikernek örvend, hiszen a CBA és a Procter & Gamble közös akciója révén a vásárlók – ha közvetett formában is – a tudatos választásuk révén hozzájárultak számos, a gyermekeket segítő kezdeményezéshez.
A vásárlások alkalmával befolyt összegek révén az első akciót követően, 50 általános iskola kapott korszerű számítógépeket. 2007-ben több mint 500 gyermeket juttatott el a program erdei iskolába, ahol testközelből ismerkedhettek a természettel. Tavaly pedig összesen 20 millió forint adománnyal 20 kórház gyermekosztályának műszer- illetve gyógyászati eszköz-beszerzéséhez járult hozzá a program.
|