Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


Megszépítheti a belvárosokat a világ első felső vezeték nélküli és érintkezésmentes villamosa

2009.04.16
A BOMBARDIER ECO4 portfoliójába tartozó felső vezeték nélkül működő PRIMOVE villamos javítja a városi infrastruktúrát.

A belvárosokat is megszépítheti a világ első érintkezésmentes és felső vezetékek nélkül működő villamosa. A BOMBARDIER PRIMOVE nevű villamos használatával nincs szükség többé a lenyűgöző városképeket rontó felső vezetékekre.

A PRIMOVE technológián alapuló, egyedülálló rendszer biztosítja a láthatatlan áramellátást és az időjárási körülményektől teljesen független működést. A PRIMOVE elektromos hajtásának köszönhetően alacsonyabb a zajszint és nincs károsanyag-kibocsátás.

Bombardier Transportation által fejlesztett, rendkívül biztonságos PRIMOVE rendszer alkalmazása komoly előnyökkel jár az üzemeltetők számára, mivel csökkenti az alkatrészek kopását, ezáltal csökkennek a jármű élettartama során felmerülő költségek is.

A PRIMOVE rendszernek köszönhetően egyszerű üzembe helyezés mellett ugyancsak jelentős mértékben csökkenthetőek az alagutas szakaszok megépítéséhez kapcsolódó infrastrukturális költségek is. A rendszernek nincs szüksége harmadik sínre vagy magas tetőkialakításra, így kisebb keresztmetszetű alagút is elegendő. Az integrált MITRAC energiatakarékos technológia az energia visszatáplálásával jelentős üzemeltetési költségcsökkentést eredményez.

„A PRIMOVE technológia olyan egyedülálló rendszer, amely lehetővé teszi a villamosok felsővezeték nélküli működtetését különböző távokon, bármilyen környezetben”, mondta Dr. Carsten Struve, a Bombardier Transportation Advanced Technology Development (Csúcstechnológiai Fejlesztés) részlegének igazgatója a rendszer idei bemutatásakor. Az új BOMBARDIER MITRAC Energy Saver (energiatakarékos) technológia és a PRIMOVE rendszer kombinálásával pedig további energia-megtakarítás is elérhető."

A PRIMOVE technológia az egyik legkiemelkedőbb eleme a BOMBARDIER ECO4 elnevezésű, innovatív technológiákat tartalmazó portfoliójának, melyet tavaly mutatott be a vasútiparban piacvezető globális cég. Az új portfolióval a Bombardier energiatakarékos és költséghatékony megoldást kínál tíz használatra kész ECO4 termék révén, melyek az energia, a hatékonyság, a gazdaságosság és az ökológia négyes jelszavára épülnek.

A PRIMOVE rendszer innovatív jellege az indukciós erőátvitel elvére épül – ezt a technológiát alkalmazzák a „tisztaszobákban” a számítógépes chipek gyártásánál és az autóiparban. A Bombardier PRIMOVE technológiájának bevezetésével az indukciós erőátviteli eljárás most végre eljut a vasúti járművekhez is.

Hogyan működik a PRIMOVE technológia
A PRIMOVE technológiánál az áramellátó alkatrészeket a jármű, illetve a sínek alá „rejtik el”. Az elsődleges és a másodlagos elektromos áramkörök egymástól elkülönítettek – ezt az elvet alkalmazzák a transzformátoroknál is. A mágneses mezőt létrehozó elsődleges áramkört az infrastruktúrába építik be. A járműben található másodlagos áramkör ezt az energiamezőt alakítja át elektromos árammá a villamos működtetéséhez.

Az elsődleges áramkör kábelei könnyen beépíthetők a sínek közé. A jármű alján felvevőtekercsek kaptak helyet, melyeket vezeték köt össze a villamos meghajtó-rendszerével. Ezen túlmenően, a talajban elhelyezett csatlakozóelemek a biztonságos működésről is gondoskodnak, mivel csak akkor töltődnek teljesen fel árammal, ha a jármű teljes egészében lefedi őket. Ezért a rendszer például gyalogos zónákba is beépíthető.

Hatékonyságnövelés a MITRAC energiatakarékos rendszer segítségével
A PRIMOVE rendszer további előnye, hogy megtalálható benne a villamos tetejére szerelt MITRAC energiatakarékos rendszer is. A rendszer innovatív kondenzátorai tárolják a fékezéskor keletkező energiát, majd gyorsítás vagy működés közben újrahasznosítják azt.

A könnyű vasúti járműveknél alkalmazott rendszer (a Mannheimben zajló, 2003 óta tartó tesztelések során) bizonyította, hogy használatával akár 30 százalékos energia-megtakarítás érhető el, így csökken a károsanyag-kibocsátás, valamint költségcsökkentést is eredményez. A technológia teljesítménynövelőként is használható, mivel gyorsítás során extra energiát ad a járműnek.

A rendszer alapja a kétrétegű kondenzátor technológia (más néven az „ultrakondenzátorok”), azaz egy intelligens tárolóeszköz, mely a fékezés során keletkező elektromos energiával töltődik fel.

A kondenzátorok tárolócelláit a fékezés során átalakuló energia tölti fel.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu