Partnerek


CMS, webshop, eCommerce, domain, hosting, SEO, SEM

Google Directory

Observer


NewsAgent


C-PRESS


Hirmutato


Hirlapom


Hirlapom





hírek személyre szabva

Napi sajtó


Hirlevél feliratkozás






Google
 


A válság hatására átalakulnak a vállalatfinanszírozási stratégiák

2009.03.31
Több vállalatvezető gondolja úgy, hogy cége esetleges hitelkérelmét elutasítanák a bankok.

A magyarországi vállalkozások körében jelentősen nőtt azon vállalatvezetők aránya, akik úgy gondolják, hogy cégük hitelkérelmét elutasítanák egy esetleges hitelbírálat során. Emellett azok a cégek is pesszimistábbak, akik bíznak a sikeres hitelkérelemben. Továbbra is a bankhitel számít az elsődleges finanszírozási formának, azonban kevesebben tervezik igénybe venni a közeljövőben – állapítja meg a GfK Hungária Corporate Banking Monitor felmérése.

A GfK Hungária évente vizsgálja a hazai vállalkozások bankolási szokásait. A legutóbbi, 2009 elején készített felmérés eredményei szerint az egy évvel ezelőtti állapothoz képest jelentősen csökkent azoknak a cégeknek az aránya, akik bíznak abban, hogy hitelkérelmüket a hazai bankok pozitívan bírálnák el. Ezzel a ténnyel együtt átalakulás figyelhető meg a vállalatvezetők finanszírozási stratégiájában is.

A GfK Hungária felmérése a legalább 20 millió forint éves nettó árbevételű cégek pénzügyi szokásait, stratégiáit vizsgálva jutott arra a megállapításra, hogy a 2007 utolsó negyedévében mért 7,5 százalékról 2008 utolsó negyedévére 13,5 százalékra emelkedett azon vállalatvezetők aránya, akik úgy vélik, cégük hitelkérelmét elutasítanák egy banki hitelbírálat során.

A 2000 cég megkérdezésével készült vizsgálat eredményei arra is rámutatnak, hogy azok a cégek, akik egyébként bíznak a sikeres hitelkérelemben, szintén pesszimistábbak az elérhető hitelösszeg mértékét illetően. A 2007-es 81 százalékról 73 százalékra esett azoknak az aránya, akik legalább az éves nettó árbevételük 10 százalékát elérő hitelösszeg elnyerését is elképzelhetőnek tartják.

A banki hitellehetőségek szűkülése természetesen hatással van a vállalkozások finanszírozási stratégiájára is. Az egy évvel ezelőtt mért adatokhoz képest bizonyos átrendeződés figyelhető meg a vállalatok által figyelembe vett finanszírozási lehetőségekkel kapcsolatban is.

Természetesen továbbra is a bankhitel a legfőbb finanszírozási forma, viszont 7 százalékponttal csökkent azok aránya, akik a közeljövőben tervezik igénybe venni. Ezzel szemben nőtt az állami vagy EU források, pályázati pénzek szerepe, csakúgy, mint (főleg a kisebb cégek esetében) a tagi kölcsönök jelentősége.

Főleg a kisebb cégek esetében jelentős néhány kényszerből igénybe vehető eszköz, például a forgóeszköz igény csökkentése, a kifizetendő számlák átütemezése, vagy amikor a tulajdonos magánszemélyként vesz fel hitelt.

A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet készítette.

Kapcsolódó weboldal

Sajtókapcsolat
Cég:GfK Csoport













         
Kezdőlap    |    Cégismertetők    |    E-Sajttáj    |    Konferenciák    |    Kiállítások    |    Blogajánló    |    Kapcsolat

Rovatok:   Auto-motor  |  Belföld  |  Egészség  |  Gazdaság  |  IT  |  Környezetvédelem  |  Közlekedés  |  Kultúra  |  Média  |  Mobil  |  Sport  |  Távközlés

Sajttaj.hu © 2007-2024.   -   Sitemap    |   Médiaajánlat    |   Jognyilatkozat   


RSS   RSS


 freestat.hu mystat websas.hu
statgep.hu